Generalernes Testamente m. Michael Caine

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Sir William »

Hej,

Er ved at læse "Solens børn" af Ludlum, hvilket er bogen som "Generalernes Testamente" med Michael Caine er bygget op om.

Så filmen som barn, tvivler dog at jeg har set den hele.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at se den, men på bibliotek.dk kunne jeg desværre ikke låne den, var ikke til udlån og også kigget om den blev solgt nogen steder her i Danmark. Desværre nej, udsolgt.

Kan købe den på amazon.co.uk, men tænkte jeg lige ville høre om der var nogen der lå inde med denne film i deres samling som jeg måtte låne?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Helle »

Kan fås til 8 euro på play.com ...
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Sir William »

Helle wrote:Kan fås til 8 euro på play.com ...
Og fordi det koster så lidt, vil jeg ikke få en ekstra regning fra PostsDanmark på 160 kr.?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Larsine »

Sir William wrote:
Helle wrote:Kan fås til 8 euro på play.com ...
Og fordi det koster så lidt, vil jeg ikke få en ekstra regning fra PostsDanmark på 160 kr.?
Alt under kr. 80,- (excl. porto) slipper direket gennem fortoldning, uden gebyr, uden moms og uden told.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Sir William »

Har så desværre lige læst brugeranmeldelserne og det lader til, at overførslen til DVD ikke har været imponerende. Så det skulle være af en ringe kvalitet.

Nogen der har en ide om, hvordan jeg kan komme til at se den film? Eventuelt om der er nogen tjenster der ligger inde med den, f.eks. Netflix eller lign?
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5127
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 505 times
Been thanked: 561 times

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Gunness »

Helle wrote:Kan fås til 8 euro på play.com ...
Plays version er billig, men ligner angiveligt også et dårligt vhs-bånd.
"Picture,sound and subtitles are excrutiating to say the least."

'Also available as "public domain" US releases by Legacy, Westlake Budget, Madacy... which are presumably of very poor quality. Avoid the UK release of similar quality.'

Den eneste hæderlige udgave koster £10 - brugt - på Amazon, og £18 hvis man ikke har en kodefri afspiller.
Så måske vil Sir William stadig gerne låne, hvis der ellers er nogen der har den.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Sir William »

Gunness wrote:Den eneste hæderlige udgave koster £10 - brugt - på Amazon, og £18 hvis man ikke har en kodefri afspiller.
Så måske vil Sir William stadig gerne låne, hvis der ellers er nogen der har den.
Ja tak :D

Eller hvis nogen ser den brugt i en forretning, så hav mig lige i tankerne. :P
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5127
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 505 times
Been thanked: 561 times

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Gunness »

Så vidt jeg kan se er den hverken på Netflix DK, USA eller Canada.
Men nu er jeg efterhånden blevet lidt interesseret. John Frankenheimer og Michael Caine - helt skeløjet kan det vist ikke være. Selv om anmeldelserne siger noget andet ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Sir William »

Gunness wrote:Så vidt jeg kan se er den hverken på Netflix DK, USA eller Canada.
Men nu er jeg efterhånden blevet lidt interesseret. John Frankenheimer og Michael Caine - helt skeløjet kan det vist ikke være. Selv om anmeldelserne siger noget andet ;)
Jeg så den i 1980erne på DR, så umiddelbart - tror jeg - kun slutningen.

Lige nu er jeg ved at læse/høre "Solens Børn" af Robert Ludlum, som filmen bygger på.

Jeg bliver jo nok skuffet, men bogen er god og mine erindring fra den gang er også, at den var spændende.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Helle »

Larsine wrote:
Sir William wrote:
Helle wrote:Kan fås til 8 euro på play.com ...
Og fordi det koster så lidt, vil jeg ikke få en ekstra regning fra PostsDanmark på 160 kr.?
Alt under kr. 80,- (excl. porto) slipper direket gennem fortoldning, uden gebyr, uden moms og uden told.
Og det er kun hvis det sendes fra et land uden for EU at det er relevant. Alt hvad der sendes fra et EU land ryger direkte igennem.

Ærgerligt, at det var en dårligt kvalitet!
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5127
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 505 times
Been thanked: 561 times

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Gunness »

En del af Plays forhandlere sender fra kanaløerne, der ikke er EU-område.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Helle »

Gunness wrote:En del af Plays forhandlere sender fra kanaløerne, der ikke er EU-område.
Har brugt playtrade en del, og der står, hvor forsendelsen sker fra, så man kan selv styre det.
Det betyder ofte, at prisen på en vare er en halv til en hel euro dyrere, men så satser man ikke på at ryge uden om tolden. Siden jeg fik en fortoldning for et par år siden, har jeg gjort dette ... Men det afhænger måske af typen af varer man køber, om det kan gøres???
Jesper_Norris
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 241
Joined: Tue May 01, 2012 1:36 pm
Location: Viborg

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Jesper_Norris »

DVDCity har anført den til 69,95. Det er for DVD udgaven uden DK tekst.
Den er ikke på lager. Men skulle være til at skaffe.

Laserdisken har ét eksemplar på lager, men der koster den 99,95. Ligeledes for den engelske udgave..
Senest spillet:
Image

BGG profil
Spil-samling
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5127
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 505 times
Been thanked: 561 times

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Gunness »

Både Dvdcitys og Laserdiskens udgave er den samme dårlige. LD har tidligere haft den danske udgave (der er ok), men den er så vidt jeg kan se helt udgået.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Generalernes Testamente m. Michael Caine

Post by Larsine »

Jeg har fundet et eksemplar, som jeg overlever til Robert i forbindelse med DC, så kan han give den videre til Claus.
Post Reply