Hearthstone

Her er der mulighed for at diskutere computerspil, rollespil, figurspil og meget mere
Post Reply
Cassius
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 68
Joined: Sun May 13, 2012 8:44 pm
Location: Århus

Hearthstone

Post by Cassius »

Hej


De fleste har nok allerede hørt om det, men jeg vil alligevel lige råde folk til at tage et kig på Hearthstone for PC/Mac (og også iPad i fremtiden).
http://eu.battle.net/hearthstone/en/

Det er Blizzard’s kommende digitale CCG og det er virkeligt smaddersjovt! Spillet er simpelt og nemt at komme i gang med, men man vil hurtigt finde ud af hvor dybt det egentligt er. Jeg må indrømme at jeg er hooked og har nu også brugt en del tid på det.

Lige nu er spillet i åben beta og alle kan prøve det gratis. Man starter med nogle basis-kort og muligheden for at unlocke et par nye, ved at øve sig mod AI. Men man vil nok hurtigt føle en trang til at opgradere samlingen. Nye kort kan erhverves ved enten at købe booster-packs (kortene vil ikke gå tabt, når spillet bliver lanceret), eller man kan købe dem ved at tjene guld i spillet (spille en masse online).

Det kan være lidt intimiderende i starten, da man kan komme ud for at spille mod folk der kender alle kort og alle de gode kombo’er. Jeg fik klø de første mange gange jeg spillede online, men lige nu er jeg nået det punkt hvor jeg vinder lidt flere runder end jeg taber. Men det har været sjovt hele vejen igennem.


Men tjek det ud – og måske vi kan tage en kamp eller to. :-)
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Hearthstone

Post by Foppwin »

Eneste problem jeg har med det er at det spiller sig selv. Ja, du kan bygge et deck, og det er meget sjovt, men man oplever hurtigt at visse deck banker en og andre deck er nemme at banke.

A banker B, B banker C og C banker A. Så har man et B deck, så må man bare håbe at man ikke møder et A deck.

Personligt synes jeg SOLforge er mere interessant.

Jeg spiller dog stadig Hearhstone, men det er istedet for candycrush :)
Danny

Image
zutcorp
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 248
Joined: Sun Jan 06, 2013 3:43 pm
Favoritspil: http://boardgamegeek.com/collection/user/zutcorp
Location: Viby Sj.

Re: Hearthstone

Post by zutcorp »

Jeg spiller også, og er endda kommet til at bruge nogle rigtige menneskepenge på især arena besøg. Den der draft mekaniske synes jeg er vældig interessant, omen mages pt. virker noget for stærke.

Men anbefaling +1
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Hearthstone

Post by pytman »

zutcorp wrote:Jeg spiller også, og er endda kommet til at bruge nogle rigtige menneskepenge på især arena besøg. Den der draft mekaniske synes jeg er vældig interessant, omen mages pt. virker noget for stærke.

Men anbefaling +1
De er blevet ret nerfed efter pyro blev uppet til 10 mana.. Men ja de er ret alsidigt, selvom man sjælent ser mage når man kommer længere op i ranksne i constructed..
Image
Post Reply