World of Warcraft - The Boardgame

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

World of Warcraft - The Boardgame

Post by Kanzler »

Jeg har en ven som spiller en del World of Warcraft online og som nu har øje på brætspillet "World of Warcraft - The Boardgame". Vil bare høre om der er nogle her på forummet der har nogle gode/dårlige erfaringer med dette?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg har ingen direkte erfaringer, men jeg har læst nok om det til at vide, at det ikke er et spil jeg vil købe.

For det første skal du ikke købe det fordi du kan lide online-spillet. Det er to helt forskellige ting. Brætspillet er bare inspireret derfra, og forsøger uden tvivl at høste lidt på succes'en derfra.

Jeg forestillede mig et brætspil, der f.eks. kunne bygge på PvP, eller i hvert fald i et vist omfang implementere det, men som jeg forstår det, er spillet basalt set et race-game, hvor man skal forsøge at opfylde nogle mål først. Det smager for mig umiddelbart lidt af "Runebound", og hvis det ikke er din kop te, vil World of Warcraft næppe heller være det. Men Runebound har også en trofast fanskare, som køber løs af de (mange) ekspansions som Fantasy Flight spytter ud, og så mange mennesker kan næppe alle tage fejl. Det er bare ikke noget for mig.
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Det er et af de dårligste spil jeg har prøvet. Det lugter langt væk af ikke at have været spil testet nok. AAAAALLLT for meget downtime - og så uden at det er strengt nødvendigt. Skulle jeg spille det igen ville jeg bruge 5 minutter på at lave nogle regler der gjorde at begge fraktioner spillede samtidig. Det ville hjælpe på det.

Spillet er ikke gudsjammerligt dårligt men når man tænker på hvor mange penge der er brugt, hvor lækkert det ser ud, og hvor meget de har fået foræret gennem verdenen alene er det rystende.
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Jeg har spillet WoW - the Boardgame ca. 10 gange og har haft lutter gode oplevelser.

Det er ikke et benhårdt strategispil, men nærmere et friskt pust i bunken af eurogames. Det er god gedigen hygge!!!

Jeg har (endnu) ikke oplevet væsentlig downtime (mere end 2-3 minutter ved kamp og ellers max 1 minut - pr. spiller), andet end første gang vi spillede (skulle lige lære kampsystem og taktik bedre at kende), men det er jo individuelt hvor meget man mener er tåleligt :)

Jeg kan næsten ikke vente til udvidelsen kommer hos GermanGames (for det gør den forhåbentlig???)

- Boris
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Ok, vildt nok. Ja det må siges at være en helt anden oplevelse end jeg har haft med spillet. Granted jeg har kun spillet det én gang, men den ene gang var bestemt en skuffelse.
Post Reply