Diablo III erfaringer?

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Stony »

...mens vi venter.

Jeg har på computeren sat wallpaper op til at rotere mellem et antal forskellige billeder. Nogle af disse er forskellige Bing kollektioner med bl.a. dyr. Et af disse er et billede af en panda.

Første gang jeg startede Diablo 3 op, og startlogoet kom på skærmen, var mens jeg havde Panda billedet som baggrund.

Et ganske kort øjeblik var lidt imponeret. :D

(Der er skåret lidt i det, så jeg ikke viser hele min desktop med genveje til alle de alt for mange spil jeg har installeret.)
http://bang-madsen.dk/dl/d3.jpg
Sidst spillet:
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Kanzler »

Stony wrote:...mens vi venter.

Jeg har på computeren sat wallpaper op til at rotere mellem et antal forskellige billeder. Nogle af disse er forskellige Bing kollektioner med bl.a. dyr. Et af disse er et billede af en panda.

Første gang jeg startede Diablo 3 op, og startlogoet kom på skærmen, var mens jeg havde Panda billedet som baggrund.

Et ganske kort øjeblik var lidt imponeret. :D

(Der er skåret lidt i det, så jeg ikke viser hele min desktop med genveje til alle de alt for mange spil jeg har installeret.)
http://bang-madsen.dk/dl/d3.jpg
:lol:
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Sir William »

Har fået et Guest Pass nu og har også aktiveret det på Battlenet. Har også fået beskeden om, at jeg enten kan installere en vens spil eller downloade det fra nettet.

Forsøgte så det sidste, ud over at jeg ikke selv kan vælge hvor det skal lægges på min computer så tager det over 3 timer at hente ned.

Er det normalt??

EDIT: stoppede og genstartede maskinene, nu sker der noget. Angående det med fil placering, så kunne jeg læse på forum at når jeg brugte win7 så kunne jeg ikke vælge filplacering, noget med administrator rettigheder og så fremdeles. Så må jeg jo se, hvad der sker.

EDIT2: Stoppede igen under download. Skrev den ikke kunne finde et eller andet, giver det en chance mere og så er det det.

EDIT3: Har opgivet at få lov til at prøve spillet. Den stopper meget tidligt med at downloade og der står følgende besked under loggen 05/21/12 09:26:40.6694 Portmap error: could not map port using UPnP: no router found

Absolut ingen anelse om, hvad det betyder men da jeg er på nettet, kan det ikke være min netværksforbindelse.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Larsine »

Jeg fik også et gæstepas, aktiverede det, downloadede setup filen (6.99 Mb), kørte den, som downloadede 7.77 Gb, hvilket tog ca. 3 timer, hvorefter den installerede i ca. 1.5 timer. Herefter kunne jeg endelig klikke Play, for blot at få at vide at mit grafikkort ikke var understøttet :-(

Hvorfor laver de ikke en installer der starter med at checke grafikkort... skod program.

Det var så nok min erfaring med Diablo III
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Robert »

Claus, du kan låne min kopi og installere fra den. Den spiller fint uden at disken er i maskinen.

Larsine, den checkede også grafikkort efter installation da jeg installerede fra disk. Du har helt klart et point. Det var heldigvis ikke et problem - jeg skulle blot opgradere driveren.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Sir William »

Robert wrote:Claus, du kan låne min kopi og installere fra den. Den spiller fint uden at disken er i maskinen.

Larsine, den checkede også grafikkort efter installation da jeg installerede fra disk. Du har helt klart et point. Det var heldigvis ikke et problem - jeg skulle blot opgradere driveren.
Hej Robert

Det ville være super.

Kan jo sætte den i gang på onsdag, når du alligevel ikke skal spille :wink:
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Stony »

Nu har jeg fået spillet en hel del Diablo 3 de sidste dage, og føler at jeg har et lidt bedre fundament for at give lidt feedback. Jeg har ferie, og efter en vel overstået Copenhagen Marathon, har jeg en god undskyldning for at sidde foran computeren og rekonvalescere. :D (Bare rolig. Jeg har også været ude i det gode vejr)

Da jeg gik igang med Diablo 3, bekymrede det mig lidt, at det var meget nemt at gennemføre på Normal sværhedsgrad. Glædeligvis kan jeg erfare at det ændrer sig på næste sværhedsgrad. Jeg har været igennem med to forskellige klasser. Først kastede jeg mig over Wizard. Dernæst prøvede jeg Monk. Så mine konkrete erfaringer er - indtil videre - baseret udelukkende på disse to klasser. Med Wizard var det egentlig kun enkelte af bosserne der gav noget udfordring. Resten kørte jeg ret let igennem. Med Monk var det byttet lidt rundt. For der klarede jeg bosserne ret nemt. (Jeg pløjede nærmest igennem dem.) Til gengæld havde jeg pludselig udfordringer med nogle grupper af modstandere. Især "Uniques" der gav meget melee skade, kunne decimere mit liv til ingenting på nul-komma-fem, hvis jeg var uopmærksom. Det giver en dejlig afveksling fra klasse til klasse.

Det er Diablo som man kender det, og man føler sig hurtigt hjemme. Klasserne er blevet rystet lidt rundt, så man får lidt fornyelse. Dertil er der nogle andre nye tilføjelser. Nogle ting kan betragtes som små spil-i-spillet. Du kan få XP-bonus for at lave en længere sammenhængende stribe af monstre der er slået ihjel, eller ting der er slået i stykker. Ikke det store, men der kan godt gå lidt sport i det ind imellem, når muligheden for en lang serie opstår. Det nye skill-system virkede først lidt.... fladt. Men efter at have kigget lidt nærmere på det, kan jeg godt se at der med de forholdsvis få parametre, er mulighed for at lave en del forskellige "builds" af en given karakter, så du eksempelvis kan fokusere på at give rigtig meget skade eller om du vil kunne agere tank for en gruppe. Det er dog et aspekt jeg ikke har dyrket så meget endnu, idet alt det jeg har spillet indtil nu har været solo. Klasserne er meget forskellige at spille, og på normal sværhedsgrad kunne jeg gennemføre med Monk på cirka den halve tid af hvad det tog mig med Wizard. Men det var også kun muligt, fordi jeg kunne lave et ensidigt jeg-smadrer-det-hele build med min Monk, med dual-wield sværd og fokus på skade fremfor liv, uden at bekymre mig synderligt om at få skade, for de slår ikke så hårdt på normal. Det har jeg så måtte revidere på Nightmare, og skifte det ene sværd ud med et skjold. Det fungerer også fint. Jeg giver knapt så meget skade, men kan selv tåle en del mere. Det er apekter der skal udforskes yderligere når jeg kigger nærmere på coop-spil.
Endelig synes jeg at Diablo stadig er et klassisk hack'n'slash, men måske er blevet lidt mere tænkerens hack'n'slash. Du kan sagtens kaste dig blindt ind i den ene kamp efter den anden. Og det går nok også godt på Normal sværhedsgrad. Men når du går et niveau op, og monstrene begynder at slå noget hårdere, så bliver du straffet for det. Du skal i højere grad holde øje med hvad modstanderen gør. Hvis jeg eksempelvis står overfor en Unique der kæmpe med en stor tohånds hammer, som gør nuller-naller at blive ramt af, så skal jeg holde øje med hvornår den bliver trukket op til et ordentligt hug, for så skal jeg flytte mig, eller foretage mig noget der kan afbryde det slag. (En stun-effect, en pushback-effect el.lign.) Ellers kan man meget hurtigt gå fra 70% liv til død i eet hug. I LIKE THAT. Endelig synes jeg der er særlige evner hos monstrene på Nightmare som jeg slet ikke så på Normal. Så det giver også et frisk pust, når man gerne vil igennem anden gang. Der er også i andet gennemløb noget nyt som du må regne ud hvordan du bedst kan tackle.
Så er der som allerede nævnt et nyt crafting-system, hvor man kan lave sit eget udstyr. Jeg kunne godt tænke mig at der var lidt bedre kontrol over resultatet. Men det er så ikke værre, end at jeg eventuelt kan auktionere resultatet, såfremt det ikke passer til en af mine egne karakterer.

