Anbefal dungeon crawler spil

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Sun Sep 04, 2011 11:38 am
Location: Karlslunde

Anbefal dungeon crawler spil

Post by Torcida »

Hey people,

Jeg vil høre hvilke dungeon crawler spil i vil anbefale?

Har kig på Descent....synes det ser ganske spændende ud :)
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Anbefal dungeon crawler spil

Post by Brichs »

Hvis det skal være Fantasy og skal være "ned i en dungeon og slaske monstre" er Descent det spil, jeg har haft bedst erfaringer med. Det er lige kommet i en 2. udgave, der får god omtale.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Anbefal dungeon crawler spil

Post by ozimek »

Brichs wrote:Hvis det skal være Fantasy og skal være "ned i en dungeon og slaske monstre" er Descent det spil, jeg har haft bedst erfaringer med. Det er lige kommet i en 2. udgave, der får god omtale.
Vil det sige, at man kan sælge 1st edition til en formue? ;)
Torcida
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Sun Sep 04, 2011 11:38 am
Location: Karlslunde

Re: Anbefal dungeon crawler spil

Post by Torcida »

Brichs wrote:Hvis det skal være Fantasy og skal være "ned i en dungeon og slaske monstre" er Descent det spil, jeg har haft bedst erfaringer med. Det er lige kommet i en 2. udgave, der får god omtale.
Ja vi er nok mest til Fantasy, men er da åbne for at prøve andre genre :)
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Anbefal dungeon crawler spil

Post by Mik »

Strategi-mæssigt finder men ikke noget bedre end Mage Knight, selvom de fleste kampe finder sted i det fri...
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Anbefal dungeon crawler spil

Post by Brichs »

Mik wrote:Strategi-mæssigt finder men ikke noget bedre end Mage Knight, selvom de fleste kampe finder sted i det fri...
Jeg anser personligt ikke Mage Knight som et dungeon crawl.... der er ikke særlig meget kravling rundt i en dungeon. Som du også nævner.

for mig er det mere et eventyrspil. Men det er bare et spørgsmål om definition. Det er i hvert fald rigtig godt.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9204
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Anbefal dungeon crawler spil

Post by Stony »

Mik wrote:Strategi-mæssigt finder men ikke noget bedre end Mage Knight, selvom de fleste kampe finder sted i det fri...
Jeg tror man her gør klogt i at tænke over hvilket publikum man skal introducere spillet for. Descent virker noget lettere at tilgå, hvor Mage Knight godt kan være op ad bakke. Jeg erfarede i hvert fald på sidste DC, at det ikke er nogen udtalt god idé at placere det sidst på en lang dag. Og hvis deltagerne ikke i forvejen er rutinerede brætspillere, vil jeg mene det er en decideret dårlig ide at starte med Mage Knight.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Anbefal dungeon crawler spil

Post by Mik »

Jeg havde allerede advaret om at jeg ikke ville spille det med flere end højst 3 deltagere, og så skal man helst have læst reglerne allesammen.
Image
Zalco
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 86
Joined: Sun Jul 10, 2011 8:41 pm
Favoritspil: Cosmic Encounter
7 Wonders
Cyclades
Wiz-War
Roll for the Galaxy
Viticulture
Location: København NV

Re: Anbefal dungeon crawler spil

Post by Zalco »

Jeg var ikke fan a Descent: Journeys in the Dark (1. ed). Jeg synes, at man havde meget få valgmuligheder i løbet af spillet. Jeg synes dog det var en et flot spil og jeg kunne godt li' kampsystemet.

Det bedste Dungeon Crawler agtige spil, som jeg har prøvet er Cutthroat Caverns, men det er et kortspil, så man ser ikke rummene fysisk på samme måde som i Descent. Det er også et spille, hvor man ikke kun samarbejder.
slinden
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 12
Joined: Tue Aug 07, 2012 11:46 pm

Re: Anbefal dungeon crawler spil

Post by slinden »

BlackBeltGamings's YouTube kanal har gennemspilninger af en del dungeon crawls, bl.a. alle D&D Adventure System Board Games http://www.youtube.com/user/BlackBeltGa ... rid&view=1 . Det går _lidt_ langsomt.

Der er også et par stykker på WatchItPlayed's YouTube kanal: http://www.youtube.com/user/WatchItPlay ... e=1&view=1 . Denne kanal kan jeg generelt anbefale. Velproduceret og underholdende og med flere typer spil.
Rodney spiller som regel med sine børn, Andrea og Luke, og seerne, hvor det er muligt.

--Steen
Triztan
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 31
Joined: Sun Jul 29, 2012 11:57 pm
Location: København/Kastrup

Re: Anbefal dungeon crawler spil

Post by Triztan »

Er der nogle der kender nogle dungeon crawlers, hvor man har et rollespils element ind over det, ligesom warhammer quest?

Vi savner et adventure spil, hvor man ikke bare starter forfra hver gang man mødes, men et spil hvor man fx. kan stige i lvls osv?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Anbefal dungeon crawler spil

Post by netsapiens »

Mordheim, necromunda og descent i campaign har lvls hvor man stiger fra gang til gang
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply