Eventyrspil til børn.

Kommentarer, spørgsmål, strategier og husregler.
Post Reply
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Eventyrspil til børn.

Post by Jonezy »

Jeg tænkte at dette super rare forum muligvis kunne hjælpe.

Jeg arbejder som skolelærer i to 1.klasser, og om et par uger skal vi have tværsuge, hvor temaet er 'eventyr'. Jeg har nogle eftermiddags moduler fra 12.15 til 13.00, som jeg skal have fyldt ud, og her tænkte jeg straks på noget brætspil. Nu er ungerne kun omkring 7-8 år, og er ikke vant til brætspil, så det skal ikke være alt for avanceret.

Nu kommer deres dansklærer nok efter mig, men jeg tolker 'eventyr' sådan lidt bredt, og havde i første omgang overvejet at medbringe The Adventurers: the Pyramid of Horus, men selv det er måske for stor en mundfuld for mine små rødder.

Så spørgsmålet er om der findes nogle eventyr spil til børn, som er til at gå til for sådan nogle små poder, som ikke er vant til brætspil?
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Eventyrspil til børn.

Post by Larsine »

SagaS har tidligere været omtalt i dette forum. Det kan efter signede findes billigt i diverse legetøjsforretninger og boghandlere. Om det passer til 1. klasses elever ved jeg dog ikke helt. Læs mere her: http://www.sagas.dk/
Jeg kan dog kun finde det til kr. 199,- online:
http://www.gyldendals-boernebogklub.dk/ ... 0&club=BBK
http://www.paedagogiskbogklub.dk/webapp ... ctId=76528

Drageborgen/Dungeonquest har jeg før spillet med 6-årige drenge, og det var ikke noget problem.

HeroQuest passer også fint til 6-8 årige drenge, hvis det er en voksen der spiller den onde troldmand.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Eventyrspil til børn.

Post by Gunness »

Er Knizias Ringenes Herre for indviklet? Børn burde kunne relatere til temaet, og BGG siger fra 8 år.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Eventyrspil til børn.

Post by ozimek »

Jeg har lige købt Lego - Heroica: Fortaan i forhåbning om, at vores pige som bliver 5 på tirsdag kan spille det.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Eventyrspil til børn.

Post by Frouvne »

Du kunne jo også vælge at glæde dansklæreren i stedet og spille: Once Upon a Time, Fabula, Tell me a Story eller lignende spil. Dixit kunne man nok også tillempe reglerne lidt til, så det kunne passe ind i sammenhængen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Eventyrspil til børn.

Post by Jonezy »

Storartet!! Tak for gode forslag allesammen. Der er noget at arbejde med. :)

Frouvne, hvor finder jeg Tell me a Story eller Erzähl mir was... (Som BGG fandt til mig, da jeg skrev Tell me a Story i søgeren)? Jeg kan godt lide at gøre min dansklærer glad....;)
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Eventyrspil til børn.

Post by Frouvne »

Det kan du f.eks. her:

http://www.allgames4you.de/
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Eventyrspil til børn.

Post by Helle »

Frouvne wrote:Det kan du f.eks. her:

http://www.allgames4you.de/
Hvis du ikke skal have andet med fra Allgames, kunne du også lige ringe til legetøjsbutikken 'Gyngehesten' i Hellerup, hun plejer at have en række af Habas spil på lager.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Eventyrspil til børn.

Post by Jonezy »

Frouvne og Helle, I er de bedste! :D

Min dansklærer blev meget imponeret over mine spilforslag til dagens teammøde, så nu må jeg hellere se at få skaffet nogle spil.

Jeg er dog stadig åben for gode forslag.
Image
Post Reply