Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungrende

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Larsine »

Har lige prøvet igen. De første tre fik jeg 64xx point på hver, men så fik jeg et hvor jeg stod i en have, med en swimmingpool og en oppustelig flodhest, og kun muligheder for at dreje rundt. Ingen muligheder for at bevæge sig frem eller tilbage. Der var intet tekst på noget som helst, og ingen andre hints. Der fik jeg selvfølgelig ikke ret mange point, selvom jeg gættede på det korrekte kontinent. Det sidste var enten i Brasilien eller Portugal, og jeg gættede forkert, så jeg sammenlagt endte på 21833 point.

Meget sjovt, men jeg kommer til at bruge alt for meget tid på det.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Jens_Hoppe »

Lol, i mit andet forsøg (hvor det gik bedre - 19834 totalt) var første lokation umiddelbart ved siden af Femø Kro. :mrgreen:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Tallens
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 82
Joined: Tue Apr 09, 2013 7:46 pm
Favoritspil: (Boardgames): Terra Mystica, Elder Sign, Battlestar Galactica, Pueto Rico, Pandemic, Gloom, Twilight Imperium 3.
(RPG): Call of Cthulhu, Ars Magica, World of Darkness (old).
(TCG): Vampire the Eternal Struggle, Magic the Gathering (+Online)
Location: Aarhus

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Tallens »

Her er linket til min performance.

This game got 12308 points in total.

- Første jeg fik var en gade i noget italiansk by, så der skød jeg fra hoften hvor jeg troede det var. (det var så forkert, dog stadig i Italien)
- Næste skud var på en ørken vej midt i ingen ting... men bilen kørte i den forkerte side.. Australien easy.
- Den fik jeg 1 gang mere...
- Den næste var en by jheg havde hørt i det det Trucker Program på Discovery, så jeg vidste det lå tæt på Alaska og ved vand... ikke tæt nok dog.
- Den sidste var en bro over en flod, i Europa et sted, og jeg tænkte dem var der kun 3-4 stk af, bilerne så lidt Øst Europæsike ud, så jeg gættede på Prag, da det lå i midten af det hele... - det var så i Polen.. men tæt nok på til 2300 pts. :D

//T
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Helle »

Tosh .... Bilerne de kan gøre forskel.
Har mest kigget bogstaver, landskab og plantevækst.
Jeg har haft meget svært ved at ramme Australien rigtigt.
Så har haft nogle besynderlige streger tværs over verden. :oops:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Helle »

Ok. Min mand sidder lige her ved morgenbordet og fortæller mig, at man kan BEVÆGE SIG rundt.
Jeg troede, at man bare blev sat ned et sted og drejede rundt på stedet.
Jeg har alene stået på stedet, drejet rundt 1 minut og gættet. Har undret mig over, hvordan I har kunnet tale om at Google vejbane ... Jeg har ingen kunnet se... Hmmmm
Så vil jeg være meget tilfreds med min score der typisk har ligget et sted omkring 8000 .... Jeg har været over 10.000 .... Og nede på 5000. Men jeg har godt nok undret mig over, hvordan i alverden I har kunnet gætte så præcist.
Måske min version er både hurtigere og sjovere?
Blev afbrudt i en, da Allan lige fortalte dette ... Havde fået et sted, hvor der stod 'Oplev Danmarks fødsel' ... Hvilket vi jo alle ved helt præcist hvor er ....
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Sir William »

Ikke altid nogen gevinst i, at bevæge sig da der nogle gange ikke er noget at bevæge sig hen mod.

Havde 2 hvor bilerne kørte i den forkerte side, den ene var meget lidt da der var bjerge og frodig vækst så det måtte være New Zealand. Var også heldig at finde et vejskilt.

Det næste billede kørte bilerne også i den forkerte side, men der var ingen andre ledetråde andet end et hus med et blåt tag. Så jeg bevægede mig op og ned ad vejen, men fik ikke så megen information. Der var også bjerge og frodig vækst, så jeg satsede på New Zealand. Desværre var det så lige Sydkorea. Vidste altså ikke de kørte i den forkerte side. Eller jeg tror det var Sydkorea der var det rigtige, nærstuderede ikke lige stedet men det var deromkring.

Så er det noget nemmere når man havner midt i Vancouver, med store flotte bygninger og det canadiske flag samt dobbeltdækkerbusser. Så find en meget engelsk inpsireret canadisk by.

Kan jo så konkludere, at nogle billeder er mere informative end andre.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Larsine »

Tallens wrote:- Næste skud var på en ørken vej midt i ingen ting... men bilen kørte i den forkerte side.. Australien easy.
Der er i følge Wikipedia 76 land med venstrekørsel, så selv med ørken og venstrekørsel er det langt fra sikkert at det er Australien.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Sir William »

Larsine wrote:
Tallens wrote:- Næste skud var på en ørken vej midt i ingen ting... men bilen kørte i den forkerte side.. Australien easy.
Der er i følge Wikipedia 76 land med venstrekørsel, så selv med ørken og venstrekørsel er det langt fra sikkert at det er Australien.
Vauw, troede ikke det var så mange. Satsede på at det primært var Commonwealth lande der kørte efter engelske normer. Men antager at hovedparten af 76 lande nok ikke har verdens største vognpark.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Jens_Hoppe »

Sir William wrote:Kan jo så konkludere, at nogle billeder er mere informative end andre.
Det må man sige. Jeg havde også på et tidspunkt et intetsigende ørkenlandskab med en asfaltvej. Ingen biler. Heldigvis var der da et gult skilt med en kænguru på. :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Sir William »

Jens_Hoppe wrote:
Sir William wrote:Kan jo så konkludere, at nogle billeder er mere informative end andre.
Det må man sige. Jeg havde også på et tidspunkt et intetsigende ørkenlandskab med en asfaltvej. Ingen biler. Heldigvis var der da et gult skilt med en kænguru på. :)
Det giver en indikation om, at det er i Australien men hvor i Australien. Så man skal være lidt heldig med at ramme spot on.

Havde også meget travl russisk by, var bannere med [automatisk censureret - administratoren] så Rusland måtte det være. Stod så et banner på kyrilisk og så ordet Moskva, så jeg gættede på Moskva. Det var så et par 1.000 km fra Moskva, faktisk en by der slet ikke var på kortet :lol:

Eller da jeg fik et billede med kyriliske bogstaver og en reklame for EM i fodbold 2012, så jeg gættede på Kiev. Det var så ikke lige Kiev, men længere vest på i Ukraine.
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Mikkel »

Så kunne jeg heller ikke dy mig længere:
Game finished!

You got 8664 points in total.

:D
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Larsine »

Så tror jeg ikke jeg kan komme meget højere:
You got 32375 points in total.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Helle »

Nu fik jeg min bedste score hidtil på 'min' måde, hvor jeg bare bliver stående på stedet, drejer rundt og gætter ... 11849 blev det til ... :D
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Helle »

Larsine wrote:Så tror jeg ikke jeg kan komme meget højere:
You got 32375 points in total.
Det er da også lidt vildt.
Hvor lang tid bruger du på et billede?
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Underholdning for de rejsevante eller deduktions-hungren

Post by Foppwin »

Foppwin

26753. Brugte en time på det. Fik desværre et billede af en vej i en skov. gættede på polen, og så var det US. Kunne jeg havde sagt mig selv. Googlevognen kører nok ikke rundt i en skov i Polen :)
Danny

Image
Post Reply