Hvad skal der til for at gøre en Con god?

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad skal der til for at gøre en Con god?

Post by Stony »

Mik wrote:Alan Moon's Gathering kunne slet ikke afholdes uden sponsorbidrag fra Funagain Games (Eagle/Gryphon) og Rio Grande Games. Men det mærker man overhovedet ikke.

Og de Internationale Spilledage i Essen krævede også sponsorpenge i de første mange år hvor det blev afholdt på skoler.
Fair nok, men de foregår begge i en målestok som DC næppe nogensinde kommer i nærheden af. :)
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad skal der til for at gøre en Con god?

Post by Mik »

Naturligvis ikke :lol:
Men nu var det også blot en kommentar til Frouvne, som ikke kunne forestille sig en con med sponseringer.

Lidt tættere på din con kan man jo nævne Rubicon som bliver sponceret at restlageret fra AWES, af Annemette samt lidt af Fantask.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad skal der til for at gøre en Con god?

Post by Sir William »

Kan huske mit første Con, som vist nok var den første DC.

Havde inden selve weekenden aftalt med Tobias, at vi skulle spille et spil sammen, et 2 personers blok spil. Havde på det tidspunkt ikke kendskab til blokspil - hvilket jeg fortsat ikke har - men det gjorde, at jeg havde en aftale allerede fredag aften.

Folk var meget venlige da jeg kom, fik hilst på en del og det lykkedes også at spille en hel del spil over den weekend.

Det der er sværest som ny blandt en masse - formoder jeg -som kender hinanden er, at etablere kontakt. Er man for tilbageholdende og venter på, at nogen inviterer en til et spil, så kan man komme til at vente i lang til. Så man skal nok være pro-aktiv og selv spørge andre som er ved at sætte et spil op, om man må være med. Dette kan være rigtig svært, hvis ikke det ligger naturligt for en. For mit eget vedkommende er det da fortsat grænseoverskridende bare at involvere sig i noget andre er ved at sætte op, selv om jeg synes det spil de er ved at sætte op, ser interessant ud. Nok også derfor at jeg som regel planlægger hvilken spil jeg skal spille på DC.

Da jeg var til Spilfestival i foråret, tror jeg da primært at jeg fik spillet en del fordi jeg allerede kendte nogen og havde aftalt at mødes. Var jeg bare dukket op, så var det nok blevet noget mindre.

Så hvis jeg f.eks. tager til VC i uden at skulle være med i nogen turneringer, så vil jeg nok stå i samme problem. Men det må jo komme an på en prøve.

Angående turneringer, så kan de være ganske fornøjelige så længe det kun er håneretten man spiller om. Så snart der er præmier på spil, så forsvinder noget af det hyggelige.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad skal der til for at gøre en Con god?

Post by Larsine »

Sir William wrote:Angående turneringer, så kan de være ganske fornøjelige så længe det kun er håneretten man spiller om. Så snart der er præmier på spil, så forsvinder noget af det hyggelige.
For en (grim) gul T-shirt og en (hjemmelavet) diplom vil jeg gøre alt!, specielt den gule T-shirt som blot understreg din håneret, uden at du behøver at nævne det.

Man skal altså ikke tage VC's turneringer mere alvorligt end det er, der er jo ikke tale om noget som helst man kan leve af. Ej heller Rubi-Cons meta-turnering, hvor man kan være heldig at vinde et nyt spil.

Jeg har aldrig oplevet at folk har spillet unfair, rottet sig sammen, bøjet reglerne eller snydt blot for at vinde nogen af de turneringer jeg har været med i eller afholdt, og langt de fleste er også glade for bare at spille.

Det er altså slet ikke så farligt som nogen får det til at lyde.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad skal der til for at gøre en Con god?

Post by Mik »

Enig med Larsine i at den grimme gule Vindertrøje på VC er eftertragtelsesværdig.
Selv har den til gode, men spiller nu heller ikke så mange turneringer, og vinder heller ikke så mange af de spil jeg spiller.

Og jeg har aldrig opdaget problemer med turneringerne på VC, men jeg har da oplevet folk som gik ekstremt langt i turneringer på Essen Messen (Euromasters) og både Asger og Annemette har haft dårlige turneringsoplevelse på the Gathering.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad skal der til for at gøre en Con god?

Post by Sir William »

Larsine wrote: Jeg har aldrig oplevet at folk har spillet unfair, rottet sig sammen, bøjet reglerne eller snydt blot for at vinde nogen af de turneringer jeg har været med i eller afholdt.......................
Eller du har ikke opdaget det 8) :lol:
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad skal der til for at gøre en Con god?

Post by Larsine »

Sir William wrote:
Larsine wrote: Jeg har aldrig oplevet at folk har spillet unfair, rottet sig sammen, bøjet reglerne eller snydt blot for at vinde nogen af de turneringer jeg har været med i eller afholdt.......................
Eller du har ikke opdaget det 8) :lol:
Ellers har jeg bare selv vundet. Jeg har i hvert fald 5 forskellige gule VC T-shirts liggende i tøjskabet, og det er efter dubletterne er smidt ud :D
Post Reply