Mike Doyle's bud på en ny boks til Caylus

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14630
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Mike Doyle's bud på en ny boks til Caylus

Post by Frouvne »

Så har Mike Doyle fundet tid til at give et bud på en ny boks til et af tidens hotte spil: Caylus.

http://mdoyle.blogspot.com/2006/07/cayl ... cover.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Post by krasch »

Hans designs er alle ganske stilfulde, men jeg har nu godt nok aldrig forstået hvorfor folk ikke har kunnet lide de oprindelige caylus æsker. Med Caylus ville jeg personligt foretrække en af de oprindelige æsker, frem for Mike Doyles forslag.

Smag og behag..
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14630
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Post by Frouvne »

krasch wrote:Hans designs er alle ganske stilfulde, men jeg har nu godt nok aldrig forstået hvorfor folk ikke har kunnet lide de oprindelige caylus æsker. Med Caylus ville jeg personligt foretrække en af de oprindelige æsker, frem for Mike Doyles forslag.

Smag og behag..
Førsteudgaven syntes jeg har et lidt amatør-agtigt præg over stregen. Til gengæld bliver en del af spillets tema rent faktisk signaleret ved at man kan se de allerede eksisterende bygninger og så en arkitekt (?), der står med tegningen til en fremtidig bygning.

Andenudgaven har en meget dyster illustration, der ikke rigtigt fungerer for mig, for så vidt det skulle lykkes den at signalere noget om spillets indhold.

Af de anvendte æsker er det således førsteudgaven, der tiltaler mig mest. Om den så er bedre eller dårligere end Mike Doyles, syntes jeg, det er svært at afgøre. Mike Doyles virker langt mere professionel og det kunne være interessant at se, hvordan komponenterne og spillepladen havde set ud, hvis han havde designet dem.

Alt i alt er det vel bare sådan, at også æsken afspejler, at der er tale om et relativt småt og nystartet firma. Det kan man jo vælge at se som en del af charmen... men det er vel også en del af årsagen til at vi måske ikke spiller Caylus om tre år... eller hvad? Eller måske kommer vi til at se spillet i en helt ny 3. udgave?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

krasch wrote:Hans designs er alle ganske stilfulde, men jeg har nu godt nok aldrig forstået hvorfor folk ikke har kunnet lide de oprindelige caylus æsker.
Fordi de er supergrimme? ;)

Spøg til side, jeg er generelt lidt ambivalent mht. Mike Doyle's kreationer, men lige Caylus boksen er superflot.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply