SKYRIM!

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

SKYRIM!

Post by Mikkel »

Jeg ELSKER simpelthen dette spil. Ja, store ord, men det gør jeg, altså og derfor denne post.

Synes det er fedt at man bare kan drive rundt og plukke bær i skovene, man kan have en karriere som tyv, du kan følge selve hovedhistorien, eller hvad man nu har lyst til. Elsker denne frie verden hvor der stortset ikke er nogen grænser.

Jeg har selv valgt at være Wood Elf - og har nået lvl. 21 nu. Jeg kæmper primært med bue, som er min helt store styrke, samt mine elskede firebolt, som jeg også er ved at være rigtig hardcore til. Og nu kan jeg også forvandle mig til en vareulv :)

Hvad med dig?

Jeg ved der er et par stykker herinde som også spiller - kom bare frem, jeg ved hvem I er! :D
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: SKYRIM!

Post by Robert »

Du har åbenbart ikke spillet Oblivion, Morrowind eller Daggerfall - de er bygget over samme læst.

Een af de ting jeg bedst kan lide ved disse spil (udover den frihed der er i at kunne gøre alt muligt efter eget valg) er, at man bliver bedre til det man gør. Brug et sværd og du bliver bedre til det. Brug en bue og du bliver nedre til det. Her er ikke noget med at få X skill points ved Level up som man kan fordele som man har lyst.

Mikkel, du har valgt både Destruction og Archery - det er spild af kræfter. De to ting gør stort set det samme.

Min Imperial er nu næsten på Level 23. Jeg måtte opgi "The Wolf Queen Awakes" og spole tilbage til en Save før jeg startede på den (udgangen var lukket) - den sidste kamp var simpelthen for meget. Alt for mange stærke monstre forfra og bagfra samtidigt. Surt. Mit næste mål er at fuldføre Forbidden Legend. For at komme videre skal jeg ind i Saarthal, og den eneste måde at gøre det på er åbenbart at melde sig ind i College of Winterhold, der svarer til Mage Guild i de foregående spil. Det er for så vidt OK, jeg satser på Destruction og har en respektabel evne i Restoration og Alteration. Mine foretrukne kampevner er One Handed og Block, og jeg følger desuden godt med i Smithing, Alchemy og Enchanting. Sidstnævnte er det godt nok svært at lave noget fornuftigt med (udover penge). Og Lockpicking og Sneak følger med stille og roligt.

Jeg startede også op med Companions for at få noget fornuftigt at tage mig til i starten, men varulve er ikke noget for denne karakter, så jeg skiftede retning da jeg kom dertil.

Mikkel, et par tip:
Skaf dig en følgesvend (follower) hvis du ikke allerede har gjort det. Det gør livet MEGET nemmere.
Check her: http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Skyrim eller her: http://elderscrolls.wikia.com/wiki/The_ ... rolls_Wiki hvis du render i problemer. Nogle ting er ikke helt simple at gå til.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: SKYRIM!

Post by Mikkel »

Robert wrote:Du har åbenbart ikke spillet Oblivion, Morrowind eller Daggerfall - de er bygget over samme læst.
Jo, jeg har faktisk spillet Oblivion - dog har jeg ikke prøvet de andre. Jeg spillede rigtig meget Oblivion, faktisk så meget at jeg gik hen og blev træt af det. Desuden har jeg i spil som disse, haft en svaghed for altid blot at vælge en kriger som skulle kunne blive rigtig stærk og banke de andre - uden at tænke så over alle de andre muligheder som der kan gøre ens karakter bedre.
Det har jeg så gjort denne gang. Jeg er som beskrevet en Wood Elf der i skrivende stund er på lvl. 23.
Dog er jeg nok ret sjusket mht selve hovedhistorien. Jeg har lidt svært ved at finde hoved og hale på den, og så er der jo en masse personer i spillet som en enten holder med det ene eller det andet hold - eller noget helt tredje! Så jeg tager en quest ad gangen og ser hvad det fører til :)
Robert wrote:Een af de ting jeg bedst kan lide ved disse spil (udover den frihed der er i at kunne gøre alt muligt efter eget valg) er, at man bliver bedre til det man gør. Brug et sværd og du bliver bedre til det. Brug en bue og du bliver nedre til det. Her er ikke noget med at få X skill points ved Level up som man kan fordele som man har lyst.
Helt enig. Du SKAL ikke gå fra a til b - du kan sådan set gøre hvad der passer dig - og det er helt klart spillets store charme.

