Kickstarter - hvad støtter I? -og måske mulighed for samkøb?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
AnniSøren
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Tue Aug 28, 2012 10:31 pm
Location: Ølstykke

Kickstarter - hvad støtter I? -og måske mulighed for samkøb?

Post by AnniSøren »

Hej,

Jeg har lige smidt 64$ efter "Compounded" (som kemiker må man jo støtte spilideer, der lugter lidt af kemi). Nu venter jeg bare til August...



Har I spottet nogle spændende spil/projekter?
Last edited by AnniSøren on Sun Mar 03, 2013 11:48 am, edited 1 time in total.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Kickstarter - hvad støtter I?

Post by Larsine »

Jeg støtter genoptrykningen af Drum Roll, så det kan bliev udgivet på det amerikanske marked. Jeg har allerede spillet, og hvad der indtil nu er lavet af ekstra materiale, men synes at det er så godt at det fortjener et størrer marked.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Kickstarter - hvad støtter I?

Post by Mik »

Larsine wrote:Jeg støtter genoptrykningen af Drum Roll, så det kan bliev udgivet på det amerikanske marked. Jeg har allerede spillet, og hvad der indtil nu er lavet af ekstra materiale, men synes at det er så godt at det fortjener et større marked.
Hold da op! Det er jo nærmest religiøst!
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Kickstarter - hvad støtter I?

Post by Larsine »

Mik wrote:
Larsine wrote:Jeg støtter genoptrykningen af Drum Roll, så det kan bliev udgivet på det amerikanske marked. Jeg har allerede spillet, og hvad der indtil nu er lavet af ekstra materiale, men synes at det er så godt at det fortjener et større marked.
Hold da op! Det er jo nærmest religiøst!
Næh, for jeg synes spillet er godt, og jeg har valgt at støtte på et niveau hvor jeg synes at det jeg får er pengene værd.

Havde jeg ikke fået valuta for pengene hvade jeg heller ikke støttet, uanset hvor godt spillet var.

Hvis det kommer på et størrer marked, bliver det nemmere at få fat i, og derved kan der komme flere spillere. F.eks. kan det jo ikke købes i nogle danske butikker i øjeblikket. Det kan måske ændres ved en udgave på det amerikanske marked.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Kickstarter - hvad støtter I?

Post by Goblen »

Her sidst på måneden skal jeg også tage stilling til Drum Roll. Hvis pengene er der backer jeg også det projekt.

/Brian
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Kickstarter - hvad støtter I?

Post by Goblen »

Fandt pengene til at backe Drum Roll. Det ser simpelthen for fedt ud til at jeg ikke kunne gøre det.

Er der nogle andre ting I synes der er værd at kigge på lige nu?

/Brian
AnniSøren
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Tue Aug 28, 2012 10:31 pm
Location: Ølstykke

Re: Kickstarter - hvad støtter I?

Post by AnniSøren »

Hej

Jeg synes, at Zombicide ser fedt ud, men hold da op - det er dyrt. Og udover prisen, så ved jeg ikke helt, hvad jeg skal synes om projekter, hvor der allerede er et produkt og et marked, men hvor producenten fortsat bruger kickstarter som markedsføringsplatform.
Det er lidt en udvanding af de spændende nystartende/nytænkende projekter, hvor startkapital er altafgørende for om projektet bliver gennemført. Når nu det er sagt, så er jeg også lidt hooked på Drum Roll... (dobbeltmoral er som bekendt dobbelt så godt...)

Jeg synes, at Dragon's Hoard ser spændende ud - og så er prisen til at overskue (32$ inkl fragt eller 54$ for tre kopier inkl fragt) ER DER NOGLE, DER KUNNE TÆNKE SIG AT KØBE DE SIDSTE TO KOPIER, HVIS JEG KØBER TRE? (18$ pro persona og så fragt fra Ølstykke, plus hvad der måtte komme af told). Der er stadig 22 dage endnu, så alle strech-goals vil nok blive nået.

Hilsen
Søren
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Kickstarter - hvad støtter I?

Post by Larsine »

Goblen wrote:Fandt pengene til at backe Drum Roll. Det ser simpelthen for fedt ud til at jeg ikke kunne gøre det.

Er der nogle andre ting I synes der er værd at kigge på lige nu?

/Brian
Har du så ikke lyst til at prøve det på Djengis Con?
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Kickstarter - hvad støtter I? -og måske mulighed for sam

Post by Goblen »

Jo da Larsine. Det kunne være ganske sjovt :-)
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Kickstarter - hvad støtter I? -og måske mulighed for sam

Post by Goblen »

http://www.kickstarter.com/projects/140 ... hip-combat

Det ser mega fedt ud det her. Har et gammelt spil hvor man samler små skibe der er point værd. De ligger bare og fylder, men det kunne da være jeg skulle tage dem frem igen - Pirates of the Barbary Coast...

Har ikke penge til denne kickstarter, men sidder nu med det gamle spil, og håber vinder i lotto i morgen så jeg kan backe dette.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Kickstarter - hvad støtter I? -og måske mulighed for sam

Post by Sir William »

Goblen wrote:http://www.kickstarter.com/projects/140 ... hip-combat

Det ser mega fedt ud det her. Har et gammelt spil hvor man samler små skibe der er point værd. De ligger bare og fylder, men det kunne da være jeg skulle tage dem frem igen - Pirates of the Barbary Coast...

Har ikke penge til denne kickstarter, men sidder nu med det gamle spil, og håber vinder i lotto i morgen så jeg kan backe dette.
Ser faktisk rigtig sjovt ud, men undrer mig over 2 ting. Et firma beliggende i Italien, shipper fra USA hvormed alle Europæriske backers skal lægge et tillæg på enten $50 eller $60. Virker bare underligt.

Og... alle deres Stretch goals åbner op for nogle ekstra ting, som man så lige skal betale $20 for. Og f.eks. købe et spil fra perioden "Age of Sails" og ikke købe HMS Victory, ville jo være forkert. Så det er lige noget man så bare må købe. Pludselig virker det meget dyrt at backe det. Men sjovt ser det altså ud.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14684
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Kickstarter - hvad støtter I? -og måske mulighed for sam

Post by Frouvne »

Sir William wrote:
Goblen wrote:http://www.kickstarter.com/projects/140 ... hip-combat

Det ser mega fedt ud det her. Har et gammelt spil hvor man samler små skibe der er point værd. De ligger bare og fylder, men det kunne da være jeg skulle tage dem frem igen - Pirates of the Barbary Coast...

Har ikke penge til denne kickstarter, men sidder nu med det gamle spil, og håber vinder i lotto i morgen så jeg kan backe dette.
Ser faktisk rigtig sjovt ud, men undrer mig over 2 ting. Et firma beliggende i Italien, shipper fra USA hvormed alle Europæriske backers skal lægge et tillæg på enten $50 eller $60. Virker bare underligt.

Og... alle deres Stretch goals åbner op for nogle ekstra ting, som man så lige skal betale $20 for. Og f.eks. købe et spil fra perioden "Age of Sails" og ikke købe HMS Victory, ville jo være forkert. Så det er lige noget man så bare må købe. Pludselig virker det meget dyrt at backe det. Men sjovt ser det altså ud.
Det er to af de ting, der holder mig tilbage fra de fleste projekter på Kickstarter i disse tider. Prisen på et produkt er hurtigt tre-doblet, når man skal tillægge både porto i USA og så de nødvendige gebyrer herhjemme for at indføre det. Og når man så yderligere skal fordoble det beløb for at tilkøbe endnu mere for at føle at man får det fulde produkt, så er det få ting, der er den pris værd.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Kickstarter - hvad støtter I? -og måske mulighed for sam

Post by Larsine »

Drum Roll og Rivet Wars er indtil videre de to eneste projekter hvor jeg har set at de vil sende fra EU til EU kunder.

Det er der nogle flere der kan lære noget af.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Kickstarter - hvad støtter I? -og måske mulighed for sam

Post by Mik »

Larsine wrote:Drum Roll og Rivet Wars er indtil videre de to eneste projekter hvor jeg har set at de vil sende fra EU til EU kunder.

Det er der nogle flere der kan lære noget af.
Eller omvendt.
Drumm Roll er et spil som laves i EU, så de vil ikke have problemer med at sælge sende det til EU-borgere.
Cool Mini or Not ser ud til at være amerikansk, så de kan muligvis rende ind i et problem med de europæiske skattemyndigheder.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Kickstarter - hvad støtter I? -og måske mulighed for sam

Post by Larsine »

Mik wrote:
Larsine wrote:Drum Roll og Rivet Wars er indtil videre de to eneste projekter hvor jeg har set at de vil sende fra EU til EU kunder.

Det er der nogle flere der kan lære noget af.
Eller omvendt.
Hvordan "omvendt"?

Artipia og Cool Mini or Not, skulle stoppe med at afsende fra EU til deres EU kunder for at opføre sig som alle andre?

Jeg forstår simpelt hen ikke hvad du mener med "Eller omvendt"
Drumm Roll er et spil som laves i EU, så de vil ikke have problemer med at sælge sende det til EU-borgere.

Jo hvis det sendes fra USA, så kommer der moms og gebyr på, ligemeget hvem der er producenten og/eller afsenderen.
Cool Mini or Not ser ud til at være amerikansk, så de kan muligvis rende ind i et problem med de europæiske skattemyndigheder.
•EU shipments ship from the UK, we'll clear customs for you.
Så kan det vel ikek blive noget problem. De Exportere far USA, importere i UK, og sender derfra. Dermed er der svaret EU moms af importen. Så skal du som forbruger ikke betale mere moms.

Hvsi de omsætter for et tilpas stort beløb, lige som Amazon.co.uk, så skal de fratrække UK moms, og lægger moms for modtagerlandet til i stedet for, men så meget drejer det sig formentligt ikke om.
Post Reply