Det bringer mig til auktionerne. Jeg har været lidt skeptisk. Især m.h.t. real-money auktionerne. Men jo mere jeg tænker over det, jo bedre kan jeg egentlig favne ideen. I denne form for spil har der jo næsten altid være folk der auktionerede ting væk via eBay. Og der har også været en del ballade på den konto, når folk er blevet snydt. Det kommer der forhåbentlig helt styr på, når det bliver en integreret del af spillet. For nu kan folk ikke længere kræve penge, og så undlade at aflevere det solgte. For det er nødt til at aflevere det for at kunne sætte det til salg, og resten styrer serveren. Man kan så synes om konceptet eller lade være. Men jeg må bøje mig, at sige at det er et skridt i den rigtige retning, når det bevæger sig hen, hvor det bliver sværere for fuske-røvene at finde huller hvor de kan tørre nogle naive teenagere for penge. Markedet er der allerede. Nu bliver der bare lidt bedre styr på det. Så det er en kamel der for mit vedkommende allerede er slugt og fordøjet.

Så kommer der always-on, som også er lidt af en kamel at sluge. Jo mere jeg tænker over det, jo overbevist er jeg om at det er for at trække på Blizzards solide erfaringer fra World of Warcraft, og som ikke alene skal bekæmpe mulighederne for at kopiere spillet, men også bekæmpe mulighederne for at snyde i spillet. Og begge dele kan jeg kun bifalde. Ja, det er træls at jeg skal være online for at kunne spille, men på den anden side er det den vej tingene bevæger sig, og hvis det er prisen for at få skovlen under de folk der eksempelvis tidligere Diablo-udgaver kunne skabe en mystisk level-0 karakter, og så rende rundt og chikanere andre spillere, så hilser jeg det velkommen med åbne arme. (Fik jeg nævnt at folk der ikke spiller fair hænger mig ud af halsen? Ja, jeg har lidt erfaringer på det område.)

Samlet set er mine skeptiske tanker en for en gjort til skamme, og jeg synes at Diablo III fremstår som en solid spilleoplevelse. Det kan helt afgjort spilles solo. Det kan uden tvivl spilles kooperativt, idet det mig bekendt er det de første og fremmest har forsøgt at designe spillet til. Så du kan spille det som du vil. Jeg er overbevist om at det ender som en klassiker på højde med forgængerne.

Det var lige et par strøtanker. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Robert »

Stony, hvordan skifter du sværhedsgrad?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Stony »

Efter at have spillet til vejs ende, kan du starte forfra igen på "Nightmare" niveauet. Derefter kommer Hell, og til sidst Inferno.

Du kan desværre ikke "bare" skifte. Og du ville hurtigt dø hvis du prøvede. De letteste mobs på nightmare, kræver at du er level 25-30 stykker for at kunne håndtere.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Robert »

Stony wrote:Efter at have spillet til vejs ende, kan du starte forfra igen på "Nightmare" niveauet. Derefter kommer Hell, og til sidst Inferno.
Ah ja, nu kan jeg huske min reaktion da jeg kom hertil i Diablo II.
"Det var sjovt så langt, men hvorfor skal jeg bruge tid på at gøre det samme een gang til?"

OK, lad os se hvordan jeg har det med det når jeg når igennem Act IV med min Wizard.

PS. Den officielle game guide er nu kommet op med basal info som dette og meget andet relevant stof.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Post Reply