Test af familiespil i Rabatten på DR

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Test af familiespil i Rabatten på DR

Post by Danny »

I programmet Rabatten på DR, som vises lige nu vil der komme en test af familiespil. Hæ, jeg får ikke set det pga. eget familieliv - det er jo lige midt i puttetiden. Jeg håber, at det er godt!
Danny Rasmussen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Post by Frouvne »

Tja, vi har ikke noget fjernsyn :( ... til gengæld får vi spillet lidt flere brætspil! :D Det kunne dog være interessant at høre, hvilke spil der bliver præsenteret og hvad de syntes om dem! Så hvis der er nogen, der ser det, er hermed en opfordring til at skrive et par linjer.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2967
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 214 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jeg så det tilfældigvis og det var nu ikke særlig ophidsende.

De fik en familie med mor og far + 3 børn i alderen 6-13 til at teste 3 spil og komme med en vurdering.

De 3 spil var monopoly + 2 andre børnespil, som jeg allerede har glemt navnet på.
Et af børnespillene havde faktisk lidt strategi over sig, men blev især af forældrene kritiseret for at være lidt kedeligt, og det var generelt tydeligt at forældrene ikke forventede andet en lidt leg i en social sammenhæng.

Vinderspillet blev da også derefter. Et spil hvor man skulle sige lydene på nogle forskellige dyr i henhold til nogle kort der blev trukket :?
Men børnene var vilde med det, og tror nu egentlig også det er ganske underholdende for de små.

Konklusion
Jer der ikke så det, gik ikke glip af meget...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Post by Frouvne »

Tak for at du udsatte dig for det, Kanzler, så vi andre med sindsro kunne lave noget andet imens... :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply