Safecracker

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Safecracker

Post by Stony »

For et par dage siden var jeg inde på StarDock, og snublede over titlen Safecracker. Det er et spil med en række små puzzles, som jeg har på fornemmelsen vil kunne falde i god jord hos en del folk herinde.

Historien er at en excentrisk olie-millardær er forsvundet, og nu leder man efter hans testamente. Det har han naturligvis gemt af vejen, så man er nødt til at løse en række puzzles. Man er så selv blevet hyret af familien, for at få løst opgaven. Han havde en passion for pengeskabe og deres låsemekanismer, så han har gemt en række clues af vejen i forskellige typer pengeskabe, som man så skal se om ikke man kan få op.

Kæresten og jeg har haft et par fornøjelige timer med at løse opgaverne sammen. Selve opgaverne lå nok mest til mig, mens min kæreste er mere visuelt orienteret, og fik øje på de små clues der var rundt omkring.

Det eneste negative jeg kan sige om spillet, er at det nok har meget begrænset genanvendeligehed. Når først man har løst opgaverne, er de ikke så interessante mere. Men indtil videre et par timers fin underholdning, og jeg tror ikke vi er i nærheden af afslutningen endnu.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Safecracker

Post by Helle »

Stony wrote:For et par dage siden var jeg inde på StarDock, og snublede over titlen Safecracker. Det er et spil med en række små puzzles, som jeg har på fornemmelsen vil kunne falde i god jord hos en del folk herinde.

Historien er at en excentrisk olie-millardær er forsvundet, og nu leder man efter hans testamente. Det har han naturligvis gemt af vejen, så man er nødt til at løse en række puzzles. Man er så selv blevet hyret af familien, for at få løst opgaven. Han havde en passion for pengeskabe og deres låsemekanismer, så han har gemt en række clues af vejen i forskellige typer pengeskabe, som man så skal se om ikke man kan få op.

Kæresten og jeg har haft et par fornøjelige timer med at løse opgaverne sammen. Selve opgaverne lå nok mest til mig, mens min kæreste er mere visuelt orienteret, og fik øje på de små clues der var rundt omkring.

Det eneste negative jeg kan sige om spillet, er at det nok har meget begrænset genanvendeligehed. Når først man har løst opgaverne, er de ikke så interessante mere. Men indtil videre et par timers fin underholdning, og jeg tror ikke vi er i nærheden af afslutningen endnu.
Fantastisk - dejligt - nu skal jeg så bare have lokket nogen med på ideen derhjemme ....
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Safecracker

Post by Helle »

Stony, det er vel ikke sådan, at du kan linke til stedet?????
Hvis det ikke er for besværligt.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Safecracker

Post by Stony »

Jeg har "bare" downloadet det via Stardock, som jeg har installeret. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så fik jeg et download link til klienten, da jeg købte et spil på www.stardock.com, hvorefter denne klient downloadede og installerede spillet.

http://totalgaming.stardock.com/games/?id=sfk
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Safecracker

Post by Helle »

Stony wrote:Jeg har "bare" downloadet det via Stardock, som jeg har installeret. Hvis jeg ikke husker helt forkert, så fik jeg et download link til klienten, da jeg købte et spil på http://www.stardock.com, hvorefter denne klient downloadede og installerede spillet.

http://totalgaming.stardock.com/games/?id=sfk
Undskyld, men det er sort tale for mig - jeg sender det i udvalg ... så vidt jeg kan se koster spillet 20 usd ....
og så kan jeg jo lige høre - er det det værd????
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Safecracker

Post by Stony »

Det er vel - som så meget andet - et spørgsmål om personlig smag. Jeg har brugt lidt over fire timer, og er lige blevet færdig med det. Den sidste halvdel klarede jeg alene, så måske min kæreste vil kunne få fornøjelse af en del af det, og derved forlænge spillets levetid.

Taget spillets pris i betragtning, er fire timer måske i underkanten. Men jeg følte mig fint underholdt så længe det varede.
Sidst spillet:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Safecracker

Post by netsapiens »

Jeg vil istedet foreslå at man via Steam køber selvsamme spil til blot $9.99 Og mens man er der kan man passende bruge de resterende 10 dollaser på The Longest Journey som er et fabelagtigt adventure spil af den gamle skole.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply