Filmanbefaling for fans af de klassiske arkade-spil

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Filmanbefaling for fans af de klassiske arkade-spil

Post by Frouvne »

For nogle dage siden så jeg filmen: The King of Kong: A Fistful of Quarters. I dokumentaren følger man en ung lærer, Steve Wiebe, der imens han går arbejdsløs sætter sig for at slå den rekord i Donkey Kong, som Billy Mitchell satte i starten af 1980'erne. På trods af at mit eget forhold til arkade-hallerne er meget overfladisk, virkede temaet såvel som intrigerne tilpas stærkt på mig til at jeg slugte filmen råt. Har man været blot en smule mere inde i miljøet end undertegnede, tror jeg bestemt det er værd at tage filmoplevelsen med, hvis man skulle falde over den.

Læse mere om dokumentaren:
http://www.imdb.com/title/tt0923752/

Tjek de nuværende rekorder på Twin Galaxies hjemmeside:
http://www.twingalaxies.com/index.aspx? ... 3852&vi=22

Image
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Filmanbefaling for fans af de klassiske arkade-spil

Post by Gunness »

Tak for påmindelsen - jeg læste om filmen sidste år, men havde egentlig glemt den igen. Det lyder lidt som et must-see :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Filmanbefaling for fans af de klassiske arkade-spil

Post by VideoJakob »

Så den da den udkom. Er virkelig en rigtig fed film. Den har humor og varme. Det er meget tydeligt hvem instruktøren mener er skurk og hvem han mener er den gode. :-D Men den er helt klart et must-see for alle der var ung i 70'er 80'erne. Se den hurtigt. :-D
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Filmanbefaling for fans af de klassiske arkade-spil

Post by Frouvne »

VideoJakob wrote:[...] Den har humor og varme. Det er meget tydeligt hvem instruktøren mener er skurk og hvem han mener er den gode. :-D [...]
Ja, jeg blev næsten helt trist til mode, da jeg i dag besøgte Twin Galaxies hjemmeside... :(
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Filmanbefaling for fans af de klassiske arkade-spil

Post by netsapiens »

Så sent som i starten af Juni prøvede Steve Wiebe igen
http://wii.kombo.com/article.php?artid=14362

I øvrigt en fortrinlig film.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply