Eventyrspil til børn.

Kommentarer, spørgsmål, strategier og husregler.
Post Reply
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Eventyrspil til børn.

Post by Jonezy »

Jeg tænkte at dette super rare forum muligvis kunne hjælpe.

Jeg arbejder som skolelærer i to 1.klasser, og om et par uger skal vi have tværsuge, hvor temaet er 'eventyr'. Jeg har nogle eftermiddags moduler fra 12.15 til 13.00, som jeg skal have fyldt ud, og her tænkte jeg straks på noget brætspil. Nu er ungerne kun omkring 7-8 år, og er ikke vant til brætspil, så det skal ikke være alt for avanceret.

Nu kommer deres dansklærer nok efter mig, men jeg tolker 'eventyr' sådan lidt bredt, og havde i første omgang overvejet at medbringe The Adventurers: the Pyramid of Horus, men selv det er måske for stor en mundfuld for mine små rødder.

Så spørgsmålet er om der findes nogle eventyr spil til børn, som er til at gå til for sådan nogle små poder, som ikke er vant til brætspil?
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Eventyrspil til børn.

Post by Larsine »

SagaS har tidligere været omtalt i dette forum. Det kan efter signede findes billigt i diverse legetøjsforretninger og boghandlere. Om det passer til 1. klasses elever ved jeg dog ikke helt. Læs mere her: http://www.sagas.dk/
Jeg kan dog kun finde det til kr. 199,- online:
http://www.gyldendals-boernebogklub.dk/ ... 0&club=BBK
http://www.paedagogiskbogklub.dk/webapp ... ctId=76528