Djengis Con V - Planlægning m.m.
Posted: Sat Mar 15, 2014 6:34 pm
Jeg starter en særskilt tråd til alle de praktiske ting. Den er i sagens natur kun interessant for dem skal deltage, og så kan eventuelle nytilkomne, som gerne vil vide hvad Djengis Con er "nøjes" med at kigge gennem tilmeldingstråden som findes her:
viewtopic.php?f=37&t=6298
Her vil jeg forsøge at isolere alle de praktiske ting. Hvad vil folk gerne spille. Hvem der vil påtage sig de enkelte arbejdsopgaver osv...
Når vi kommer til afvikling af Con'en, vil jeg bede alle deltagere om at tilmelde sig en enkelt arbejdsopgave. Det er for at det ikke skal være de samme der trækker læsset m.h.t. at få tingene til at køre, og så kan man slappe af og spille resten af tiden uden dårlig samvittighed. Det vil være rigtig godt om folk forsøger at tænke lidt praktisk når de tilmelder sig en arbejdsopgave. Hvis der f.eks. er tre-fire spillere der skal spille et eller andet spil sammen efter aftensmad, så kunne det være smart om det er netop de spillere der alle skal spille sammen som hopper på den samme arbejdsopgave. På den måde er der ikke tre-fire forskellige spil der bliver forsinket, mens man venter på at en enkelt deltager lige skal være færdig. Jeg ved godt at det ikke er alle der planlægger hvad de skal spille, men det vil være fantastisk om dem der gør, også prøver at tænke det aspekt ind. Det er altså ikke på nogen måde noget krav, men en opfordring. Tilsvarende må regelforklarere meget gerne forsøge at få tingene til at passe. Regelforklarere udfører en værdifuld og værdsat funktion, men det er suboptimalt hvis dem der skal have forklaret regler til et eller andet, må vente en halv time mens regelforklareren bliver færdig med sin valgte arbejdsopgave. Tak!
Folk må meget gerne bruge tråden til at angive hvilke spil de gerne vil have på bordet. Eller bare spørge om der er interesse for et givent spil, og om der er nogen der kan/vil forklare regler. Når så der ser ud til at være en aftale, kan man få spillet sat på "programmet", som jeg løbende vil forsøge at holde opdateret her i trådens øverste indlæg.
Når man "tilmelder" et spil til programmet, må man meget gerne angive følgende:
- spiltitel
- max antal deltagere (nogle gange ønsker man et deltagerloft der er lavere end det spillet giver mulighed for)
- forventet spilletid (inklusive tid til regelforklaring)
- forventet spilstart (modul og evt. forventet klokkeslet)
- regelforklarer
Det overordnede skema ser ud som følger:
Fredag kl. 18.00-19.00 : Aftensmad
Fredag kl. 19.00-når folk ikke gider mere : Modul 1
Lørdag kl. 08.00-09.00 : Morgenmad
Lørdag kl. 09.00-12.00 : Modul 2
Lørdag kl. 12.00-13.00 : Frokost
Lørdag kl. 13.00-18.00 : Modul 3
Lørdag kl. 18.00-19.00 : Aftensmad
Lørdag kl. 19.00-når folk ikke gider mere : Modul 4
Søndag kl. 08.00-09.00 : Morgenmad
Søndag kl. 09.00-13.00 : Modul 5
Søndag kl. 13.00-14.00 : Frokost
Søndag kl. 14.00-ca. 14.30 : Oprydning (stole på borde osv. Vi skal ikke gøre rent.)
Søndag kl. ca. 14.30 : Farvel og tak for i år.
Der vil som sagt være en række arbejdsopgaver jeg gerne vil have uddelegeret. Overordnet går de på: Anrette morgenmad. Rydde op efter morgenmad. Anrette frokost. Rydde op efter frokost. Stille op til / anrette aftensmad. Rydde op efter aftensmad.
Jeg vil vente lidt med at skrive folk på de enkelte opgaver. Jvf. min anmodning for oven, vil det være smart om folk ved hvem de skal spille med umiddelbart efter et eller andet måltid, og så kunne det være at de bliver enige om alle sammen at skrive sig på opgaven at rydde op efter det måltid. Så det vil på et tidspunkt blive muligt at skrive sig op på opgaverne, men ikke endnu... Det kommer. Man kan også bare vente til man er på Con'en, men så kan man kun vælge mellem det der er tilbage.
