Voksenspil

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Voksenspil

Post by Jens_Hoppe »

Det er da vist et tegn på at de sidste dage er kommet: GermanGames.dk har fået Busen Memo hjem! ;)

Men burde det ikke stå under Kortspil, Allan?
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Voksenspil

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Det er da vist et tegn på at de sidste dage er kommet: GermanGames.dk har fået Busen Memo hjem! ;)

Men burde det ikke stå under Kortspil, Allan?
Da jeg så din overskrift, var det sjovt nok også det spil, der først faldt mig ind! :)

Jeg har ikke prøvet det, men det skulle faktisk være rigtig svært! I dette memory-spil er det jo ikke to helt identiske brikker, men to identiske (undskyld mig) dele, der skal matches.

Det eneste problem med spillet skulle efter sigende være, at kun ca. 3/4 af sættene er rimeligt lette at identificere. Så hvis man skal introducere spillet, kræver det indgående forberedelser... :roll:

Er det et kortspil? Tjah, jeg ved det faktisk ikke rigtigt?! Kom gerne med gode argumenter for og/eller imod.

Hvad syntes I i øvrigt om nedenstående version? Den fører vi ikke... skal det være, så lad det være...

http://www.boardgamegeek.com/image/94561

Jeg forstår godt, hvis nogle lader sig støde over denne slags spil... selvfølgelig kan man argumentere (uden det store besvær endda) for at det er sexistiske under- og over-toner. Det var derfor helt befriende at se en kvinde, der også først var blevet stødt over det, berette om, at hun efter at have tænkt over det, anså det for nærmest at være kvinde-frigørende og bestemt ville lade sine børn spille det ud fra idéen om, at vi er skabt på mange forskellige måder og at alle er lige naturlige osv. osv.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Voksenspil

Post by Jens_Hoppe »

Frouvne wrote:Jeg har ikke prøvet det, men det skulle faktisk være rigtig svært!
Men svært på en god måde, ikke? ;)
Er det et kortspil? Tjah, jeg ved det faktisk ikke rigtigt?! Kom gerne med gode argumenter for og/eller imod.
Er det ikke bare en sæt kort, eller hvad?

Og ja, det er godt I ikke har taget den platte, amerikanske version hjem. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply