Ny bærbar, hjælp ønskes!!

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Tallens
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Tue Apr 09, 2013 7:46 pm
Favoritspil: (Boardgames): Terra Mystica, Elder Sign, Battlestar Galactica, Pueto Rico, Pandemic, Gloom, Twilight Imperium 3.
(RPG): Call of Cthulhu, Ars Magica, World of Darkness (old).
(TCG): Vampire the Eternal Struggle, Magic the Gathering (+Online)
Location: Aarhus

Re: Ny bærbar, hjælp ønskes!!

Post by Tallens »

25GB SSD er simpelthen for lidt, eftersom at Windows 8 bruger omkring 23GB, og Windows 7 ca lidt mere. (min Windows 8 //windows-folder alene bruger her på 6 mdr. efter instal 29.9GB plads)...

Men ideen er god. hvis man kan få den med 125GB SSD og 300-500GB noget extra HDD så snakker vi, .--- Men som sagt SSD er gud i en bærebar, til dem som endnu ikke har det, så er det "hands down" den bedste investering I kan få i hastighed. - men få en større SSD, og så skal det nok gå.

//T
Image
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Ny bærbar, hjælp ønskes!!

Post by Nissi »

Tallens wrote:25GB SSD er simpelthen for lidt, eftersom at Windows 8 bruger omkring 23GB, og Windows 7 ca lidt mere. (min Windows 8 //windows-folder alene bruger her på 6 mdr. efter instal 29.9GB plads)...

Men ideen er god. hvis man kan få den med 125GB SSD og 300-500GB noget extra HDD så snakker vi, .--- Men som sagt SSD er gud i en bærebar, til dem som endnu ikke har det, så er det "hands down" den bedste investering I kan få i hastighed. - men få en større SSD, og så skal det nok gå.
Arh ja det er rigtigt. Prøv evt. at forhøre dig ad om du kan få en større ssd i.
Så vil jeg mene, at det er en god bærbar, som kan klare det meste, og i hvert fald uden problemer kan leve op til dine behov.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Ny bærbar, hjælp ønskes!!

Post by Kanzler »

Super gode input fra jer alle! Mange tak! Det har gjort mig en hel del klogere, og kun i mindre grad forvirret :wink:
Jeg tænkte nok at et brætspilsforum var det rette sted at spørge om computere :P

Jeg er også af en god ven blevet anbefalet af købe med SSD harddisk, men hvis man søger på EDB-priser, så bliver prisen simpelthen for dyr som jeg ser det. ( Især hvis man skal op på 128 GB SSD ). Der skulle jo også gerne være lidt almindelig harddisk ved siden af.

Så kunne man selvfølgelig købe en lidt billigere bærbar og få installeret en SSD harddisk, men det er jeg ikke sikker på at jeg har mod på, og jeg ville ikke vide hvor jeg skulle starte..?

Hælder nok fortsat til ASUS, afskriver bestemt hverken Lenovo eller Acer.
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Ny bærbar, hjælp ønskes!!

Post by Kanzler »

Nissi wrote:Jeg vil nok anbefale denne: http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-Vivo ... 95586.html

Den har en 24 GB ssd disk og 750 GB hdd.
Desuden 8 GB ram og den str. skærm du efterspørger.
Det er en i5 og den har et ganske fornuftigt grafikkort.
Tak Nissi
Ser fin ud. Er det de 24 GB SSD der gør at du anbefaler denne? Jeg kan se at den har touch-screen. Det har jeg nok ikke det store behov for endnu. Har nok bare ikke set lyset endnu, men jeg plejer også at være en 5-7 år bagud hvad angår elektronik :wink:
User avatar
Nissi
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 215
Joined: Mon Apr 08, 2013 9:15 pm
Favoritspil: Terra Mystica og Sid Meier's Civilization
Location: Bogense

Re: Ny bærbar, hjælp ønskes!!

