Magic The Gathering til xbox arcade

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Magic The Gathering til xbox arcade

Post by VideoJakob »

Har læst rundt omkring på nettet at i næste uge ( 17. juni ) skulle
Magic The Gathering kortspillet udkomme til xbox live. ( der tages dog forbehold da Microsoft er kendt for at flytte udgivelserne selvom de er blevet annonceret. )
læs mere om den her
http://en.wikipedia.org/wiki/Magic:_The ... neswalkers

Det ser utrolig spændende ud og for en newbie som mig der aldrig har spillet MtG ( I know I know ) ser det utrolig tillokkende ud.


Faldt lige over en lille video af spillet
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... rcana/1713
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Magic The Gathering til xbox arcade

Post by Larsine »

VideoJakob wrote:Det ser utrolig spændende ud og for en newbie som mig der aldrig har spillet MtG ( I know I know ) ser det utrolig tillokkende ud.
Det første fix er gratis...

Lars, ex-MtG addict
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Magic The Gathering til xbox arcade

Post by weilmann »

Arh, han skal nok klare sig.

Men hvis nogen forsøger at sælge dig "et Display" i forbindelse med det spil, bør du nok lige konsultere nogle herinde før du køber... 8)
Mvh
Martin
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Magic The Gathering til xbox arcade

Post by VideoJakob »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Magic The Gathering til xbox arcade

Post by VideoJakob »

Så er det i morgen det udkommer. Ser meget lovende ud. Må lige få sat nogle point på kontoen. Hvor mange brugere herinde er egentlig xbox brugere?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Magic The Gathering til xbox arcade

Post by netsapiens »

*hæver hånden*

Jeg er, omend jeg disse dage er alt, alt for meget bagud med mit konsol-spilleri.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Magic The Gathering til xbox arcade

Post by VideoJakob »

Ok nu kommer så det sure opstød. Jeg har nu ejet Magic på xbox i hele 3 dage. Synes generelt spillet er fedt men er allerede blevet alt for træt af det..... Hvorfor spørger I? Nu skal I høre:

Jeg er total nybegynder. Så jeg startede frisk med at tage tutorial ( har aldrig rørt magic før, så tænkte det nok var en god ide ). Selve tutorial'en var skam fin nok, lettere rodet, men fin for en nybegynder. Man lærer det basale, men den springer over nogle vigtige ting synes jeg ( har foreksempel stadig ikke helt luret hvad tegnet oppe i højre hjørne helt nøjagtigt betyder. Ved at det er hvad de koster at lægge i spil, men det har vist også noget at gøre med om Landscape er tappet eller ej.... pas..... ) :-) I know, total newbie.

Nå men sådan nogle ting regner jeg jo nok med at lære undervejs. Jeg går så igang med campaign og spiller den første sæt ( regner her lidt med at sværhedsgraden langsomt stiger så man kan være med og lære spillet ) Første kamp tager mig 2 gange så er den klaret og jeg er ved at have det basale på plads.... Nu kommer skuffelsen så big time.... Jeg sidder simpelthen fast i kamp nummer 2.... NUMMER 2! Jeg får simpelthen bøllebank hver eneste gang. For mange af jer der tidligere har spillet Magic og stadig gør er Elsperit ( eller noget i den stil ) sikkert hammer let. Men for en nybegynder er hun total overlegen. Dvs at jeg i tre dage har prøvet at komme forbi bane 2 i tre dage.... Jeg ved godt at jeg er nybegynder men burde spillet ikke langsomt stige i sværhedsgrad så netop alle ( nye og gamle ) kan være med?

Under alle omstændigheder så er jeg allerede ved at miste lysten til Magic netop fordi det allerede er så sindsygt svært i min lille verden. ( om lidt svarer i alle sammen sikkert at det er fordi jeg er max dårlig.... hvilket jeg sikkert er. :-) )

Nogen andre der har prøvet det? Nye eller gamle? ( Her tænker jeg på Magic erfaring ikke alder :-) )
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Magic The Gathering til xbox arcade

Post by weilmann »

Som gammel (læs:ÆLDGAMMEL!!!) magic-spiller lyder det rigtigt spændende: "en nød at knække". Men da jeg ikke selv har en 360 kan jeg nok ikke byde ind med så meget.

Måske skulle du få nogen til at demonstrere kortspillet for dig, sådan "i ro og mag" for at få styr på de mange forskelle der er kortene imellem.

Jeg ved jo ikke om det ville hjælpe - skal man selv sammensætte et "deck" i spillet? For så kan jeg godt forstå du synes det er svært for en begynder.
Mvh
Martin
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Magic The Gathering til xbox arcade

Post by VideoJakob »

Ok har spillet det en del efterhånden og tror snart jeg faktisk fatter hvad der foregår :lol:

Jeg må nok indrømme at jeg må revidere min holdning til spillet. For at sige det meget kort: F#/&"&!K DET ER FEDT!!!!! Jeg er totalt afhængig for tiden. Skulle lige kort prøve det online forleden og fik da også nullernaller bank, men Magic er faktisk et rigtig godt spil. Overvejer endda at købe det IRL :-D
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Magic The Gathering til xbox arcade

Post by weilmann »

*KLAP!*

... og det var så lyden af fælden... :lol:
Mvh
Martin
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Magic The Gathering til xbox arcade

Post by Kanzler »

weilmann wrote:*KLAP!*

... og det var så lyden af fælden... :lol:
:lol:
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Magic The Gathering til xbox arcade

Post by VideoJakob »

Magic The Gathering Bjørnefælde Trademark :-D
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Magic The Gathering til xbox arcade

Post by weilmann »

Jae, vi kalder den normalt noget andet, men hvis det fungerer for dig så...







:D

Spøg til side, så misunder jeg dig faktisk at du oplever spillet for første gang!
Mvh
Martin
Post Reply