Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by Myde »

Jeg har lige bestilt en ny rig efter min gamle begyndte at gå itu et komponent af gangen, så jeg går og lurer hvad der mon kommer af nye ting jeg skal prøve at kaste efter den.

Pt hygger jeg lidt med den nye udvidelse til LOTRO, da jeg har et gratis livstidsabonnement, men opdagede for nylig at der er endnu en Dragon Age på vej.
Kan også være jeg skal genoplive Skyrim når jeg har fået den nye rig op at køre 8)

Hvad går I og venter på?
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by Foppwin »

De sidste 3 mdr er gået med FTL, men det kan nok køres på alles maskiner. Grafikker er 10 år tilbage, men gameplayet holder 100 %.

Der udover venter jeg på det nyt SimCity.
Danny

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by Stony »

I øjeblikket spiller jeg nok mest Dota 2. Ellers er der mine to "falde-tilbage-på" spil, til når jeg bare vil slappe lidt af: Civilization V samt XCOM Enemy Unknown.

MMO spil tror jeg er et overstået kapitel i mit liv. Jeg spillede i sin tid rigtig meget World of Warcraft, men det tog overhånd med guild og organisere ture til Molten Core (det var før den første udvidelse), så jeg tog en "cold turkey" og solgte alt og har ikke set tilbage siden. Jo, jeg kiggede en overgang på LOTRO, men det fængede mig ikke på samme måde.

Det eneste jeg venter på må (også) være det nye Sim City.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by Sir William »

I øjeblikket får jeg ikke spillet så meget andet end "Dragon Vale" på min tablet, da jeg lige er startet med nyt arbejde og det tager lidt af energien.

Men ser rigtig meget frem til "Total War: Rome II" som skulle udkomme senere på året. Så er det bare om min computer kan køre det.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by Jens_Hoppe »

Myde wrote:Pt hygger jeg lidt med den nye udvidelse til LOTRO, da jeg har et gratis livstidsabonnement, men opdagede for nylig at der er endnu en Dragon Age på vej.
Kan også være jeg skal genoplive Skyrim når jeg har fået den nye rig op at køre 8)
LOTRO er mit faste spil - jeg har også et lifetime abonnement. Siden jeg startede på det tilbage i 2007 har jeg spillet mange andre spil, men LOTRO er altid det faste element i mine computerspil.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vende tilbage til Skyrim igen: Som med de tidligere TES-spil, var det noget jeg dyrkede intenst et par måneder, hvorefter jeg gik død i det. Modsat Morrowind og Oblivion kom jeg dog denne gang ikke engang gennem main quest forløbet, så jeg har afgjort et uafsluttet parti her. Fallout 3 og Fallout New Vegas er også spil jeg gerne vil bruge mere tid på. Men ærligt talt: Jeg må konstatere at det er (mig) svært at vende tilbage til spil jeg en gang har droppet, så sandsynligheden for at nogle af disse spil kommer frem igen, er nok ikke så stor.

Nye spil? Tja, er der ikke noget med at der kommer et Elder Scrolls MMO på et tidspunkt? Det skal jeg garanteret have kigget på. Og så har jeg (modvilligt) være med til at kickstarte Elite: Dangerous, som vist skulle blive færdigt en gang til næste år.

Bottom line: Jeg kunne også bare spille noget mere LOTRO. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by netsapiens »

Firefall til mig tak. Og gerne før end senere.

Men jeg har ikke tid til at spille alligevel, så jeg ved egentlig ikke helt hvorfor jeg glæder mig :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Myde
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 429
Joined: Mon Jan 28, 2013 4:25 pm
Location: Slangerup

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by Myde »

Jens_Hoppe wrote:
Bottom line: Jeg kunne også bare spille noget mere LOTRO. :)
God ide - jeg synes det nye mounted combat er ganske underholdende ;)

Jeg har taget en del pauser i ny og næ, men jeg vender også altid tilbage, jeg har også været i det samme kinship i de snart 5 år jeg har spillet det...
Cassius
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 68
Joined: Sun May 13, 2012 8:44 pm
Location: Århus

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by Cassius »

Da jeg har en Mac, er det begrænset hvad jeg kan glæde mig til. :)

Men SimCity og Napoleon Total War (Mac release) glæder jeg mig i hvert fald meget til!
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by Sir William »

Cassius wrote:Da jeg har en Mac, er det begrænset hvad jeg kan glæde mig til. :)

Men SimCity og Napoleon Total War (Mac release) glæder jeg mig i hvert fald meget til!
Vauw, kommer Napoleon Total War først til Mac nu? Nå, men du har noget at glæde dig til og hvis de så allerede fra start tilbyder samtlige DLC enheder til grundsspillet bliver det super.

