Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
User avatar
Johan
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 62
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:46 pm

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Johan »

Kan nogen af os der ikke kender alt og alle herinde, ikke lige få en lidt dybere forklaring på hvor alt det dragehalløj stammer fra? :D Har du altid bare været helt tosset med drager?
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Jens_Hoppe »

Her et hurtigt spørgsmål: Andrea, kan du godt lide chokolade? ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Frouvne »

Johan wrote:Kan nogen af os der ikke kender alt og alle herinde, ikke lige få en lidt dybere forklaring på hvor alt det dragehalløj stammer fra? :D Har du altid bare været helt tosset med drager?
Hvis du ikke siger det til Andrea, Johan, vil jeg gætte på, at det er et af de tilnavne hendes ægtemand har givet hende i bedste Basil Fawlty-stil: "the dragon", "toxic midget", "my little nest of vipers", "sabre-toothed tart", "my little piranha fish" and "my little commandant."

"Not a word to the dragon" :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Johan wrote:Kan nogen af os der ikke kender alt og alle herinde, ikke lige få en lidt dybere forklaring på hvor alt det dragehalløj stammer fra? :D Har du altid bare været helt tosset med drager?
Drager er det SEJESTE dyr, der findes! :D

(og nu ikke noget pjat med, at drager ikke findes - det er sådan noget, kedelige, normale voksne mennesker siger ;))

Og ja, dem har jeg holdt meget af i mange år, og jeg tror ikke, jeg vokser fra det :)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote:Her et hurtigt spørgsmål: Andrea, kan du godt lide chokolade? ;)
Ja! Også efter i går ;)
Hvor meget fik I købt med hjem? Og har du også duftet som en hel Nutellamad i dag? :D
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Hvis du ikke siger det til Andrea, Johan, vil jeg gætte på, at det er et af de tilnavne hendes ægtemand har givet hende i bedste Basil Fawlty-stil: "the dragon", "toxic midget", "my little nest of vipers", "sabre-toothed tart", "my little piranha fish" and "my little commandant."

"Not a word to the dragon" :wink:
*hehehe*
Der må jeg skuffe dig - jeg bliver ikke kaldt noget som helst drageagtigt af ham ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Frouvne »

Hvor meget tid bruger du på brætspil; h.h.v. på at spille dem og at researche om dem? Hvem spiller du med; venner, familie, brætspilsgruppe(r)... og er der stor forskel på hvad du spiller med hvem?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Sir William »

Andrea wrote:
Johan wrote:Kan nogen af os der ikke kender alt og alle herinde, ikke lige få en lidt dybere forklaring på hvor alt det dragehalløj stammer fra? :D Har du altid bare været helt tosset med drager?
Drager er det SEJESTE dyr, der findes! :D

(og nu ikke noget pjat med, at drager ikke findes - det er sådan noget, kedelige, normale voksne mennesker siger ;))

Og ja, dem har jeg holdt meget af i mange år, og jeg tror ikke, jeg vokser fra det :)
Kan ikke være mere enig, drager er smukke, seje og uovertruftne, hvilket også afspejles i at vores våbenskjold består af en drage og en hest. Kæresten er til heste :roll:

Har du nogensinde læst bøgerne om Saphira og Eragon? Hvis du har, har du så nogensinde tænkt over hvordan den idelle verden skulle se ud? Hvad skulle være selve essensen i det perfekte samfund?
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Hvor meget tid bruger du på brætspil; h.h.v. på at spille dem og at researche om dem? Hvem spiller du med; venner, familie, brætspilsgruppe(r)... og er der stor forskel på hvad du spiller med hvem?
De to foregående år har jeg fået spillet en del, men de seneste måneder har vi stort set ikke fået spillet. Meget tid er gået med flytningen (både pakningen op til, selve flytningen, udpakningen og ikke mindst de ca. 123 milliarder papirer og diverse andre ting, der skal udfyldes og gøres, når man køber hus). Derudover har jeg også opprioriteret bordrollespillet, som har været forsømt i nogle år, så der har ikke været så meget tid til brætspillene. Det kommer der forhåbentlig snart, for nu begynder der at være lidt mere luft i kalenderen igen - og det skal udnyttes!

Det er lidt i perioder, at jeg researcher. Det er mest grelt i månederne op til Essen, for der kommer der ofte rigtig mange spændende spil. Jeg starter altid med at kigge på basale oplysninger såsom hvor mange spillere, det er til, hvor lang spilletiden er, og hvilke mekanismer der bruges i spillet. Dernæst kigger jeg på designet og kvaliteten af komponenterne (så godt man nu kan det ud fra BGG's billeder). Hvis de ting ikke har afskrækket mig, så læser jeg spiller-reviews, og så begynder jeg ellers at pønse på, hvordan jeg skal overtale Jens til, at vi skal købe det... øhm...

