Zark City

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Post Reply
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Zark City

Post by Helle »

Allan og jeg har spillet Zark City et par gange i den forgangne uge, og man kan sagtens spille spillet uden de vidtberømte pyramider ...

Der skal blot bruges et sæt spillekort og desuden markører i ensartet farve ... hver spiller skal have 3 små, 3 mellem og 3 store ...

Jeg synes, at det fungerer rigtigt godt til to spillere ...

http://wunderland.com/WTS/Andy/Games/Za ... yRules.pdf
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Zark City

Post by Helle »

Vi har fået spillet spillet lidt mere, og min oplevelse er, at hvis det går hen og bliver et ræs gennem bunken for at få billedkort til at slås med den anden med, så mister spillet et element, men det er klart, at det er det man hurtigt kommer til at gøre ... vi var derfor lidt "pas" her til morgen ... derfor kan det godt være, at det på sigt i højere grad skal spilles med flere spillere - jeg oplevede dog, at vi med tre spillere, havde det problem, at min mand og jeg endte med at holde hinanden i skak, mens min mor listede sig uden om, og vandt ... øv altså ... men til gengæld kan det næsten siges at være en anbefaling, da min mor langt fra er brætspiller ... hun ville endda tage det med i sin madklub, hvor aftenen afsluttes med brætspil ...
Post Reply