Børnespil (5år) til Nintendo DS?

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Børnespil (5år) til Nintendo DS?

Post by krasch »

Jeg er ikke i tvivl om der er en masse børnespil til Nintendo DS, men er der nogen der kan anbefale nogen gode børnespil?
Min nevø fylder snart 5 år, og han får måske en DS.
Men hvad findes der af gode børnespil som en knægt i den alder vil kunne finde ud af?
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Børnespil (5år) til Nintendo DS?

Post by Helle »

Lego starwars
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Børnespil (5år) til Nintendo DS?

Post by Helle »

Vi har en række nintendo spil til ds heriblandt alle legospillene, og et par mario spil. Og lidt af hvert i øvrigt, så spørg hvis du tænker på noget bestemt ,.... vi har tjekket reviews på spillene inden vi købte dem (i hvert fald de fleste, så vi har forsøgt at lave en selektion inden også .,... )

Mario New Super Bros er rigtigt godt, men det kræver lidt hjælp fra en voksen, hvis barnet er 5 år (min niece på 5 spiller det også)

men Lego StarWars er helt sikkert superhittet herhjemme ... man kan købe hele sagaen til en rimelig pris - og der er timevis af underholdning i spillet ....

http://www.play.com/Games/DS/4-/3387237 ... oduct.html
http://www.coolshop.dk/catalog/product/ ... a--for-nds
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Børnespil (5år) til Nintendo DS?

Post by Frouvne »

Jeg må i det store hele erklære mig enig med Helle: New Super Mario Bros er rigtigt godt. Et alternativ til dette kunne dog være Super Mario 64 DS, der indeholder lidt mere problemløsning, hvilket både kan være et salgsargument og det modsatte. Lego Star Wars - Hele Sagaen er blevet spillet og gen-spillet. Eventuelt kan det være værd at overveje alternativet Lego Indiana Jones, der nogle steder virker lidt mere intuitivt.
frouvne, administrator

Image
Post Reply