Europa Universalis III complete til 4 eur

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Europa Universalis III complete til 4 eur

Post by netsapiens »

http://www.gamersgate.com/DD-EU3COM/eur ... 3-complete

Godt tilbud hvis man er til tunge strategispil

eller bare grundpakken til 2.49eur
http://www.gamersgate.com/DD-PDXEU3/eur ... versalis-3


opdatering, prisen er faldet
Last edited by netsapiens on Thu Jun 16, 2011 5:07 pm, edited 2 times in total.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Europa Universalis III complete til en hurtig hund

Post by Foppwin »

EUIII er et fantastisk spil. Der er ikke noget om at se danmark dominere nord Amerika, samt det halve europa. Eller bare forsøge at overleve som en Irsk provins.

Godt tilbud, så kan anbefales og man skal regne med en lang indlæringskurve.
Danny

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Europa Universalis III complete til en hurtig hund

Post by Stony »

Enig. Hvis man tager sig den fornødne tid til at lære spillet at kende, er EUIII et FABELAGTIGT spil. Jeg har dog ikke prøvet nogen af udvidelserne, så det kan være man skulle støve det af.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Europa Universalis III complete til en hurtig hund

Post by Foppwin »

Det er også tilgængeligt på steam, hvis man gerne vile have sine æsker der.
Danny

Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Europa Universalis III complete til en hurtig hund

Post by Sir William »

Er forhandleren ikke basereret i US, så vil der ikke komme moms oveni inkl. forsendelse?
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Europa Universalis III complete til en hurtig hund

Post by Sir William »

Sir William wrote:Er forhandleren ikke basereret i US, så vil der ikke komme moms oveni inkl. forsendelse?
Nevermind, kan se at det er et digitalt download på niveau med Steam. Så er jeg nok mere til Steam, der har jeg mine Civ og Total War spil liggende allerede og forhåbentlig også snart Heroes of Might and Magic VI.

Hvis jeg skulle være fristet, hvordan afviger spillet så fra f.eks EU II og Hearts of Iron når vi snakker styring?
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Europa Universalis III complete til en hurtig hund

Post by Bugge »

Jeg har et eksemplar af EUIII til salg, som jeg aldrig har fået installeret og spillet.

Jeg tænkte på at 50 kr ikke er helt ude i hampen.

Søren
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Europa Universalis III complete til en hurtig hund

Post by Sir William »

Coolshop har faktisk det samme tilbud men til 99 kr. inkl fri fragt

http://www.coolshop.dk/catalog/product/ ... on--for-pc
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Europa Universalis III complete til en hurtig hund

Post by ozimek »

Stony wrote:Enig. Hvis man tager sig den fornødne tid til at lære spillet at kende, er EUIII et FABELAGTIGT spil. Jeg har dog ikke prøvet nogen af udvidelserne, så det kan være man skulle støve det af.
Jeg har spillet grundspillet en del, men har lidt svært ved at overskue, hvad udvidelserne indebærer. Kan man bruge alle udvidelserne på én gang, eller starter man et spil i én af dem?

Jeg har spillet 3-4 spil, og der er en tydelig tendens i hvordan de udvikler sig, hvilket begynder at blive lidt trivielt.
1) I starten: Kæmper for at overleve og provokerer måske nogle af de lidt mindre naboerne lidt, for at få dem til at erklære krig. :twisted: Samtidig prøver man at holde sig på god fod med de større naboer. Man kan komme under meget pres i krige.
2) Mid game: Éns nation vokser som følge af strategien i 1) og man begynder at kunne kæmpe mod de store spillere i regionen. Langsomt overtager man dem igennem krige, og bliver i stigende grad upopulær i verden. Man kan stadig komme under pres i krige, hvis der er flere der erklærer krig samtidigt.
3) Late game: Man er nu én af de største/stærkeste nationer og upopulariteten er faktisk en fordel, da de andre er ret tilbøjelige til at erklære krig på én. Dette bevirker at man kan smadre dem uden problemer med stability. Det er dog ret trivielt i længden, da man ikke kommer under noget egenligt pres i krige selvom de fleste andre nationer går imod én.

Er det et problem, som udvidelserne adresserer, eller er det bare så simpelt at jeg skal skrue op for sværhedsgraden, så det er vanskeligere at komme fra 1) til 2) ?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Europa Universalis III complete til en hurtig hund

Post by netsapiens »

opdatering.. man kan også "nøjes" med grundpakken til 2.49 eur..

http://www.gamersgate.com/DD-PDXEU3/eur ... versalis-3
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply