Opbevaring af spil

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Opbevaring af spil

Post by Mik »

Der kan umuligt være tale om pladsmangel førend man er tvunget til at opbevare sine spil på samme måde som designeren Sid Sackson. Det var et helvede for hans arvinger at registrere hans samling, da han havde været nødt til at lægge mange spil i poser og kassere æskerne. Så i æsker med overskydende luft lå der ofte 3-4 andre spil.
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Opbevaring af spil

Post by jondifool »

Selvfølgelig kan der være tale om pladsmangel- selvom det er en god histore du fortæller Mik.

Jeg kan godt lide hvordan Frouvne stadig har plads til lidt vinreol !

Selv har jeg et hjørne med spil jeg håber bliver spillet og så et par papkasser med spil oppe på en hems!
Attachments
Spilhjørnet
Spilhjørnet
beskåret spilhjørne.jpg (100.91 KiB) Viewed 8169 times
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Opbevaring af spil

Post by Stony »

Så fik jeg lige napset et par billeder...

Image
Image
Image
Sidst spillet:
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Opbevaring af spil

Post by JoelP »

Stony wrote:Så fik jeg lige napset et par billeder...
Puha, får helt stress af at se Pathfinder kortspillet på højkant :P Lækker samling i øvrigt, fedt med 'display' fornemmelse. Står de altid sådan, eller er det til ære for os?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Opbevaring af spil

Post by Stony »

JoelP wrote:
Stony wrote:Så fik jeg lige napset et par billeder...
Puha, får helt stress af at se Pathfinder kortspillet på højkant :P Lækker samling i øvrigt, fedt med 'display' fornemmelse. Står de altid sådan, eller er det til ære for os?
Det varierer alt afhængig af hvor mange spil jeg lige har i samlingen. Der skal være plads til dem alle sammen, og når jeg lige har solgt ud, så bliver der noget tom plads, hvor der så er mulighed for at "udstille" et spil eller to på højkant. Efterhånden som der kommer nyt ind, kan jeg bliver nødt til at inddrage en udstillingsplads, for til gengæld at få plads til en tre-fire spil stablet oven på hinanden.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Opbevaring af spil

Post by Frouvne »

Andrea wrote:[...] Pssst. Hvor plejer I andre at købe Hugo's Amazing Tape?
Jeg benytter mig også af dette produkt efter jeg har oplevet hvordan mørnede elastikker kan ødelægge kort. Det er dog værd at bemærke, at der også er folk, der har problemer med Hugo's Amazing Tape.

http://boardgamegeek.com/geeklist/71275 ... nouncement
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Opbevaring af spil

Post by Frouvne »

BlueSwan wrote:Jeg skal nok skrive min holdning til dette lidt senere. I mellemtiden vil jeg opfordre til at folk som draX og smider nogle billeder op også. Altid cool at se folks samlinger på et billede (eller flere!).
Skulle vi ikke også se din samling, BlueSwan?
frouvne, administrator

Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Opbevaring af spil

Post by BlueSwan »

Frouvne wrote:
BlueSwan wrote:Jeg skal nok skrive min holdning til dette lidt senere. I mellemtiden vil jeg opfordre til at folk som draX og smider nogle billeder op også. Altid cool at se folks samlinger på et billede (eller flere!).
Skulle vi ikke også se din samling, BlueSwan?
Jojo, skal nok fået taget nogle billeder snarest! :D
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Opbevaring af spil

Post by BlueSwan »

Her er størstedelen af min beskedne samling (minus quizspil, rene børnespil, skak, o.l.). Beklager den ringe billedkvalitet, jeg er ikke god til at holde hænderne stille. Egentlig synes jeg det er OK gået efter kun et års tid i denne hobby. :)
Photo (1).jpg
Photo (1).jpg (123.72 KiB) Viewed 7989 times
Generelt forsøger jeg at putte udvidelser i én boks. Således rummer de to Dominion æsker samtlige udvidelser, Android: Netrunner boksen rummer også samtlige Netrunner kort, osv.
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Opbevaring af spil

Post by Mik »

JoelP wrote:
Stony wrote:Så fik jeg lige napset et par billeder...
Puha, får helt stress af at se Pathfinder kortspillet på højkant :P?
Det viser blot at Steen overhovedet ikke spiller det.
Image
StormP
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 105
Joined: Wed Nov 02, 2011 12:06 pm
Location: Svendborg

Re: Opbevaring af spil

Post by StormP »

BlueSwan wrote:Her er størstedelen af min beskedne samling (minus quizspil, rene børnespil, skak, o.l.). Beklager den ringe billedkvalitet, jeg er ikke god til at holde hænderne stille. Egentlig synes jeg det er OK gået efter kun et års tid i denne hobby. :)
Photo (1).jpg
Generelt forsøger jeg at putte udvidelser i én boks. Således rummer de to Dominion æsker samtlige udvidelser, Android: Netrunner boksen rummer også samtlige Netrunner kort, osv.
Hvordan kan det være, at den nederste hylde går venstre -> højre, og hylden ovenover højre -> venstre? :?
Søger: The Palaces of Carrara (Eng. udgave), Yedo (Eng. udgave)
StormP
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 105
Joined: Wed Nov 02, 2011 12:06 pm
Location: Svendborg

Re: Opbevaring af spil

Post by StormP »

BlueSwan wrote:Her er størstedelen af min beskedne samling (minus quizspil, rene børnespil, skak, o.l.). Beklager den ringe billedkvalitet, jeg er ikke god til at holde hænderne stille. Egentlig synes jeg det er OK gået efter kun et års tid i denne hobby. :)
Photo (1).jpg
Generelt forsøger jeg at putte udvidelser i én boks. Således rummer de to Dominion æsker samtlige udvidelser, Android: Netrunner boksen rummer også samtlige Netrunner kort, osv.
Hvordan kan det være, at den nederste hylde går venstre -> højre, og hylden ovenover højre -> venstre? :? Beklager mine lidelser :roll:
Søger: The Palaces of Carrara (Eng. udgave), Yedo (Eng. udgave)
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Opbevaring af spil

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:Så fik jeg lige napset et par billeder...
Du er godt dækket ind med Merchant of Venus-spil! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Opbevaring af spil

Post by BlueSwan »

StormP wrote:
BlueSwan wrote:Her er størstedelen af min beskedne samling (minus quizspil, rene børnespil, skak, o.l.). Beklager den ringe billedkvalitet, jeg er ikke god til at holde hænderne stille. Egentlig synes jeg det er OK gået efter kun et års tid i denne hobby. :)
Photo (1).jpg
Generelt forsøger jeg at putte udvidelser i én boks. Således rummer de to Dominion æsker samtlige udvidelser, Android: Netrunner boksen rummer også samtlige Netrunner kort, osv.
Hvordan kan det være, at den nederste hylde går venstre -> højre, og hylden ovenover højre -> venstre? :? Beklager mine lidelser :roll:
Haha, sådan står de ikke normalt. Den øverste og nederste hylde er normalt til bøger og mapper. Spillene står spredt på denne reol, en anden reol i stuen, en reol i soverværelset og en reol på min ældste datters værelse. Jeg prøvede bare at sætte så mange som muligt på den ene reol for billedets skyld, så jeg ikke skulle tage fire billeder. :)
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
Post Reply