Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1336
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by Bugge »

Forslag er velkomne :D

S
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by chr88 »

Du kan fx købe en masse microbadges, der fortæller lidt om dine spilpræferencer (og samtidig kan du jo passende rate alle dine spil! ;))

Alternativt kan du sælge dit GG, hvis du ikke føler for at bruge GG på noget? Du kan da sikkert få $10 for det via PayPal. :)
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by BlueSwan »

Donere det til andre brugere. Eksempelvis undertegnede! :D
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by chr88 »

BlueSwan wrote:Donere det til andre brugere. Eksempelvis undertegnede! :D
Hvad er dit brugernavn? Du skal da som minimum have en avatar og et par microbadges!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9205
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by Stony »

Übergeekbadge? Ellers kan du også købe ægte spil for geekgold på geekgold auktioner. Eller sågar for at få vaskeægte Paypal-dollar, som du så kan bruge andetsteds.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by Mikkel »

chr88 wrote:
BlueSwan wrote:Donere det til andre brugere. Eksempelvis undertegnede! :D
Hvad er dit brugernavn? Du skal da som minimum have en avatar og et par microbadges!
Wow...sikke en venlig fyr du er!
Så må en fattig far til tre som jeg ud og finde en måde at skaffe lidt GG på...for man skal da have en avatar! :wink:
Image
StormP
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 105
Joined: Wed Nov 02, 2011 12:06 pm
Location: Svendborg

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by StormP »

Mikkel wrote:
chr88 wrote:
BlueSwan wrote:Donere det til andre brugere. Eksempelvis undertegnede! :D
Hvad er dit brugernavn? Du skal da som minimum have en avatar og et par microbadges!
Wow...sikke en venlig fyr du er!
Så må en fattig far til tre som jeg ud og finde en måde at skaffe lidt GG på...for man skal da have en avatar! :wink:
Skulle der gerne være til nu :)
Søger: The Palaces of Carrara (Eng. udgave), Yedo (Eng. udgave)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9205
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by Stony »

Ja, så er der sikkert rigeligt. Jeg har også lige smidt lidt GG efter de avatar-løse herrer.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1336
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by Bugge »

Stony wrote:Übergeekbadge? Ellers kan du også købe ægte spil for geekgold på geekgold auktioner. Eller sågar for at få vaskeægte Paypal-dollar, som du så kan bruge andetsteds.
Hvor langt tror du 240+ Geek Gold holder?

S
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by digter »

Hvordan hulan optjener man 240+ geekgold?
Last edited by digter on Fri Feb 22, 2013 9:47 am, edited 1 time in total.
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by BlueSwan »

chr88 wrote:
BlueSwan wrote:Donere det til andre brugere. Eksempelvis undertegnede! :D
Hvad er dit brugernavn? Du skal da som minimum have en avatar og et par microbadges!
I er da bare for flinke! Tak til Stony for GG, må have mig en avatar! :D

Mit brugernavn er blueswan (surprise!): http://boardgamegeek.com/user/BlueSwan
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by Mikkel »

Tusind tak for GG :)

Det er rigtig sødt af jer!

God weekend.
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1336
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by Bugge »

Skobbolop wrote:Hvordan hulan optjener man 240+ geekgold?
Jeg er ved at registrere 'Private Data' og 'Version' for alle mine 660+ brætspil på BGG, og har fundet en del fejl og mangler, som jeg har rettet, har taget foto af spilversioner, der ikke var i databasen, og oprettet versionerne osv.

Hver gang får man fra 0,25-1,00 GeekGold for sin indsats, så det er blevet til nogle rettelser og nye versioner.

Så tænker man selvfølgelig om de kan bruges til noget fornuftigt, og en 'GeekGold' spilauktion kan ikke være uinteressant og evt. et badge el. to.

Søren
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by Larsine »

Skobbolop wrote:Hvordan hulan optjener man 240+ geekgold?
Mit GG regnskab ser således ud:
Collected: 6898.58
Tips Received: 1492.46
Spent: 4596.01
Tips Given: 2652.01
Balance: 2302.57

Langt det meste fik jeg ved at uploade informationer om spil som ikke var i BGG-databasen, og de efterfølgende spil.
Det gav rigtig godt til at starte med.

Men BGG er blevet alt for strenge med hvad en god beskrivelse af et brætspil er, så de sidste mange spil jeg har forsøgt at lægge i databasen, er blevet afvist, f.eks. med følgende begrundelser:
Note: More information is needed. A good game description covers theme, game-play, and goal. Your submission touches on the theme of the game, but lacks any information about what players actually do when playing the game. Please elaborate and use the Revise button to re-submit.

Is this a stand-alone game or an expansion? If this is an expansion, please link to the game it expands. If this is a stand-alone game, it needs information about game-play. The present description is only theme information about the game with no information about what players do when playing the game.
Note: More information is needed. A good game description covers theme, game-play, and goal. Your submission touches on the theme of the game, but lacks any information about what players actually do when playing the game. Please elaborate and use the Revise button to re-submit.

What's the game here? While I see that there are questions here that players use to get to know others better, is this actually game where one or more players win or one or more players lose, or is this merely a structured conversation activity. If this is a game, please include goal information about how players win/lose the game.
Da jeg ikke nødvendigvis selv ejer de spil jeg har forsøgt at lægge oplysninger ind om, har jeg typisk brugt de informationer som udgiveren selv oplyser, men det er desværre ikke nok for BGG længere.

Men da RPGgeek gik i luften, var der rige muligheder for at tjene GG. Speciel fordi der var rigtig mange danske produkter, som ingen andre lagde oplysninger ind om. Jeg fik GG for rollespillet, for hver bog, for hver version af bogen, for bladet, for hver udgave af bladet, for forfatterne, for tegnerne, for udgiverne, for producenterne, for det efterfølgende billede.

F.eks. gav det rigtig godt at lægge alle informationerne om SAGA ind i RPGgeek.
Jeg har også efterfølgende lagt lidt oplysninger ind på VGG.

Så hvis du gider at lægge oplysninger ind, er det nok den nemmeste måde at tjene GG på.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1336
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Hvad kan man bruge sin Geek Gold 'formue' til?

Post by Bugge »

Hej Lars,

Det største problem jeg har med afvisninger er, når jeg får afvist et 'Nick(name)', hvilket er tåbeligt. Jeg prøver at give et godt fortællende Nick, som bliver afvist hvorefter jeg retter det til det intetsigende 'First edition' (hvilket er tåbeligt, da der kun er en udgave), men det bliver godkendt ...

Sådan er det med love og regler. Jo flere der er af dem, des tåbeligere bliver systemet, og det er jo desværre en 'trend' som verden (og specielt Danmark :?: :!: :?: ) lider af efter nullerne.

Kort sagt, der er brug for flere love og regler, så vi kan straffe alle der begår en fejl. Prøv at gætte på hvad det ender med?

S
Post Reply