Trist - Trist -Trist

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 237 times
Been thanked: 104 times

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Taibi »

Sådan... Tillykke! :D

Jeg glæder mig til at prøve det - når den tid endelig kommer. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Andrea »

Super! Tillykke! :)
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Trist - Trist -Trist

Post by qute »

Stort :D

Glæder mig til at prøve det.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Jens_Hoppe »

Titlen på denne tråd passer dårligere og dårligere... :)

Stort tillykke!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Mik »

Taibi wrote:Jeg glæder mig til at prøve det - når den tid endelig kommer. :)
Jeg glæder mig til at prøve det - igen
... hvis jeg endnu lever til den tid! :cry:
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Kanzler »

Fantastisk og fuldt fortjent! Tillykke 8)
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Marcussen »

Mik wrote:
Taibi wrote:Jeg glæder mig til at prøve det - når den tid endelig kommer. :)
Jeg glæder mig til at prøve det - igen
... hvis jeg endnu lever til den tid! :cry:
:D
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Oseali »

Ja stort tillykke!

Må være meget spændende at se sit eget navn på ting som kan købes i butikkerne :)
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Gunness »

Også tillykke herfra. Jeg var med til at teste det på et tidspunkt, og jeg ser frem til at se, hvordan spillet har ændret sig siden. Pøj pøj med det og Civ-spillet ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Marcussen »

Gunness wrote:Også tillykke herfra. Jeg var med til at teste det på et tidspunkt, og jeg ser frem til at se, hvordan spillet har ændret sig siden. Pøj pøj med det og Civ-spillet ;)
Ja. Det har ændret sig en del. Samme feel, men mere strømlignet, mere dynamisk og hurtigere. :)

Hvad Civ spillet angår - tak - jeg har gode fornemmelser med det 8)
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Oseali »

Så må du sige til hvis du mangler playtesters, vi er et par ingeniører som spiller sammen med nogle økonomer... Så alt kan jo analyseres i stykker (skete ihvertfald med Through the ages, hence the selling) :)
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Helle »

Oseali wrote:Så må du sige til hvis du mangler playtesters, vi er et par ingeniører som spiller sammen med nogle økonomer... Så alt kan jo analyseres i stykker (skete ihvertfald med Through the ages, hence the selling) :)
Det lyder som en rigtig god cocktail af spillere .... :D
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Marcussen »

Oseali wrote:Så må du sige til hvis du mangler playtesters, vi er et par ingeniører som spiller sammen med nogle økonomer... Så alt kan jo analyseres i stykker (skete ihvertfald med Through the ages, hence the selling) :)
Lad mig høre hvis du har tid - hvad var jeres problem med det?
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Oseali »

Marcussen wrote:
Oseali wrote:Så må du sige til hvis du mangler playtesters, vi er et par ingeniører som spiller sammen med nogle økonomer... Så alt kan jo analyseres i stykker (skete ihvertfald med Through the ages, hence the selling) :)
Lad mig høre hvis du har tid - hvad var jeres problem med det?
Beklager at det har varet lidt med et svar, havde ikke kigget herinde i et stykke tid. Jeg vil prøve at opsummere hvad problemet er med Through the ages, som jeg ellers bestilte lige da det kom frem fordi det lød som et rigtig godt spil.

Here goes:
- Spiller interaktion, der er ikke meget spiller interaktion, der er ingen form for trading imellem spillerne, hvilket kun efterlader raids/wars mod hinanden, men den forsvarende spiller har simpelthen for store fordele i kraft af kort med defence eller muligheden for at stå lige osv.

- Ikke rigtig noget formål med raids, da udbyttet i forhold til omkostninger er små

- Multiplayer solitary, det føles som at spille en meget langtrukken udgave af Agricola, i agricola skifter man imellem hver "bonde" i et 4 personers spil går der istedet lang tid imellem ens handlinger. Det ville også være ok, hvis der var noget at give sig til imens, men at analysere hvilke teknologier der kan købes er som regel nyttesløst fordi de bliver formentlig købt inden.

- 2nd Edition fra Fred, Brættet som vi spiller med, er meget dårligt lavet, små markers som man sidder og fedter med.

- Der mangler et bræt så man kan visualisere verden. Meget af den verden som vi bevæger os i til daglig er tegninger og matematik, og så bliver verden lidt abstrakt når man kigger på placeringer af små brikker.

- Der mangler noget kompleksitet i forhold til ressourcerne, der er mad og "jern", kunne godt have brugt nogle flere typer til at bygge forskellige ting, evt specifikke ressourcer til de enkelte spiller (kunne opnås via kort som ekstra territorier eller hvis man havde et kort og man besad et landområde som i Sid Meiers civ til PC). I vores spil var det eksempelvis rigtig besværligt at få bedre miner, da der ikke er 4 miner i hver tier, så det var ikke før alder 3 at en af de andre fik deres upgrade, hvilket gjorde at han skulle have rigtig mange mænd til at bygge noget.

- Jeg forstår ikke hvorfor det spil er nummer 4 på BGG, men det samme gælder hvorfor Agricola er 1, det er ikke spil som har særlig meget interaktion imellem spillerne. Lidt provokerende syntes jeg at Settlers of Catan er et meget bedre civilizationsspil, hvis man bare kunne undvære terningerne :)

Håber det har givet mening, og beklager igen at jeg ikke rigtig har fulgt med herinde.
Image
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Re: Trist - Trist -Trist

Post by Marcussen »

Hejsa...

Tak for analysen. Bortset fra at Clash of Cultures (som spillet nu hedder) har terninger, så lyder det som om det evt. kunne være noget for dig.

Jeg synes det kunne være fedt at spille det med jer, og andre herinde fra.

Spillet har nu også en side på BGG: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/40765

:)
Post Reply