Socken Zocken / Lucky Sock Dip - 20/12-06

Kommentarer, spørgsmål, strategier og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Socken Zocken / Lucky Sock Dip - 20/12-06

Post by Frouvne »

Så nærmer højtiden sig og julehyggen skulle gerne begynde at sænke sig over de danske hjem... :? Et af de spil, vi i hygge-sammenhænge har haft rigtig meget glæde af i årets løb er Socken Zocken, der kan spilles af både børn og voksne til fælles glæde!

Der har tidligere været et par tråde, hvor netop Socken Zocken blev hovedpersonen og de er værd at kigge i, hvis man gerne vil have sig en spil-anbefaling til de lange dage... :D

Børnespil med på ferien?

Socken Zocken holder forventningerne
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Min fire-årige datter har faktisk ikke brudt sig om det. Og det er det med tidspresset - at man skal være hurtigere end de andre - som hun ikke kan lide. Dette hænger selvfølgelig sammen med, at det tager hende laaang tid at genkende par, så hvis man vil holde hendes tempo, kan man nærmest gå ud og lave en kop te til sig selv mellem hvert par man selv tager...

Det med overhovedet at genkende mønstrene er også et problem - hun skal kigge længe på en grøn-gul-rød, hvis hun skal indse at det ikke er det samme som en rød-gul-grøn.

Vi har prøvet at forsimple spillet, f.eks. kun spille med en af sok-grundfarverne og kun spille til to par hver gang, men lige lidt hjælper det. Jeg tror efterhånden jeg må have det med i KBK, og introducere det som en slags "Set med sokker"! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply