Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Informationer om spil og udvidelser der er på vej m.m.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by netsapiens »

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by Goblen »

Fik meldt mig til igen :-) Var sgu meget sjovt sidste år.
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by 40crew »

Risikerer man at blive parret op med en amerikaner, for så at skulle betale told og sådan, når de sender gaven? eller er det netop en gave, og derfor toldfri?
Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by Goblen »

40crew wrote:Risikerer man at blive parret op med en amerikaner, for så at skulle betale told og sådan, når de sender gaven? eller er det netop en gave, og derfor toldfri?
Det jeg har oplevet er at de finder en forhandler i Europa og så køber spillene fra dem - sendt til dig. På den måde slipper du for told, og de kan give for mere da forsendelsen bliver billigere :-)

/Brian
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by Larsine »

Jeg har også meldt mig til BGG Secret Santa, for 8 år i træk. Min kone påstår dog at det bare er at købe en gave til sig selv, hvilket alt julegaveri jo i virkeligheden er. Jeg har også meldt mig til RPGGeek Secret Cthanta for 6 år i træk.

Og man risikerer at får en Secret Santa/Cthanta uden for EU, men de fleste ved efterhånden godt at de ikke skal sende gaver uden for EU, i hvert fald ikke direkte fra en butik til dig. Det står rent faktisk i den oprindelige forum besked, så der er ingen undskyldning for at gøre det, men det sker alligevel en gang imellem.

Derudover risikerer du også at få et target i et eller andet obskurt land. Jeg har bl.a. fået targets i England, Australien, Brasilien, USA, Holland, hvilket kan være en udfordring. I Australien er brætspil dyrere end i Danmark, og i Brasilien har de ingen online brætspils butikker og de skal betale endnu mere i told & moms end vi skal i Danmark. Men brasilianerne ved det godt og er helt OK med det.

For BGG Secret Sant kan man dog vælge hvilke lande man vil sende til, men jeg har valgt at sende til hele verden, og det håber jeg de fleste bliver ved med.

Jeg har sat følgende på min BGG-profil, som er til fri afbenyttelse:

Secret Santa 2014 info

Dear Secret Santas (BGG & RPG). Please be aware that if you send games from outside the EU, I will have to pay import tax and VAT on top of what you pay for the game (25% of the entire amount plus a fee of 30$ for handling at the postal service). Unless the games are marked as present, and sent directly from you to me (not from a shop to me).

For more information you can read here [listitem=1864624][/listitem]

My wishlists are up to date, and Cthanta; PDFs are fine, unless I already own the book in that format.

We have an up to date list of boardgame shops for Denmark, Germany, England and Sweden at http://germangames.dk/forum/viewtopic.php?f=50&t=2745, some of these shops even participate in the Secret Santa program. All of these shops are willing to send to Denmark. If you have any problems understanding their webpage, then send them an e-mail and they will gladly help you.

And by the way: I know Denmark is right next to Germany, but that does not mean that I know enough German to actually read a whole rulebook, so I would really prefer English versions of the games on my wishlist.
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by 40crew »

Tak for hjælpen, så vil jeg kraftigt overveje også at tilmelde mig. Det lyder ret sjovt :-)
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by BlueSwan »

Har også meldt mig til igen, selvom jeg pt ikke har sådan vildt behov for flere spil. Men det er sjovt at deltage i, og det er i virkeligheden ret fedt at købe spil til andre, synes jeg. Det har jeg ikke normalt mulighed for, da min familie generelt ikke er interesserede i at få spil i gave.

Nogle gange kan man være ekstremt heldig. Sidste år havde jeg en super gavmild Secret Santa der sendte mig 1989: Dawn Of Freedom, Tzolk'in The Mayan Calendar og Le Havre. Tre store, fede og relativt dyre spil. Så bliver man sgu glad og føler at der er håb for menneskeheden. :D
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Hammeren
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 53
Joined: Wed Jan 25, 2012 4:03 pm
Location: 6950

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by Hammeren »

Er også tilmeldt igen i år.

