Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Helle »

Nåh, mon ikke det er ved at være tid til en lille leg?

Det bliver meget meget simpelt, da jeg ikke har tid til at pusle en hel masse klipperier sammen, som Stony og andre indimellem gør ....

Men....

Det bliver en lille quiz, hvor du skal for at deltage selv svare på, hvilket spil, du ville vælge at tage med i tasken, hvis du skulle til:

1. En fredag aften med god mad og lidt vin hos et vennepar sammen med din kone/kæreste, hvor du var blevet bedt om at tage lidt underholdning med.

2. En god lang spilaften med din spilgruppe (som mødes ugentligt), hvor I har god tid, fordi det er ferie, og ingen skal tidligt op.

3. En dag med storfamilien, hvor du skal sørge for en times underholdning, hvor både børn og voksne kan deltage. Alle behøver ikke kunne deltage samtidig - I kan sagtens skiftes til at spille.


Bagefter kan alle deltagere få muligheden for at gætte på, hvad de andre brugere, har svaret på de samme spørgsmål.

Der gives 1 point for hver rigtig gæt på, hvilken spiller, der vil tage et givet spil med ... det vil sige, at der ved 10 deltagere kan opnås max. 30 point

Hmmmm..... strengt taget burde der indføres point for, hvis andre kunne gætte ens egne spil ... så er vi ude i nogle gifttrap regler, hvor meningen er, at man selvfølgelig ikke skal gøre det fuldstændigt råddent ... hmmmmm .... sålænge alle giver ærlige og redelige svar er dette ikke nødvendigt .... hmmmmm jeg vil selvfølgelig derfor håbe og henstille til, at alle selvfølgelig skriver deres ærlige valg ... så vi undgår mere besværlig pointgivning end højst nødvendigt ...

Kun deltagere, der både laver egne spørgsmål og gætter på de øvrige spilleres spil tæller. Man kan kun deltage en gang.

Besvarelsen af spørgsmålene vil forløbe i 3 etaper ... så vi undervejs kan gøre status op ...
og se, hvordan det står til

Det er frist for besvarelsen af spørgsmålene søndag kl. 20.
Og der skal selvfølgelig bare indsendes svar pr. pb ...




Præmien bliver noget meget kedeligt ...


det bliver et beløb til brug i en spilbutik - online eller nonline ...
Beløbet afhænger af antallet af deltagere .... jo, flere jo større, men som minimum 25,-. Derudover tillægger
5,- pr. deltager.

..... jeg ved det godt - det havde været sjovere, hvis jeg lige kunne finde på en anden præmie - men det kan jeg altså ikke ... beklager ....
Last edited by Helle on Fri Sep 11, 2009 12:44 pm, edited 3 times in total.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Larsine »

God ide, glæder mig til at gætte de andres spil, for de gætter garanteret aldrig mine spil :twisted:

Lars
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Andrea »

Larsine wrote:God ide, glæder mig til at gætte de andres spil, for de gætter garanteret aldrig mine spil :twisted:
Jojo, vi ved godt, du er helt pjattet med Matador ;)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Helle »

Andrea wrote:
Larsine wrote:God ide, glæder mig til at gætte de andres spil, for de gætter garanteret aldrig mine spil :twisted:
Jojo, vi ved godt, du er helt pjattet med Matador ;)
Lige som dig, der elsker Trivial Pursuit!
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Andrea »

Helle wrote: Lige som dig, der elsker Trivial Pursuit!
Nejnej, det er BÆZZERWÆZZER! :twisted:
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Sir William »

Er Twister et brætspil selv om det er lavet i plastik?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Helle »

Sir William wrote:Er Twister et brætspil selv om det er lavet i plastik?
Øh, ja ... mon ikke???
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Jens_Hoppe »

Må man kun skrive et spil i hver kategori? Til den lange dag i spilgruppen ville det jo være oplagt at tage nogle forskellige spil med...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:Må man kun skrive et spil i hver kategori? Til den lange dag i spilgruppen ville det jo være oplagt at tage nogle forskellige spil med...
Man må gerne skrive flere, men jeg tænker, at man jo ved at skrive flere, gør det lettere for andre at gætte, men det er op til en selv ...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Frouvne »

Jeg har afsend et svar og krydser fingre for, at der ikke dukker klausuler op om, at familiemedlemmer og andre personer på samme bopæl som ophavsmanden/kvinden til denne quiz må ikke deltage i konkurrencen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Helle »

Selvfølgelig må du deltage i gætteriet.

Det vil måske dog være det mest rimelige, at du ikke har chancen for at vinde egentligt, da du strengt taget kan komme til at se en note, et skærmbillede eller lignende ...

Men altså .... lad os nu se om antallet af deltagere stiger inden søndag ... :evil:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Frouvne »

Helle wrote:Selvfølgelig må du deltage i gætteriet.

Det vil måske dog være det mest rimelige, at du ikke har chancen for at vinde egentligt, da du strengt taget kan komme til at se en note, et skærmbillede eller lignende ...[...]
... eller tiltvinge mig adgang til din bruger-konto i kraft af mine administrator-beføjelser! :wink:

Hvis jeg - hvilket ville være helt imod forventning - skulle gå hen og vinde, nøjes jeg gerne med at vinde retten til at hovere her i denne tråd! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Helle »

Frouvne wrote:
Helle wrote:Selvfølgelig må du deltage i gætteriet.

Det vil måske dog være det mest rimelige, at du ikke har chancen for at vinde egentligt, da du strengt taget kan komme til at se en note, et skærmbillede eller lignende ...[...]
... eller tiltvinge mig adgang til din bruger-konto i kraft af mine administrator-beføjelser! :wink:

Hvis jeg - hvilket ville være helt imod forventning - skulle gå hen og vinde, nøjes jeg gerne med at vinde retten til at hovere her i denne tråd! :D
Det skal du få lov til, såfremt du med ren samvittighed kan sige, at du hverken har tiltvunget dig adgang til min post eller ved en fejltagelse har set noget, som du ikke skulle have set .... :wink:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Helle »

Jamne, der er en helt fantastisk overvældende interesse ... præmiesummen har nu passeret de 50,- :evil:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Puerto Rico eller Meisterdiebe med i tasken?

Post by Helle »

Der er flere spillere, der har valgt at angive flere titler blandt deres valg - og det må man gerne ... men det er klart, at det vil gøre det nemmere ...
Post Reply