micropul

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

micropul

Post by Frouvne »

micropul er et spil, der ser meget interessant ud! Og: Nej, det er ikke en gang lidt frækt!

micropul er et to-spillers spil men kan spilles af en enkelt spiller... det kan jeg nu ikke forestille mig, kan være syndelig interessant. Det er et brik-lægningsspil og for mig at se, har det potentiale til at kunne være mindst lige så interessant som Carcassonne... det skulle ikke overraske mig, hvis det for mig kommer til at overgå det!

Jeg fik først øje på spillet i går, men har allerede en kopi liggende i en zip-lock pose. Udover de brikker, man kan printe ud på et stykke karton og klippe ud, kræves 3 sten i to farver (alternativt kuber eller lignende). Kort sagt: Et spil der uden problemer kan ligge i bukselommen!

http://neutralbox.com/micropul/
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: micropul

Post by Frouvne »

Næsten fire år efter jeg udprintede spillet, fik jeg så prøvet det i dag. Og det ser faktisk ud til at være et rigtig fornuftigt to-spillers spil. Mit umiddelbare indtryk er, at det er blandt de mest interessante briklægningsspil, jeg har prøvet. Og da det stadig er gratis og let at montere, kan jeg ikke se nogen undskyldning for, at også mange andre skulle tage og prøve det! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: micropul

Post by Robert »

Det ser godt ud. Hvordan har du monteret det? Det tykkeste jeg har som går i printeren er fotopapir (A4) eller karton. Det virker som om det vil være lidt for ustabilt i brug.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: micropul

Post by Brichs »

Jeg har selv micropul, men har svært ved at få kæresten til at prøve det. Personligt har jeg blot printet filen ud på et alm. stykke papir, og monteret den på pap fra bagsiden af en linieret blok. Det er skam solidt nok, men når jeg engang får prøvet, er planen at jeg vil prøve at få lavet nogle bedre brikker. Enten af træ, eller finde en løsning på at lave Domino-kvalitets brikker.

De farvede glaskugler er fra Tiger: en pose med en masse forskellige farver for en 10'er.

Image
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: micropul

Post by Robert »

Jeg valgte en lamineringsløsning. Lavede en PowerPoint version med linier til kanten af arket, printede det på tyndt karton, laminerede det og skar det ud med en (god) skæremaskine. Det ser ud til at have virket ganske fint. Brikkerne er tynde, men stive og regelmæssige.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: micropul

Post by Frouvne »

Godt at høre, at du fandt en løsning. Jeg har været væk et par dage, så jeg har ikke haft mulighed for at svare. Jeg printede blot min model ud på farvet karton. Det er en lidt tarvelig løsning, men den fungerer og det komplette spil kan ligge i en zip-lock pose på ca. 3 gange 4 centimeter. Så den fylder ingenting i lommen og kan være med selv når man ikke rigtig tror, at der skal blive mulighed for at spille noget.
frouvne, administrator

Image
Post Reply