Nå ja, håber også de har rådet bod på de 2 strategier der fungerer til henholdsvis England og Frankrig. 2 strategier som desværre mere er udnyttelse af en "fejl" i spillene.
Cassius
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 68
Joined: Sun May 13, 2012 8:44 pm
Location: Århus

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by Cassius »

Sir William wrote:
Cassius wrote:Da jeg har en Mac, er det begrænset hvad jeg kan glæde mig til. :)

Men SimCity og Napoleon Total War (Mac release) glæder jeg mig i hvert fald meget til!
Vauw, kommer Napoleon Total War først til Mac nu? Nå, men du har noget at glæde dig til og hvis de så allerede fra start tilbyder samtlige DLC enheder til grundsspillet bliver det super.

Nå ja, håber også de har rådet bod på de 2 strategier der fungerer til henholdsvis England og Frankrig. 2 strategier som desværre mere er udnyttelse af en "fejl" i spillene.
Ja desværre... Det er ikke så længe siden at Empire Total War udkom, selvom det har været ude i en evighed til PC. Det er jeg også i gang med nu.
Tommy Champione
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 103
Joined: Thu May 19, 2011 12:11 am
Location: Brønshøj

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by Tommy Champione »

En helt masse!

Age of wonders 3: http://www.ageofwonders.com/aow3live/

Age of wonders: Shadow Magic holder stadig den dag i dag i øvrigt.

Eador: Masters of the Broken World: http://www.snowbirdgames.com/eador/?lang=en

Lidt ala Age of wonders.

Project Eternity http://eternity.obsidian.net/

Folkene bag næsten alle gode CPRG.

Chaos Chronicles: http://www.chaos-chronicles.com/

Age of Decadence: http://www.irontowerstudio.com/

Også selvfølgelig; http://www.paradoxplaza.com/games/europa-universalis-iv
Dens flotte, men simple broder kommer også snart i form af: http://www.totalwar.com/en_us/rome2
User avatar
JesperB
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 110
Joined: Fri Jan 02, 2009 10:24 am
Favoritspil: V:TES
Arkham Horror
Det meste old school, så som Adv. Civ, det gamle Axis, etc. etc.
Det meste af de øvrige Fantasy Flight spil.
Location: Daugård

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by JesperB »

Ny udvidelse til LotrO, måske man skulle vende tilbage og kigge på mit Lifetime subscription, lyder til vi er nogle del der har det. Det er nok 4-5 år siden jeg har spillet sidst. Jeg fik desværrer det problem, at jeg syntes den historier man spiller igennem var skruet godt og spændende sammen, men de quests man ikke kunne klare alene var et helvede at komme igennem når man ikke havde en guild til at finde folk i der kunne hjælpe en.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by Jens_Hoppe »

JesperB wrote:Ny udvidelse til LotrO, måske man skulle vende tilbage og kigge på mit Lifetime subscription, lyder til vi er nogle del der har det. Det er nok 4-5 år siden jeg har spillet sidst. Jeg fik desværrer det problem, at jeg syntes den historier man spiller igennem var skruet godt og spændende sammen, men de quests man ikke kunne klare alene var et helvede at komme igennem når man ikke havde en guild til at finde folk i der kunne hjælpe en.
Don't worry, i de senere år er LOTRO blevet mere og mere solo-venligt. Den centrale "epic" questlinie er nu 100% solo, og bortset fra alle slutspils-instanserne skal man i det hele taget kigge godt efter for at finde noget gruppe-content.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by Sir William »

Cassius wrote: Ja desværre... Det er ikke så længe siden at Empire Total War udkom, selvom det har været ude i en evighed til PC. Det er jeg også i gang med nu.
Er selv rigtig glad for Empire, synes det er "fedt", at man kan vælge mellem så mange forskellige nationer. Ulempen er bare, at man som Madarachy (sp??) har rimelig frit spil og kan blive rigtig stærk.

