Dragon Age: Origins

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Dragon Age: Origins

Post by Stony »

Bare lige en hurtig anbefaling af ovennævnte. Det er et singleplayer RPG fra Bioware. Og vi snakker klassisk RPG, med elvere, dværge, drager osv... De tager sig dog lidt friheder, ved f.eks. at nyfortolke elverne som et folkslag der længe har været slaver under menneskene, og nu fortrinsvis lever i en slags slum i byerne.

Jeg har netop gennemført spillet, og regner med at starte op igen, for at forsøge nogle af de øvrige muligheder, og så på en højere sværhedsgrad.

Netop nu er spillet samtidig på et one-day-sale på Steam, så man i øjeblikket kan købe det for €37,49 mod de normale €49,99.

Jeg fik omkring 50 timers fornøjelse ud af spillet, før det var gennemført. Og jeg tror ikke jeg er færdig med spillet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Dragon Age: Origins

Post by pytman »

Vil helt klar også anbefalde dette, historien i det er fantastisk. Spillede det igennem som elf... Og brugte omkring 60 timers tid på det. Og er nu begyndt som human mage... Og indtil videre er det stadig lige så fedt, som første gang.. :)
Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Dragon Age: Origins

Post by qute »

Hvor lang tid kan man bruge på at designe sin kvindelige avatar før det går over i utroskab? :lol:

Og comic:
http://www.penny-arcade.com/comic/2009/10/2/

Glæder mig til at gå i gang med spillet om 20 min eller noget :D
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Dragon Age: Origins

Post by Andrea »

Ah cool - har set et par videoer fra spillet, og det ser rigtig godt ud! Gad vide, om jeg kan nå at spille det i juleferien...
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Dragon Age: Origins

Post by qute »

Andrea wrote:Ah cool - har set et par videoer fra spillet, og det ser rigtig godt ud! Gad vide, om jeg kan nå at spille det i juleferien...
Desværre er grafikken fra ca. 1999 :?
Ud over det er det indtil videre meget underholdende :D
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Dragon Age: Origins

Post by Jens_Hoppe »

Hvis man er interesseret i spillet, og gerne vil have æsken med DVD'en, er spillet i øvrigt set i GAME i Magasin til 278,- (og det betyder måske at alle GAME afdelinger sælger det til den pris?)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply