Card deck box? Hvor henne i Danmark kan det købes?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Card deck box? Hvor henne i Danmark kan det købes?

Post by DraX »

Jeg har nu søgt og søgt, og kan virkelig ikke finde nogle kort boxe til 50 kort (skal være 50 kort).
De eneste jeg kan finde rundt omkring er til 100 kort, og det er for mange.
Helst gennemsigtigt, og plastik.
Lidt ala de her: http://www.thewarstore.com/product61572.html#61572

Kan sagtens finde dem på ebay/amazon og diverse udenlandske hjemmesider, men enten så sender ikke til Danmark, og hvis de gør kræver de ALT for mange penge for det (20 dollars bare i ship er fandme meget for en vare som koster 5 dollars).

Nogen i kender som sælger disse æsker til 50 kort?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Card deck box? Hvor henne i Danmark kan det købes?

Post by netsapiens »

Jeg plejer at kunne skaffe det meste Ultrapro, så jeg vil gerne lige spørge mig omkring i morgen formiddag.
Jeg ser lige hvad jeg kan finde frem til.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Card deck box? Hvor henne i Danmark kan det købes?

Post by DraX »

Cool tak for det :-)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Card deck box? Hvor henne i Danmark kan det købes?

Post by netsapiens »

Så er detektivarbejdet ved at være slut, beklager den lange ventetid.
Den kasse du linkede til er ifølge den danske distributør, en udgået vare de ikke længere producerer.
Ifølge den engelske distributør så findes de nu kun i 100, 150, 200... og opefter.
Hvis man kun vil have til 50 kort, så er der denne løsning fra Ultrapro
http://www.ultrapro.com/product_list.php?cPath=71_130
Den bruger jeg selv til Mage Knight, og den funker fint.
Ellers skal man over i noget helt andet, men ned til 50 kort kan det blive svært.

TIL GENGÆLD... hvad med at lave noget selv?
Jeg har selv prøvet at følge denne løsning, og resultatet bliver overraskende godt. Spørg Tobias, det er hans kort der er pakket ind i sådan et par æsker den dag idag :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Card deck box? Hvor henne i Danmark kan det købes?

Post by DraX »

Tak fordi du prøvede :-) Hm de deck boxe du linker til fra ultrapro. Hvor mange kort kan der være der i? Det jeg skal bruge dem til er nemlig også Mage Knight. Så planen er at skaffe 5 af dem nemlig. En til hver hero + deres tokens osv. Så alt er samlet i en. Bliver der for meget plads til overs i de deck boxe?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Card deck box? Hvor henne i Danmark kan det købes?

Post by netsapiens »

Jeg ville umiddelbart mene at de er lidt for store til formålet. Vi har hos os valgt at holde champions i ziplock poser, fordi det passer fint med de få kort man starter med, og deres tokens. Til gengæld har vi så næsten en kasse til hver type kort (inkl Lost Legion). Og du må ikke liiiige tvinge mig til at huske det, men jeg mener at vi kan have en slags kort i en kasse, selv dem der er mange af.
De kasser er designet til Magic the Gathering turnering, så de kan uden problemer rumme 60 kort, + 15 kort sideboard, i alt 75 kort.

Jeg har spillet liggende hos en ven, men hvis jeg kan lokke ham til at tage nogen billeder af kassen kan jeg vise dig løsningen vi har valgt.

Indtil da vil jeg sige: plasticposer til den enkelte helt, det virker fint og er nemt at placer i de små tomrum i kassen når du har fjernet insert :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Card deck box? Hvor henne i Danmark kan det købes?

Post by DraX »

Hmm okay. Jeg siger mange tak for info og hjælp. Hvis du vil, må du da gerne fixe nogle billeder af det ;)
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Card deck box? Hvor henne i Danmark kan det købes?

Post by Tobias »

Spørg Tobias, det er hans kort der er pakket ind i sådan et par æsker den dag idag
Ja, og jeg ville ønske jeg kunne åbne dem, så jeg kunne spille mine spil. Lad være med at bruge superlim!

Nej, metoden fungerer fint.
Image
DraX
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 184
Joined: Fri Feb 22, 2013 10:46 pm
Favoritspil: Seasons
Dominant Species
Descent
Mage Knight
Bang!
Location: Thorsager

Re: Card deck box? Hvor henne i Danmark kan det købes?

Post by DraX »

Hehe, det er hvertfald en smart løsning :D Jeg smutter ned og køber 5x de Ultra Pro deck box, og ser hvordan de fungerer. Koster kun 15 kr stykket, så det er lige til at overkomme :)
Post Reply