Gode begynderspil til DS

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Gode begynderspil til DS

Post by Gunness »

Min datter får snart en Nintendo DSi til sin 7-års fødselsdag. Så jeg vil gerne have et par forslag til nogle gode begynderspil til hende. Jeg ved, at Mario-spillene er i høj kurs, men hvis man nu vil have lidt alternativer... Vi har spillet div adventure- og puzzlespil på pc, og det er hun ret glad for, så det må gerne være noget med at løse opgaver. Det skal helst ikke være noget alt for actionpræget, og det behøver heller ikke at være skrigende pink og overdrevet pussenusset (a la diverse Hello Kitty- og My Littlest Petshop-skrammel).
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Gode begynderspil til DS

Post by Sir William »

Hvad med nogle Miffy spil eller nogle af de der spil, hvor de har en hund som kæledyr. Miffys verden, skal der løses gåder og opgaver, men måske hun er for gammel til det. Ellers er der pixelinespillene og flunkerne.

Computerspilforretningen "Games" lukker deres butikker her inden for kort tid, for kun at sælge via nettet. Dermed vil det blive muligt, at købe billige DS spil i deres butikker eller det har det været længe, men udvalget stiger nok jo tættere på lukning vi kommer.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Gode begynderspil til DS

Post by Jonezy »

Bliver misundelig på din datter. Min DS Lite døde den anden dag...:(

Min lokale Netto har haft et Flunkerne DS spil på hylden i en evighed efterhånden, tror det koster 50-100,-. Det kunne måske være en mulighed. Der findes også Pixeline spil, hvis det var noget. Ved dog ingenting om kvaliteten af de spil.

Ellers er New Super Mario Bros. et must til en DS, og det kan hun måske også være med på, dog er det et platforms-/actionspil.

Coolshop.dk har stort udvalg i videospil, gode priser og fri fragt.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Gode begynderspil til DS

Post by Gunness »

Tak for inputtet!

Claus, jeg kender slet ikke Games (som comp.spilbutik). Jeg prøvede lige at google dem. Har du et link?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Gode begynderspil til DS

Post by Sir William »

Gunness wrote:Tak for inputtet!

Claus, jeg kender slet ikke Games (som comp.spilbutik). Jeg prøvede lige at google dem. Har du et link?
Her er et link

http://www.game.dk/
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Gode begynderspil til DS

Post by Frouvne »

Jonezy wrote:Bliver misundelig på din datter. Min DS Lite døde den anden dag...:( [...]
God anledning til at opgradere! :D
Jonezy wrote:[...] Ellers er New Super Mario Bros. et must til en DS, og det kan hun måske også være med på, dog er det et platforms-/actionspil.

Coolshop.dk har stort udvalg i videospil, gode priser og fri fragt.
Helt enig i udsagnet om New Super Mario Bros.; det er et spil, der skal prøves. Og om ikke andet må far jo hjælpe lidt til. :wink: Jeg har set en del drenge i børnehavealderen spille det, så jeg ikke kunne følge med, så hun kan, hvis interessen er der. Oplagt er det selvfølgelig også med Lego-spillene. De minder meget om hinanden, så om man vælger en af Star Wars-varianterne, Batman, Harry Potter, Indiana Jones gør ikke den store forskel. Her er det igen interessen der må være styrende.

Coolshop er et fint sted at få spil fra. De er ofte fuldt konkurrence-dygtige med diverse udenlandske leverandører.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Gode begynderspil til DS

Post by Helle »

Frouvne wrote:
Jonezy wrote:Bliver misundelig på din datter. Min DS Lite døde den anden dag...:( [...]
God anledning til at opgradere! :D
Jonezy wrote:[...] Ellers er New Super Mario Bros. et must til en DS, og det kan hun måske også være med på, dog er det et platforms-/actionspil.

Coolshop.dk har stort udvalg i videospil, gode priser og fri fragt.
Helt enig i udsagnet om New Super Mario Bros.; det er et spil, der skal prøves. Og om ikke andet må far jo hjælpe lidt til. :wink: Jeg har set en del drenge i børnehavealderen spille det, så jeg ikke kunne følge med, så hun kan, hvis interessen er der. Oplagt er det selvfølgelig også med Lego-spillene. De minder meget om hinanden, så om man vælger en af Star Wars-varianterne, Batman, Harry Potter, Indiana Jones gør ikke den store forskel. Her er det igen interessen der må være styrende.

Coolshop er et fint sted at få spil fra. De er ofte fuldt konkurrence-dygtige med diverse udenlandske leverandører.
Der er også Lego-Battles.

Der er også en række puzzle-agtige spil, ala Brain Academy og lignende. Hvis hun er klar på lidt frustration og at skulle skrive, så kunne en dansk version af scibblenauts også være noget - men så er vi lidt ude over begynder spil måske.

Men Jacob, når du ved lejlighed er forbi, så kan du se vores udvalg af spil og høre lidt om dem. Vi har en del gode spil - om ikke andet spil, som din datter måske kunne spille sammen med en voksen i begyndelsen. Det ene sæt af vores niecer er vilde med 'hold-kæledyr-spil', mens den brætspilsspillende snart 8-årige niece i den anden familie er til Mario, StarWars og lignende. En del af de kæledyrsspil og top-modelspil, der er, er faktisk på engelsk, så børnene er ikke nødvendigvis særligt selvhjulpne, selvom spillene principielt burde være lettere.

Jeg har spillet et par pc-spil med flunkerne og pixiline, og det har umiddelbart ikke været særligt godt. Jeg vil tro, at de yngre børn ville synes, at det var gode, men ikke en brætspillende 7-årig. Men hvad der er interessant afhænger sikkert også af hvad børnene i skolen spiller - og du kan godt komme ud i, at det er 'nødvendigt' at købe et for os voksne set tåbeligt spil, fordi det er det der spilles og tales om, og byttes figurer i.

Hvis din datter får en DS-lite, så kan du også kigge efter Gameboy-Advanced spil, som kan spilles i maskinen. Disse kan fås brugt til meget få penge. For nogle spil gør det ingen forskel om det er ds eller GBA - eksempelvis Scooby-Do spil af ældre version - der skal alligevel spilles med fingrene.
Post Reply