Spilleplanen (som løbende vil blive udbygget):
Modul 1: (fredag)
Imperial : JensH, digter, chr88, [ledig]
Imperial (bord 2) : Jeppe, MartinK, [ledig], [ledig]
Robinson Crusoe efterfulgt af Castaways: Jens Hoppe, Helle, larkin, jonezy
Colosseum (engang når første omgang spil er slut) : Larsine, Black Sea, Maria, Larkin, Chr88
Russian Railroad: Bugge, akwlinka, Solsikke, Robert
Russian Railroad: Goblen, Foppwin, Jakob, Sofie
Das Motorsportspiel : larsine, Frouvne, zutcorp, Black Sea, Kramme B, Bostrup, [ledig], [ledig]
Wiz-War: Klaus Yde, Gunness, Maibritt, Joakim, Asbjørn
Amerigo: Thea Yde, Myde, Jan, Carlei
Modul 2: (lørdag formiddag)
Myrmes : Bugge, Jonezy, Maibritt, Klaus Yde
Age of Industry / South Africa: Robert, Carlei, Jens Hoppe, Black Sea, larkin
Castaways (Jens Hoppe kan forklare regler, hvis ingen af deltagerne kan) : Gunness, Jeppe, Nissi, digter
Caverna : awklinka, Foppwin, Stony, zutcorp
Evt. Caverna bord nr. 2: [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]
Kingdom Builder (x2 borde): Sofie, Kramme B, Thea Yde, Goblen, larsine, Myde, Joakim, Asbjørn
Modul 3: (lørdag eftermiddag)
Nations (2 spil): Robert. Bugge, solsikke, Foppwin, jondifool, Nissi
Terra Mystica (2 borde for nybegyndere) : larkin, Goblen, Sofie, larsine, Klaus Yde, Carlei, Thea Yde, Joakim, Asbjørn, Jan
X-Wing Miniatures & Battlelore 2nd edition: chr88, spalkulus, zutcorp, [ledig]. begge spil er 1on1 og vi skifter halvvejs.
Kemet : Aratar, Jeppe, Jonezy, Myde, [ledig]
Agents of SMERSH - Frouvne, Helle, Maibritt, Gunness
Eclipse incl. udvidelse : Bostrup, Black Sea, Jakob, MartinK, [ledig], [ledig]
Modul 4: (lørdag aften)
Merchant of Venus : Jens Hoppe, digter, larkin, Robert
Merchant of Venus : Bostrup, jondifool, Bugge, Foppwin
Die Macher: Stony, Helle, zutcorp, [ledig], [ledig]
Dominant Species : Jonezy, chr88, Carlei, Jakob
RoboRally: myde, kramme b, Thea Yde, [ledig], [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]
1812: Martink, Jeppe, Frouvne, Maibritt, Gunnes
Powergrid: Klaus Yde, Jan, [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]
Modul 5: (søndag)
Robinson Crusoe: foppwin, digter, Goblen, Myde
Drum Roll: Larsine, Jeppe, jondifool, Black Sea
Nations: zutcorp, Jonezy, spalkulus, Carlei
Concordia: Klaus Yde, Thea Yde, Nissi, Stony, Jan
Opgavelisten:
Madlavning fredag (kræver at man dukker op senest kl. 17.00): Helle, Frouvne, Myde, Robert, Hoppe
Afrydning og opvask efter aftensmad fredag, samt stille frem til aftenskaffe- og te samt kagebord: larsine, Gunness, Maibritt, Black Sea, [ledig]
Morgenmad lørdag, og eventuelt starte opvaskemaskinen med kaffekrus m.m. fra fredag aften: Brian, Sofie, Asbørn, Joakim
Afrydning og opvask efter morgenmad lørdag: [ledig], [ledig], [ledig]
Gøre klar til frokost lørdag: digter, zutcorp, Nissi
Afrydning og opvask efter frokost lørdag, samt stille frem til kaffe og te: Bostrup, Foppwin, Kramme B, [ledig]
Aftensmaden kommer udefra, så der skal nok bare bruges et par ledige hænder til at bære ind. Måske ikke engang det.
Afrydning og opvask efter aftensmad lørdag, samt stille frem til aftenskaffe- og te samt kagebord: Jonezy, chr88, Carlei, Jakob, solsikke
Morgenmad søndag, og eventuelt starte opvaskemaskinen med kaffekrus m.m. fra lørdag aften: Bugge, akwlinka, [ledig]
Afrydning og opvask efter morgenmad søndag: [ledig], [ledig], [ledig]
Gøre klar til frokost søndag: Klaus Yde, Thea Yde, Jan
Afrydning og opvask efter frokost søndag bliver kollektiv. Så skal der bare ryddes op inden vi rømmer hytten.
viewtopic.php?f=37&t=6298
Her vil jeg forsøge at isolere alle de praktiske ting. Hvad vil folk gerne spille. Hvem der vil påtage sig de enkelte arbejdsopgaver osv...
Når vi kommer til afvikling af Con'en, vil jeg bede alle deltagere om at tilmelde sig en enkelt arbejdsopgave. Det er for at det ikke skal være de samme der trækker læsset m.h.t. at få tingene til at køre, og så kan man slappe af og spille resten af tiden uden dårlig samvittighed. Det vil være rigtig godt om folk forsøger at tænke lidt praktisk når de tilmelder sig en arbejdsopgave. Hvis der f.eks. er tre-fire spillere der skal spille et eller andet spil sammen efter aftensmad, så kunne det være smart om det er netop de spillere der alle skal spille sammen som hopper på den samme arbejdsopgave. På den måde er der ikke tre-fire forskellige spil der bliver forsinket, mens man venter på at en enkelt deltager lige skal være færdig. Jeg ved godt at det ikke er alle der planlægger hvad de skal spille, men det vil være fantastisk om dem der gør, også prøver at tænke det aspekt ind. Det er altså ikke på nogen måde noget krav, men en opfordring. Tilsvarende må regelforklarere meget gerne forsøge at få tingene til at passe. Regelforklarere udfører en værdifuld og værdsat funktion, men det er suboptimalt hvis dem der skal have forklaret regler til et eller andet, må vente en halv time mens regelforklareren bliver færdig med sin valgte arbejdsopgave. Tak!
Folk må meget gerne bruge tråden til at angive hvilke spil de gerne vil have på bordet. Eller bare spørge om der er interesse for et givent spil, og om der er nogen der kan/vil forklare regler. Når så der ser ud til at være en aftale, kan man få spillet sat på "programmet", som jeg løbende vil forsøge at holde opdateret her i trådens øverste indlæg.
Når man "tilmelder" et spil til programmet, må man meget gerne angive følgende:
- spiltitel
- max antal deltagere (nogle gange ønsker man et deltagerloft der er lavere end det spillet giver mulighed for)
- forventet spilletid (inklusive tid til regelforklaring)
- forventet spilstart (modul og evt. forventet klokkeslet)
- regelforklarer
Det overordnede skema ser ud som følger:
Fredag kl. 18.00-19.00 : Aftensmad
Fredag kl. 19.00-når folk ikke gider mere : Modul 1
Lørdag kl. 08.00-09.00 : Morgenmad
Lørdag kl. 09.00-12.00 : Modul 2
Lørdag kl. 12.00-13.00 : Frokost
Lørdag kl. 13.00-18.00 : Modul 3
Lørdag kl. 18.00-19.00 : Aftensmad
Lørdag kl. 19.00-når folk ikke gider mere : Modul 4
Søndag kl. 08.00-09.00 : Morgenmad
Søndag kl. 09.00-13.00 : Modul 5
Søndag kl. 13.00-14.00 : Frokost
Søndag kl. 14.00-ca. 14.30 : Oprydning (stole på borde osv. Vi skal ikke gøre rent.)
Søndag kl. ca. 14.30 : Farvel og tak for i år.
Der vil som sagt være en række arbejdsopgaver jeg gerne vil have uddelegeret. Overordnet går de på: Anrette morgenmad. Rydde op efter morgenmad. Anrette frokost. Rydde op efter frokost. Stille op til / anrette aftensmad. Rydde op efter aftensmad.
Jeg vil vente lidt med at skrive folk på de enkelte opgaver. Jvf. min anmodning for oven, vil det være smart om folk ved hvem de skal spille med umiddelbart efter et eller andet måltid, og så kunne det være at de bliver enige om alle sammen at skrive sig på opgaven at rydde op efter det måltid. Så det vil på et tidspunkt blive muligt at skrive sig op på opgaverne, men ikke endnu... Det kommer. Man kan også bare vente til man er på Con'en, men så kan man kun vælge mellem det der er tilbage.
Spilleplanen (som løbende vil blive udbygget):
Modul 1: (fredag)
Imperial : JensH, digter, chr88, [ledig]
Imperial (bord 2) : Jeppe, MartinK, [ledig], [ledig]
Robinson Crusoe efterfulgt af Castaways: Jens Hoppe, Helle, larkin, jonezy
Colosseum (engang når første omgang spil er slut) : Larsine, Black Sea, Maria, Larkin, Chr88
Russian Railroad: Bugge, akwlinka, Solsikke, Robert
Russian Railroad: Goblen, Foppwin, Jakob, Sofie
Das Motorsportspiel : larsine, Frouvne, zutcorp, Black Sea, Kramme B, Bostrup, [ledig], [ledig]
Wiz-War: Klaus Yde, Gunness, Maibritt, Joakim, Asbjørn
Amerigo: Thea Yde, Myde, Jan, Carlei
Modul 2: (lørdag formiddag)
Myrmes : Bugge, Jonezy, Maibritt, Klaus Yde
Age of Industry / South Africa: Robert, Carlei, Jens Hoppe, Black Sea, larkin
Castaways (Jens Hoppe kan forklare regler, hvis ingen af deltagerne kan) : Gunness, Jeppe, Nissi, digter
Caverna : awklinka, Foppwin, Stony, zutcorp
Evt. Caverna bord nr. 2: [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]
Kingdom Builder (x2 borde): Sofie, Kramme B, Thea Yde, Goblen, larsine, Myde, Joakim, Asbjørn
Modul 3: (lørdag eftermiddag)
Nations (2 spil): Robert. Bugge, solsikke, Foppwin, jondifool, Nissi
Terra Mystica (2 borde for nybegyndere) : larkin, Goblen, Sofie, larsine, Klaus Yde, Carlei, Thea Yde, Joakim, Asbjørn, Jan
X-Wing Miniatures & Battlelore 2nd edition: chr88, spalkulus, zutcorp, [ledig]. begge spil er 1on1 og vi skifter halvvejs.
Kemet : Aratar, Jeppe, Jonezy, Myde, [ledig]
Agents of SMERSH - Frouvne, Helle, Maibritt, Gunness
Eclipse incl. udvidelse : Bostrup, Black Sea, Jakob, MartinK, [ledig], [ledig]
Modul 4: (lørdag aften)
Merchant of Venus : Jens Hoppe, digter, larkin, Robert
Merchant of Venus : Bostrup, jondifool, Bugge, Foppwin
Die Macher: Stony, Helle, zutcorp, [ledig], [ledig]
Dominant Species : Jonezy, chr88, Carlei, Jakob
RoboRally: myde, kramme b, Thea Yde, [ledig], [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]
1812: Martink, Jeppe, Frouvne, Maibritt, Gunnes
Powergrid: Klaus Yde, Jan, [ledig], [ledig], [ledig], [ledig]
Modul 5: (søndag)
Robinson Crusoe: foppwin, digter, Goblen, Myde
Drum Roll: Larsine, Jeppe, jondifool, Black Sea
Nations: zutcorp, Jonezy, spalkulus, Carlei
Concordia: Klaus Yde, Thea Yde, Nissi, Stony, Jan
Opgavelisten:
Madlavning fredag (kræver at man dukker op senest kl. 17.00): Helle, Frouvne, Myde, Robert, Hoppe
Afrydning og opvask efter aftensmad fredag, samt stille frem til aftenskaffe- og te samt kagebord: larsine, Gunness, Maibritt, Black Sea, [ledig]
Morgenmad lørdag, og eventuelt starte opvaskemaskinen med kaffekrus m.m. fra fredag aften: Brian, Sofie, Asbørn, Joakim
Afrydning og opvask efter morgenmad lørdag: [ledig], [ledig], [ledig]
Gøre klar til frokost lørdag: digter, zutcorp, Nissi
Afrydning og opvask efter frokost lørdag, samt stille frem til kaffe og te: Bostrup, Foppwin, Kramme B, [ledig]
Aftensmaden kommer udefra, så der skal nok bare bruges et par ledige hænder til at bære ind. Måske ikke engang det.
Afrydning og opvask efter aftensmad lørdag, samt stille frem til aftenskaffe- og te samt kagebord: Jonezy, chr88, Carlei, Jakob, solsikke
Morgenmad søndag, og eventuelt starte opvaskemaskinen med kaffekrus m.m. fra lørdag aften: Bugge, akwlinka, [ledig]
Afrydning og opvask efter morgenmad søndag: [ledig], [ledig], [ledig]
Gøre klar til frokost søndag: Klaus Yde, Thea Yde, Jan
Afrydning og opvask efter frokost søndag bliver kollektiv. Så skal der bare ryddes op inden vi rømmer hytten.