Jeg er også i gang med spillet Dead Island, som foregår på en ferieø som bliver indvaderet af zombier. Her stiger de ondes egenskaber i takt med at du også stiger.
Sådan er det ikke rigtig i Skyrim. Det første jeg ville gøre i spillet var at søge op til College of Winterhold og her skulle jeg igennem bjergene hvor der jo lever de her Frost Trolls. Så Lvl1-Mikkel spangulerer lige direkte ind i to af disse bavianer og bliver flået fra hinanden. Det kan jeg faktisk godt lide ved spillet! Du kan møde alt lige fra en sneræv til en stor grum Troll - og er du ikke beredt, så kommer det til at gøre nas!
Robert wrote:Mikkel, du har valgt både Destruction og Archery - det er spild af kræfter. De to ting gør stort set det samme.
Det har du ret i. Men jeg er gået hen og blevet rigtig glad for at skyde med bue, så den har jeg bare brugt rigtig meget. Jeg synes det fungerer rigtig godt når man sniger sig rundt iblandt de onde og så lige så stille lister en dødbringende pil afsted og de fleste dør på stedet. Så for mig fungerer det helt fint :) Men du har helt ret...!
Robert wrote:Mine foretrukne kampevner er One Handed og Block, og jeg følger desuden godt med i Smithing, Alchemy og Enchanting. Sidstnævnte er det godt nok svært at lave noget fornuftigt med (udover penge). Og Lockpicking og Sneak følger med stille og roligt.
Lyder som en rigtig fornuftig karakter du er ved at få banket op! Jeg synes at en ting som Alchemy er hurtig måde at stige i level og tjene penge på. Det er bare med at få samlet en masse ingredienser sammen og så få lavet nogle potions og sælge nogle af dem.
Robert wrote:Mikkel, et par tip:
Skaf dig en følgesvend (follower) hvis du ikke allerede har gjort det. Det gør livet MEGET nemmere.
Jeg havde en med på farten - men desværre måtte hun lade livet. Det kom jeg mig ret hurtigt over og har siden arbejdet alene siden og det er gået fint. En følgesvend kan især være rigtig god til at bære de ting man nu finder hist og her. Jeg samler dog ikke så mange ting op. Det jeg måtte finde (og især dragonscales og bones), sælger jeg i Riften og har nu ca 20000 på lommen. Så nu må jeg vist hellere ud og få mig en hytte :).

Hvordan er dit forhold til historien? Har du valgt side i den store krig?
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: SKYRIM!

Post by Jens_Hoppe »

Min karakter har ligget stille nogle uger nu - jeg tror jeg er gået lidt kold i spillet, men da jeg er en level 38-39 stykker, har det givet mange, mange timers god underholdning, selv hvis jeg ikke får det spillet så meget i fremtiden.

Min karakter er en Nord-dame, med speciale i 2h-våben og buer (og smithing og enchanting og de andre degenererede "lav penge" skills). Leder af companions og thieves' guild, og også godt på vej gennem questserierne for både college of Winterhold og imperial legion.

Jeg har altid godt kunnet lide Elder Scrolls-spillene, siden jeg først spillede Morrowind for mange år siden. Morrowind er stadig det spil i serien der har gjort størst indtryk på mig (stemning og historie er helt fantastisk), mens Oblivion måske nok var et skridt frem i forhold til grafik og brugerinterface, men afgjort med en mere kedelig historie og verden. Jeg synes Skyrim har taget mange af de bedste elementer fra begge spil.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: SKYRIM!

Post by Robert »

Jeg havde oprindelig planlagt at melde mig til Imperial Legion, men har holdt mig tilbage. Bl.a. fordi det vil lukke nogle muligheder af i spillet. Jeg gør det nok på et tidspunkt.

Jeg købte et hus i Whiterun ret tidligt - det har været ekstremt nyttigt. Plads til alt det løse, central placering i Skyrim og i nærheden af gode faciliteter.

Jeg har fundet at følgesvende også er gode til at distrahere vanskelige fjender så jeg kan lave et flankeangreb. Når de altså ikke går i vejen. Heldigvis brokker de sig ikke særlig meget over friendly fire.

Lige nu er mit største problem at jeg bliver ved med at rende ind i situationer jeg har svært ved at håndtere. I den sidste måtte jeg gå et skridt ned i sværhedsgrad for at komme igennem (en Draugr Dreadlord). Sidste mulighed er Wabbajack - det er ikke til at vide hvad den kan finde på. I et tilfælde lavede den en Dreadlord om til en kanin, som jeg så begik den fejl at angrive igen (den blev til en Dreadlord igen). Jeg skulle bare have ladet den være i fred. Jeg måtte så loade en save ind og prøve igen - denne gang slog Wabbajack den Dreadlord ihjel i eet hug.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 96
Joined: Thu Dec 16, 2010 10:58 am
Location: Taulov

Re: SKYRIM!

Post by TheFatH0BBIT »

Min char er vist lige omkring lvl 50. Det er primært en archer sneek char, har 100 i begge. Smithing alcemy og enchanting er også rigtigt godt, for så kan du ved at kombinere de tre lave nogle sindsyge våben og udrustninger... Problemet er bare at spillet bliver for nemt og kedeligt. Ofte skal jeg bare ramme fjender med en pil og så er de døde. Har gennemført: dark brotherhood, winterhold collage, champions guild, thieves guild, main quest samt en del ekstra, så jeg gider ikke rigtigt mere.

Er lige begyndt at spille the witcher 2, og det tegner rigtigt godt. For en gangsskyld lader det til at man har lavet et spil hvor historien er spændende nok til at jeg gider følge med i den. Kampene er også langt federe end i skyrim. Er ikke nået så langt endnu, men tror at det er bygget op omkring samme koncept hvad angår frihed til at bevæge sig rundt i en stor verden. Førstehåndsindtryk er at det er langt federe end skyrim!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: SKYRIM!

Post by Stony »

Level 48. Primære våben er buen. Jeg kan hakke en Giant ned inden han når hen til mig. Ligesom FatHobbit har jeg også Smithing og Enchanting. Jeg er maxed out i alle tre. Så spillet er ikke længere nær så interessant, og det er ved at være noget siden at jeg har spillet det.
Sidst spillet:
Image
Post Reply