Diablo III erfaringer?

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Diablo III erfaringer?

Post by Robert »

Hvis der er nogen der gør sig erfaringer med Diablo III vil jeg gerne høre lidt om hvad de mener.

Herunder: Kan man spille det i fred og ro derhjemme, eller er men bundet til online spil (mod betaling)?
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Diablo III erfaringer?

Post by pytman »

Robert wrote:Hvis der er nogen der gør sig erfaringer med Diablo III vil jeg gerne høre lidt om hvad de mener.

Herunder: Kan man spille det i fred og ro derhjemme, eller er men bundet til online spil (mod betaling)?
Der er ikke månedelig betaling ligesom i WOW, du betaler for spillet og kan spille det på battle.net ligesom i D2.

Har ikke fået det prøvet endnu, ud over stress test betaen. Men det er installeret og håber på at få tid i aften til at få spillet et par timer :P

-Jesper
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Andrea »

Jeg prøvede betatesten, og det var ganske hyggeligt - hvis man kan sige det om et voldsspil :)
Og det er netop dejlig voldeligt og ret simpelt.

Jeg er ikke sikker på, at det er et computerspil, jeg ville spille i særlig lang tid, men det er et udmærket 'lad-os-pulpe-nogle-monstre'-spil. Jeg har kun prøvet det solo, så jeg ved ikke, hvordan det vil være at spille flere sammen.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Larsine »

Har læst at der er blevet gennemført, på 12 timer og 35 minutter.

Lars
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Gunness »

Der er altid nogen, der tonser gennem missionerne i de forskellige spil. Jeg plejer ikke at have problemer med at forlænge oplevelsen væsentligt.
Men man kan selvfølgelig lave speed run, hvis man mener det er sjovest.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Diablo III erfaringer?

Post by jondifool »

Larsine wrote:Har læst at der er blevet gennemført, på 12 timer og 35 minutter.

Lars
er det normal mode ?
Image
User avatar
Hammeren
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 53
Joined: Wed Jan 25, 2012 4:03 pm
Location: 6950

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Hammeren »

Mon ikke.

Der er ligesom lagt op til et Inferno ikke bliver farmet lige med det samme.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Sir William »

Der er rimelig meget kritik af spillet på Gamespot.com herunder blandt andet, at Battlenet er ustabilt og man ikke rigtig kan skabe sin egen figur som det var tilfældet i Diablo II.

Følelserne er lidt blandet derinde, men med et spil der har været ventet så længe, så har det også svære odds.
User avatar
Hammeren
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 53
Joined: Wed Jan 25, 2012 4:03 pm
Location: 6950

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Hammeren »

Sir William wrote:Der er rimelig meget kritik af spillet på Gamespot.com herunder blandt andet, at Battlenet er ustabilt og man ikke rigtig kan skabe sin egen figur som det var tilfældet i Diablo II.

Følelserne er lidt blandet derinde, men med et spil der har været ventet så længe, så har det også svære odds.

Det med Battle.net skyldes jo helt sikkert presset lige her under launch, det fritager dem selvfølgelig ikke for at det er for det dårligt, men det forklarer det.
Det med at det ikke ligner Diablo 2, det er noget bullshit, hvis folk bare havde fulgt lidt med i udviklingen af spillet, ville de have opdaget at Diablo 3 ikke er en udvidelse til toeren men derimod et nyt spil i serien. Kritikken var ligeså stor da toeren kom at det ikke lignede etteren, men den snak er forstummet. Så giv spillet tid og det vil blive en klassiker på linie med sine to forgængere.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Sir William »

Hammeren wrote:
Sir William wrote:Der er rimelig meget kritik af spillet på Gamespot.com herunder blandt andet, at Battlenet er ustabilt og man ikke rigtig kan skabe sin egen figur som det var tilfældet i Diablo II.

Følelserne er lidt blandet derinde, men med et spil der har været ventet så længe, så har det også svære odds.

