Skal bruge et navn på et gammel spil:D

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
locouzi
Posts: 3
Joined: Mon Dec 01, 2014 8:10 pm

Skal bruge et navn på et gammel spil:D

Post by locouzi »

Ohøj Brætspil Nørder.

Forhistorie: Da jeg gik på HHX(Ja for over 10år side) blev jeg venner med en gut fra en anden klasse. Ham gutten var så venner med en fra hans klasse som var vild med brætspil. Jeg blev inviteret en aften over, sådan de ligesom kunne få mig hooked på brætspil. Det var en helt fantastisk aften, med lidt øl og ikke mindst en masse terning kast og rå hygge. Men vi endte faktisk med at spille det her spil nogle gange, ja jeg endte sku med at male mine små "jungle fighters" og gav dem navne osv.
Har mange gange tænk ej, hvor kunne det være fedt at spille det spil igen.

Spillet ( Husk på, det er 10år+siden jeg har spillet det, så detaljer er måske gået tabt og jeg har fundet på nogen nye ): Hvad jeg kan huske var at det var en mix af 2 spil(Tror det var fordi at warhammer40k figure var det federe og så nemmere at få fat i). Men vores figur var fra Warhammer 40k. Der var et skema hvor man kunne skrive deres navne ned på og div andre ting som jeg slet ikke husker. Husker dog at jeg opgraderede en af mine gutter med en laser øje sådan at fik bedre aim. Dem jeg spillede med var junglefighters. Man spillede ligesom på en rumstation eller stort spacecraft. Spille pladen var lige som fast med firkanter(altså ikke som i warhammer hvor man bevæger sig rundt frit hvor man bruger et givent cm. som ens figur kan bevæge sig) man kæmpede så mod fremmede monstre. Kan ikke huske om der var en mission eller hvordan eller hvorledes.

Måske kan i nikke genkendende til dette, eller måske har i et spil i måske kan linke så jeg kan spille med mine venner. Det er et must at det er med figure og de ligesom kan opgraderes.
UNDSKYLD UNDSKYLD det er mega forvirrende at læse, men huske ikke ret mange detaljer om det, huske bare det var super sjov.

MvH Anders
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Skal bruge et navn på et gammel spil:D

Post by Stunke »

Det lyder ret meget som Space Hulk
http://boardgamegeek.com/boardgame/2163/space-hulk

Eller Necromunda?
It's about playing games, not owning games.
Eversor68
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 38
Joined: Tue Jan 15, 2013 5:49 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times

Re: Skal bruge et navn på et gammel spil:D

Post by Eversor68 »

Eller Space Crusade:
http://boardgamegeek.com/boardgame/1568/space-crusade
Det lyder som om der gik en del øl til.
locouzi
Posts: 3
Joined: Mon Dec 01, 2014 8:10 pm

Re: Skal bruge et navn på et gammel spil:D

Post by locouzi »

Stunke wrote:Det lyder ret meget som Space Hulk
http://boardgamegeek.com/boardgame/2163/space-hulk

Eller Necromunda?
Mange tak for det hurtige svar, nu har jeg lige kigget lidt på Space Hulk. Men husker det ikke som det var så trængt. Det er heller ikke sikkert at der oprindelig var en 40k spil, men bare figurene vi brugte. Har du en ide til et spil, som måske er af nyere dato som vi kan prøve ?
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Skal bruge et navn på et gammel spil:D

Post by Stunke »

It's about playing games, not owning games.
Post Reply