Post by Nissi »

Kanzler wrote:
Nissi wrote:Jeg vil nok anbefale denne: http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-Vivo ... 95586.html

Den har en 24 GB ssd disk og 750 GB hdd.
Desuden 8 GB ram og den str. skærm du efterspørger.
Det er en i5 og den har et ganske fornuftigt grafikkort.
Tak Nissi
Ser fin ud. Er det de 24 GB SSD der gør at du anbefaler denne? Jeg kan se at den har touch-screen. Det har jeg nok ikke det store behov for endnu. Har nok bare ikke set lyset endnu, men jeg plejer også at være en 5-7 år bagud hvad angår elektronik :wink:

Ja det er mest pga. ssd-disken at jeg anbefaler denne, dog skal den være større, som tidligere nævnt. Kan godt forstå hvis du ikke mener du har brug for touch, men det skal dog siges at det er er en rigtig lækker ting. Kræver dog lidt tilvending hvis man er vant til en normal bærbar.

Opsummering
  • Jeg anbefaler klart Asus
  • Ssd-disk er virkelig en fed ting. Der gør at computeren er meget hurtig til at starte op, samt starte diverse programmer
  • i7 er ikke nødvendigt efter min mening, i5 er ganske fint
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Ny bærbar, hjælp ønskes!!

Post by zutcorp »

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispc ... notevision er måske en idé`?
laver nogle ganske fornuftige maskiner. De samler dem selv, derfor kan du få den leveret med SSd osv.

Jeg har igennem flere omgange købt maskiner af dem, dog ikke bærbare, og de er ret gode på service!
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Ny bærbar, hjælp ønskes!!

Post by Kanzler »

Tak for de gode råd endnu engang.

Jeg hælder nok fortsat mest til en ASUS og på baggrund af Jeres gode råd har jeg fundet denne

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=774821#extra. Den har 24 GB SSD men til gengæld en I5 3337 processor.

Den tidligere favorit var denne
http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-K56C ... 95580.html. Det var dog uden SSD harddisk men til gengæld I7 processor.

Vil jeg kunne mærke de 24 SSD? For så tror jeg at jeg tager førstnævnte.
User avatar
Tallens
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Tue Apr 09, 2013 7:46 pm
Favoritspil: (Boardgames): Terra Mystica, Elder Sign, Battlestar Galactica, Pueto Rico, Pandemic, Gloom, Twilight Imperium 3.
(RPG): Call of Cthulhu, Ars Magica, World of Darkness (old).
(TCG): Vampire the Eternal Struggle, Magic the Gathering (+Online)
Location: Aarhus

Re: Ny bærbar, hjælp ønskes!!

Post by Tallens »

Kanzler wrote:Tak for de gode råd endnu engang.

Jeg hælder nok fortsat mest til en ASUS og på baggrund af Jeres gode råd har jeg fundet denne

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=774821#extra. Den har 24 GB SSD men til gengæld en I5 3337 processor.

Den tidligere favorit var denne
http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-K56C ... 95580.html. Det var dog uden SSD harddisk men til gengæld I7 processor.

Vil jeg kunne mærke de 24 SSD? For så tror jeg at jeg tager førstnævnte.
Som jeg skrev i min tidligere besked, du bliver klemt voldsomt hvis du "nøjes" med 24gb som Main Harddisk, selv på en god dag, vil Windows 7/8 fylde omkring 22-25GB (ALENE uden noget som helst andet end det windows skal bruge, Windows XP og Vista endnu mere).

Det betyder at du vil få nogle ubehagelige oplevelser hvor du vil finde at du lige pludselig ikke kan køre din PC fordi der ikke er plads nok til at eksekvere Windows programmer.

Ved godt det er en stor udgift, men det er en stor opgradering uden tvivl. - Ellers så køb en uden SSD, og hold øje med når prisen falder på en SSD inden for de næste års tid... (forhåbentlig) og så anskaf dig sådan en så snart du kan. :D

Det er i hvertfald bedre end at købe en Bærebar med 25gb ssd.

//T
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Re: Ny bærbar, hjælp ønskes!!

Post by Kanzler »

Hej Tallens

Tak for det sidste gode råd, der gjorde at jeg i denne omgang har købt uden SSD harddisk. Det er ikke utænkeligt at jeg opgraderer senere, men omvendt så har jeg aktuelt en 5 år gammel Dell, så uanset hvad vil en ny bærbar føles super hurtig i forhold til den gamle :D

Jeg bestilte igår denne ASUS, så nu er det bare at vente på PostDanmark.

Glæder mig!

Tak for hjælpen til jer alle!
Post Reply