Det med Battle.net skyldes jo helt sikkert presset lige her under launch, det fritager dem selvfølgelig ikke for at det er for det dårligt, men det forklarer det.
Det med at det ikke ligner Diablo 2, det er noget bullshit, hvis folk bare havde fulgt lidt med i udviklingen af spillet, ville de have opdaget at Diablo 3 ikke er en udvidelse til toeren men derimod et nyt spil i serien. Kritikken var ligeså stor da toeren kom at det ikke lignede etteren, men den snak er forstummet. Så giv spillet tid og det vil blive en klassiker på linie med sine to forgængere.
Har ikke købt spillet, men referede bare hvad brugerne på Gamespot skrev og her var et af punkterne, at den frihed der havde været i toeren når man skulle skabe sin figur ikke længere var der og så også noget med, at man starter ud som Monk. Ikke at det lige gav mening, det er jo en Class der ikke bruger våben og det ville være kedeligt.

Tror nu ikke der er nogen der har forventet, at det skulle være en fortsættelse af toeren, men tror folk havde håbet på den samme stemning som toeren gav.

Men at Battlenet ikke kan klare presset er da helt sikkert for dårligt, det kan jo ikke komme som nogen overraskelse, at der er så mange der vil spille det på samme tid især fordi det vist er et af de mest ventede spil til nyere tid.

Tror jeg venter lidt med at købe det, indtil det er nede i pris og folk har mistet lidt af interessen for det. Håber bare min computer kan køre det.

Men hvordan er grafikken egentlig? Det har jo været længe undervejs, så jeg håber at det ikke kræver et monster grafikkort for at kunne nydes?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Stony »

Hammeren wrote:Det med at det ikke ligner Diablo 2, det er noget bullshit
Jeg håber ikke at der er nogen ved deres fulde fem, der mener at spillet ikke ligner Diablo 2...? Jeg sad og savnede lidt mere innovation, men der er jo grænser for hvor meget man kan ændre, og stadig bevare spillets sjæl.

Jeg fik spillet lidt i går aftes, og jeg følte mig straks hjemme. Selv en del af genvejstasterne sad stadig på rygraden. Skills-træet er dog lavet markant om. Hvad det har af betydning på sigt for mine muligheder for at gøre den enkelte karakter personlig, er for mit vedkommende for tidligt at sige noget om.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Hammeren
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 53
Joined: Wed Jan 25, 2012 4:03 pm
Location: 6950

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Hammeren »

Det med udvikliling af chars er noget personligt, de har fjernet muligheden for de gamle cookiecutter builds, og derimod givet alle adgang til alle skills, på det punkt ligner det slet ikke D2.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Stony »

"cookiecutter builds"...? Det begreb siger mig absolut ingenting. Hvad dækker det over?
Sidst spillet:
Image
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Diablo III erfaringer?

Post by thomassvan »

Stony wrote:"cookiecutter builds"...? Det begreb siger mig absolut ingenting. Hvad dækker det over?
Et matematisk optimalt setup af evner og udstyr for maksimalt skadesudbytte. Over tid vil alle skifte til dette setup.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Diablo III erfaringer?

Post by Sir William »

Var forbi Gamestop i dag for at kigge på spillet og især om min computer kan trække det, hvilket jeg nu ved den :P

Snakkede med en derinde som har spillet det en hel del siden det kom i går, han kunne fortælle mig

- at det er muligt, at spille singleplayer men at man skal have internetforbindelse
- at flere af de nye karakterer er en sammensmeltning af de gamle fra Diablo II
- at Battelnet fungerer ganske godt i går selv om der havde været pres
- at der med tiden vil blive åbnet op for auktioner, hvor folk vil kunne sælge nogle af sine ting for rigtige penge
- at PvP endnu ikke er oppe at køre endnu, men det skulle ske snarligt.
Post Reply