Mit første spil var som svenskerne, trynede hurtigt Danmark og lod dem kun beholde Island. Mener så, at jeg i forbindelse med en rejse til Nordamerika lige afsluttede danskerne tid som selvstændig nation.

Har også prøvet som Ottoman, det er bare dødens nation. Ikke nok med at ens enheder er lidt "gammeldags", men alle erklærer også bare krig mod en inden for 5 runder. Meget dårlig kombination.

Men det der gør det godt er, at man både skal holde fokus på Europa men også Amerika og Indien plus ens trade stationer som i starten har et problem med pirater som har nogle rimelig hardcord skibe sammenlignet med en selv. Mister man fokus på bare et af stederne, så er man ilde stedt. Lidt ligesom man som England sparer flest penge ved at komme af med sin koloni i nordamerika, da indianerne efter et par runder angriber med en stor styrke.

En anden strategi med svenskerne er, at trade regioner med Rusland allerede i første runde. Så kan man give dem Skt. Petersborg og få Finland plus lidt ekstra, for efterfølgende at angribe dem for at tage Skt. Petersborg tilbage :lol:

Nå ja, formoder at Total War: Shogun II så heller ikke er kommet til Mac. Glæd dig!!
Cassius
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 68
Joined: Sun May 13, 2012 8:44 pm
Location: Århus

Re: Hvilket pc-spil går du og venter på/ser frem til?

Post by Cassius »

Sir William wrote:
Cassius wrote: Ja desværre... Det er ikke så længe siden at Empire Total War udkom, selvom det har været ude i en evighed til PC. Det er jeg også i gang med nu.
Er selv rigtig glad for Empire, synes det er "fedt", at man kan vælge mellem så mange forskellige nationer. Ulempen er bare, at man som Madarachy (sp??) har rimelig frit spil og kan blive rigtig stærk.

Mit første spil var som svenskerne, trynede hurtigt Danmark og lod dem kun beholde Island. Mener så, at jeg i forbindelse med en rejse til Nordamerika lige afsluttede danskerne tid som selvstændig nation.

Har også prøvet som Ottoman, det er bare dødens nation. Ikke nok med at ens enheder er lidt "gammeldags", men alle erklærer også bare krig mod en inden for 5 runder. Meget dårlig kombination.

Men det der gør det godt er, at man både skal holde fokus på Europa men også Amerika og Indien plus ens trade stationer som i starten har et problem med pirater som har nogle rimelig hardcord skibe sammenlignet med en selv. Mister man fokus på bare et af stederne, så er man ilde stedt. Lidt ligesom man som England sparer flest penge ved at komme af med sin koloni i nordamerika, da indianerne efter et par runder angriber med en stor styrke.

En anden strategi med svenskerne er, at trade regioner med Rusland allerede i første runde. Så kan man give dem Skt. Petersborg og få Finland plus lidt ekstra, for efterfølgende at angribe dem for at tage Skt. Petersborg tilbage :lol:

Nå ja, formoder at Total War: Shogun II så heller ikke er kommet til Mac. Glæd dig!!
Jamen det lader til at jeg har meget underholdning i vente. :) Er kun lige i gang med mit 2. spil i Empire, så der er mange nationer der skal prøves af.

Mit første spil var med Storbritannien og det gik ikke særligt godt. Jeg valgte dem fordi jeg tænkte at det nok er den stærkeste nation, så det er et fint sted at starte. Men jeg forstod ikke helt hvordan økonomien virkede (specielt det med trade), så jeg købte mig hurtigt fattig, i et forsøg på at ekspandere i Europa OG Amerika. Det var dumt... :)

Så tænkte jeg at jeg hellere måtte prøve med en nation, der ikke er truet fra mange fronter og en nation hvor jeg selv har lidt kontrol over hvornår der skal føres krig. Sådan at jeg kunne lære hvordan det hele hænger sammen, for der er stor forskel fra Rome TW, som jeg spillede inden. Men det blev så Rusland. Jeg fokuserede på økonomien i starten og spillede sikkert ved kun at være i krig på én front af gangen. Nu har jeg hele Skandinavien, Mellemøsten, halvdelen af Afrika og halvdelen af Centraleuropa. Det var spillet hvor jeg fik "aha-oplevelsen". :)

Der går nok rigtig lang tid før jeg får æren af Shogun 2, men det er også fint nok. Så kan jeg få Empire og Napoleon spillet igennem.
Post Reply