Jeg har nakket din tekst Larsine.
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 334
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by APK »

BlueSwan wrote:selvom jeg pt ikke har sådan vildt behov for flere spil
Der tabte du mig...?
/APK
Image
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by BlueSwan »

APK wrote:
BlueSwan wrote:selvom jeg pt ikke har sådan vildt behov for flere spil
Der tabte du mig...?
Måske skulle der have stået "selvom jeg pt ikke har sådan vildt meget plads til flere spil". :wink:
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by BlueSwan »

Så er tilmeldingen lukket og vi får snart besked om vores targets. Spændende!

Har I nu alle husket at opdatere jeres wish list?
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by Larsine »

Så blev der åbnet for sluserne. Jeg var så heldig at få en fra Singapore, som har forsøgt at lave trades med mig et par gange, uden at det dog er lykkedes af forskellige årsager. Jeg er således så heldig at jeg har en del småting som hun leder efter i form af promoer og miniudvidelser. Så dem får hun nok nogle af i løbet af de næste to måneder, og så den store julegave når vi nærmer os jul.
User avatar
BlueSwan
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1005
Joined: Fri Feb 01, 2013 8:12 am
Favoritspil: Android: Netrunner, Dominion, Mage Knight Board Game, Nations, Skak, Twilight Struggle, det meste af Stefan Feld og de fleste halvtunge Eurogames med fokus på ressource management og optimering.
Location: Helsinge
Contact:

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by BlueSwan »

Da jeg selv fik tre fede spil sidste år synes jeg at jeg skulle give lidt tilbage i år. Jeg har fået en fyr fra Belgien og har besluttet at han skulle smage noget Stefan Feld, så jeg har bestilt Bora Bora, The Castles Of Burgundy, Notre Dame og La Isla til ham. Godt nok står kun de to førstnævnte på hans ønskeseddel, men han bliver næppe ked af at få to ekstra spil oven i hatten. Det skal siges at jeg fik hele molevitten til en super duper pris hos spiele-offensive.de, der lige nu har udsalg på en række titler, deriblandt de nævnte. Hvis man mangler noget Feld i sin samling vil jeg anbefale at man slår til. Køber man fire titler får man 30% rabat på priser der i forvejen er lave - derudover kan man bruge denne rabatkode: NV3MBR4, for yderligere 2 euro i rabat. Forsendelsen var kun lige under 8 euro.

Samlet skulle jeg kun slippe omkring 530 kr for ovenstående og det er sgu fundet for de penge! :D
Sidst spillet:
Image
Min musik: http://www.soundcloud.com/blueswan
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by netsapiens »

Bah, mit target i år er så lige meget at jeg næsten er helt ked af at skulle sende ham noget. Han har en ikke-eksisterende profil udover hans samling, han har bidraget med 20 forumindlæg fordelt over 14 år, og en ønskeseddel bestående af top 20 brætspil fra 2014. Helt klart en der bare skal have et eller flere spil.

Så der er ingen leg, ingen sjov, ingenting for mig i år. Så må man jo håbe at min santa i det mindste er klar på lidt leg.

Bedre held næste år :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Ho-ho-ho ... BGG Secret Santa 2014 er i gang

Post by Goblen »

Fik en person i England der er svær at finde spil til. De er alle sjældne eller udgået, så jeg har måttet være lidt kreativ og finde på noget sammen med Boardgameguru (som har været kæmpe hjælp - tak for tippet Claus). Har vel samlet brætspil for omkring £55 til ham :-) Håber sgu han bliver glad for dem

Derudover sender jeg ham nok også et julekort, og måske noget danske juleguf. Aner ikke hvad det skal være endnu, men det løser jeg.

Ham der skal give mig gave er faktisk fantastisk. Har skrevet til mig med spørgsmål, lidt juleri og har allerede sagt at der er postkort på vej :-) Rigtig fedt.

Så jeg har alt i alt været heldig... Synes legen er sjov.

/Brian
Post Reply