Panzer General og venner [på PC gratis]

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Panzer General og venner [på PC gratis]

Post by ozimek »

I afdelingen for ikke specielt nye, turbaserede strategispil kan jeg anbefale den gamle Panzer General serie fra SSI. De fleste af titlerne er til gratis (og lovlig, da de er abandonware!) download her:

http://www.panzergeneral.org/

Det er ret puzzle-agtigt, så man behøves ikke nødvendigvis være WW2-buff for at sætte pris på det (tror jeg nok :wink: )

Start med Panzer General I, og spil evt. uden supply og weather til at begynde med. De kan nemt køre under winXP (compatibility mode = Win95), men Vista er jeg lidt tvivl med.

Jeg faldt over hjemmesiden for nyligt, og det starede et nostalgitrip fra dengang spille var nye. Advarsel: Hvis man bliver hooked er det et sort hul som opsluger tid! Men det gælder vel alle computerspil... :)
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Panzer General og venner [på PC gratis]

Post by Robert »

Tak for tippet, jeg var ikke opmærksom på hvor meget udmærket abandonware der findes. Panzer General er helt fint som underholdning.

Hvis man synes at WW2 er lidt for kedeligt eller at PG er ekstremt urealistisk (hvad det er) kan jeg anbefale Fantasy General.

Begge disse kører (formentlig) bedst med DOSBox.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply