Gratis spil: Stand at Mortain

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Gratis spil: Stand at Mortain

Post by Frouvne »

Så er der mulighed for at få tilsendt et gratis krigsspil: Stand at Mortain. Det lyder næsten for godt til at være sandt. Om spillet hedder det:
Following the defeat of the British and Canadian offensives of Operations Goodwood and Spring, in August 1944 the Germans redeployed several panzer divisions to shut down the American Operation Cobra offensive by attacking due west to the sea. The fiercest fighting occurred to the north and east of Mortain at Hill 314 (hex 1501 on the game map) where surrounded Americans of the 2nd Battalion of the 120th Regiment threw back repeated German attacks. Control of the high ground here would make the Mortain position nearly untenable, and with it the main Allied supply route from Normandy south would be severed.

Just send us your mailing address and we'll send you Stand at Mortain, a mini-game complete with map, rules and counters. No need for dice, use your own deck of standard playing cards and your initiative to enjoy this simple-but-exciting WW2 game.
Lyder dette tilbud interessant, så tjek nedenstående link:

http://www.atomagazine.com/freegame.html

Jeg har reageret på dette tilbud og er (endnu) ikke blevet spammet ihjel eller det der er værre... Jeg skal nok tilføje en note, hvis jeg rent faktisk også går hen og modtager spillet... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Gratis spil: Stand at Mortain

Post by Jesper »

Jeg kan så anbefale Target Arnhem fra http://www.multimanpublishing.com/OtherGames/prodta.php - det kostede mig fem dollar (fragten), og er ganske sjovt. Har spillet det solo et par gange og med min søn en enkelt gang. Ganske svært for de allierede...
Frouvne wrote:Så er der mulighed for at få tilsendt et gratis krigsspil: Stand at Mortain. Det lyder næsten for godt til at være sandt. Om spillet hedder det:
Just send us your mailing address and we'll send you Stand at Mortain, a mini-game complete with map, rules and counters. No need for dice, use your own deck of standard playing cards and your initiative to enjoy this simple-but-exciting WW2 game.
Lyder dette tilbud interessant, så tjek nedenstående link:

http://www.atomagazine.com/freegame.html

Jeg har reageret på dette tilbud og er (endnu) ikke blevet spammet ihjel eller det der er værre... Jeg skal nok tilføje en note, hvis jeg rent faktisk også går hen og modtager spillet... :D[/quote]
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så har jeg faktisk modtaget Stand at Mortain. Det er en ganske lille sag, men måske den gemmer på et par oplevelser?! Der er i hvert tilfælde lidt arbejde for dem, der selv monterer brikker eller kunne finde på at laminere sådan en lille skrøbelig sag...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Jeg har også modtaget et. Jeg får nok aldrig prøvet det, men jeg skulle da også lige prøve at få noget gratis :D
Danny Rasmussen
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

Nu har jeg både fået spillet Arnhem og Stand, og helt klart så vinder Arnhem i mine øjne. Det virker som om der er mange flere sjove beslutninger at tage. Og det man gør har konsekvenser for spillet. Da vi spillede Stand endte det med at søn jog rundt med min sidste brik og mine tropper forsøgte at gemme sig i det ene hjørne efter andet, mens jeg ventede på at trække en joker. Jeg tror ikke at jeg bryder mig om det kortspil koncept de har med at trække. I hvert fald ikke i den variant at man stopper turen når jokeren kommer. Det kan give nogle helt skæve resultater: Jeg startede med at trække som allieret 7 gange i træk. Arnhem lider lidt under at man skal ind og lægge markører under de ramte enheder, men det er til at holde ud, så længe der ikke er flere tropper. Til gengæld er der fine detaljer i det. Både mht forstærkninger, supplyreglerne er irriterende (på den gode måde), de forskellige mål. Specielt som allieret er det nervepirrende om man kan bryde igennem broerne, mens også tyskerne har deres problemer. Så vi har spillet Arnhem en del flere gange en Stand.
Zelotypia wrote:Jeg har også modtaget et. Jeg får nok aldrig prøvet det, men jeg skulle da også lige prøve at få noget gratis :D
Jesper Rugård Jensen
Post Reply