Generelle strategi-tips

Her stilles hver uge et nyt tema til diskussion. Kom og deltag i debatten!
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Generelle strategi-tips

Post by netsapiens »

Frouvne wrote:Hold dig hele tiden sejrsbetingelserne for øje - det er en rigtig begynderfejl (og nogle af os slipper den aldrig!) at blive grebet af de muligheder der er tilstede og vælge at gøre ting fordi det kunne være interessant at se, hvad der så sker.
sjovt, jeg tror jeg vil give rådet:
Første gang du spiller, så prøv at gøre så meget forskelligt om muligt, vælg alle de sjove ting, og se hvilke påvirkninger det får. Så er du bedre rustet til næste gang du skal spille. :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
thomassvan
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 226
Joined: Tue May 08, 2012 11:29 am
Favoritspil: Tunge tunge uforskammede Euros
Location: Præstø

Re: Generelle strategi-tips

Post by thomassvan »

netsapiens wrote:
Frouvne wrote:Hold dig hele tiden sejrsbetingelserne for øje - det er en rigtig begynderfejl (og nogle af os slipper den aldrig!) at blive grebet af de muligheder der er tilstede og vælge at gøre ting fordi det kunne være interessant at se, hvad der så sker.
sjovt, jeg tror jeg vil give rådet:
Første gang du spiller, så prøv at gøre så meget forskelligt om muligt, vælg alle de sjove ting, og se hvilke påvirkninger det får. Så er du bedre rustet til næste gang du skal spille. :)
Den vogn er jeg helt sikkert også mere på. Man er nødt til at presse tingene lidt før man ved hvordan de virker.
Post Reply