Jeg spiller først og fremmest med venner - enten dem, der var i omgangskredsen, inden jeg begyndte at hærge herinde, eller dem der er kommet til siden. Jeg spiller faktisk også en lille smule med familien (jul). Og ja, der er stor forskel på, hvad der bliver spillet. Vores omgangskreds er ret blandet, men det gode er, at vi altid plejer at have et eller flere spil liggende, som de kan være friske på at spille.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Andrea »

Sir William wrote: Kan ikke være mere enig, drager er smukke, seje og uovertruftne, hvilket også afspejles i at vores våbenskjold består af en drage og en hest. Kæresten er til heste :roll:
Dem kan drager også godt lide at spise, så det er jo meget passende :P
Har du nogensinde læst bøgerne om Saphira og Eragon? Hvis du har, har du så nogensinde tænkt over hvordan den idelle verden skulle se ud? Hvad skulle være selve essensen i det perfekte samfund?
Jeg har læst de to første - mangler stadig at få læst Brisingr. Den første bog gik jeg - eller rettere sagt vi - kold i. Vi plejer nemlig at bruge fantasybøger til højtlæsning herhjemme, og der havde vi kastet os over Eragon, men det er den ikke velegnet til. Der er for mange 'skæve' ord (fantasyord, der ser vildt smarte ud på skrift og som er pivumulige at læse op) og for knudrede sætninger. Jeg syntes desværre, at den første halvdel bar meget præg af, at forfatteren var ganske ung, da han skrev den. Men efter et halvt år kastede jeg mig over bogen igen og fik også læst to'eren. Ok bøger, men en del ripoff fra andre klassikere :)

Og mht. samfund så bliver den diskussion meget hurtigt meget politisk, og jeg diskuterer ikke politik over nettet, så den må du få mundtligt en dag :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Frouvne »

Andrea wrote:[...] Derudover har jeg også opprioriteret bordrollespillet, som har været forsømt i nogle år, så der har ikke været så meget tid til brætspillene. [...]
Rollespil er ikke lige min stærke side, så med risiko for at spørge dumt, hvad er så forskellen på bordrollespil og rollespil? Eller er det det samme og blot en betegnelse for at adskille rollespil fra live-rollespil?
Andrea wrote:[...] Det er lidt i perioder, at jeg researcher. Det er mest grelt i månederne op til Essen, for der kommer der ofte rigtig mange spændende spil. Jeg starter altid med at kigge på basale oplysninger såsom hvor mange spillere, det er til, hvor lang spilletiden er, og hvilke mekanismer der bruges i spillet. [...]
Og hvad er det så der skal til indenfor de forskellige parametre, for at der kan blive tale om et eventuelt køb?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Sir William »

Angående The heritage trilogien, så kan jeg oplyse dig om at den vil komme til at omfatte 4 bind :?

Ok omkring samfundsbetragtninger, var nu ikke ude efter en stor politisk diskussion 8) Fiskede mere efter at drøfte Elvernes samfund vs. menneskets vs. dværgene etc. Men tager gerne snakkede "live" en dag.

Hvor længe har du spillet bordrollespil? Startede du også i midt 1980erne, da det blev rigtig udbredt herhjemme eller er du kommet til senere?

Spiller du kun fantasy eller også Sci-fi?

Laver du selv dit udstyr til live rollespil og har du billeder af det, man må se?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Helle »

Sir William wrote:Angående The heritage trilogien, så kan jeg oplyse dig om at den vil komme til at omfatte 4 bind :?

Ok omkring samfundsbetragtninger, var nu ikke ude efter en stor politisk diskussion 8) Fiskede mere efter at drøfte Elvernes samfund vs. menneskets vs. dværgene etc. Men tager gerne snakkede "live" en dag.

Hvor længe har du spillet bordrollespil? Startede du også i midt 1980erne, da det blev rigtig udbredt herhjemme eller er du kommet til senere?

Spiller du kun fantasy eller også Sci-fi?

Laver du selv dit udstyr til live rollespil og har du billeder af det, man må se?
I 80'erne var Drea da dårligt født endnu!
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Sir William »

Helle wrote:I 80'erne var Drea da dårligt født endnu!
Er opdraget sådan, at jeg ikke spørger om en kvindes alder :shock: Men med en alder på ca. 32 år som angivet i hendes profil, så skulle det da være muligt at hun er blevet introduceret til det i slutningen af 1980erne. Sådan en teoretisk mulighed :wink:
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens Bruger: Andrea - marts 2010

Post by Jens_Hoppe »

Andrea wrote:
Jens_Hoppe wrote:Her et hurtigt spørgsmål: Andrea, kan du godt lide chokolade? ;)
Ja! Også efter i går ;)
Hvor meget fik I købt med hjem?
Øhm, nogle chokoladepåskeæg, nogle små fyldte hapsere, og et par plader kaffechokolade. For et par hundrede kroner, sådan cirka. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply