Battlelores korstog

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
Post Reply
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Battlelores korstog

Post by Tobias »

Siden Battlelore kom i handel, er det stille og roligt kravlet op ad Boardgamegeek Top 100, over højest ratet spil.
Nu har det nået en 5. plads :shock: Og derved slået både, Die macher, Princes of florence og El Grande, som ellers har ligget solidt plantet i lang tid.
Hvad med en lille gættekonkurrence om, hvad plads spillet ender på?
Forsætter det op og vælter PowerGrid af pinden inden det stabiliserer sig eller vil det falde igen, så snart det mister nyhedens værdi?
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Re: Battlelores korstog

Post by Erik Mejer Hansen »

Tobias wrote: Nu har det nået en 5. plads :shock:
Og nu havde jeg lige fået købt alle spillene i top 5.
Jeg vil tro at Battlelore vil falde i rating igen. Spillet er forholdsvist dyrt og vil nok derfor fortrinsvis blive købt af folk der kan lide genren og kender Command & Colors systemet. Spillets tema tror jeg har en stor del af æren for dets succes (for ellers ville Memoir '44 vel også ligge i top 5?).
Jeg tror at når nyhedsværdien forsvinder og flere får prøvet spillet så vil ratingen falde igen. Men en endelig placering i nedre halvdel af top 10 virker ikke urealistisk.
Nu skal det siges at jeg ikke har prøvet Battlelore så måske er det bare så godt? (lige nu er ca 25% af ratings 10'ere).

Endeligt kan det jo være at Aldie laver rating systemet om så antallet af ratings kommer til at vægte tungere...
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Post by Frouvne »

Tja, det bliver de rene spekulationer. Mit bud er, at det lige når at runde en tredjeplads før det langsomt stabiliserer sig lidt længere nede et sted mellem Commands & Colors: Ancients og Memoir '44, der p.t. er henholdsvis nummer 12 og 18.

Jeg har endelig fået prøvet BattleLore og selvom jeg ikke er den oplagte målgruppe, vil jeg da indrømme, at det har et vist potentiale. Det har en bred appel og nyhedens interesse og i den forståelsesramme er det ikke overraskende, at det kommer højt op på ranglisterne. Det vil aldrig få en rating af mig, der ligner den de øvrige spil du nævner får, men det har så med mine subjektive præferencer at gøre. Og det er jo en helt anden historie! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Når hysteriet (jaja, nu er jeg lidt flabet ;)) over Battlelore har lagt sig, så falder det nok et stykke ned af listen. Muligvis ikke så meget, men mit gæt er, at det ender et sted mellem 10 og 20.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Andrea wrote:men mit gæt er, at det ender et sted mellem 10 og 20.
Det ville jeg også have sagt, så det gør jeg hermed! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

BattleLore....hmmm......

Det er det C&C spil som der er mest kød på. Lore systemet gør det en kende mere interessant end de 3 foregående spil. Når det så er sagt råder tilfældigheden stadig voldsomt, og et af bedste elementer fra både Battlecry og C&C Ancients mangler helt, nemlig leaders/generals.

Træbrikkerne i C&C Ancients giver klart den bedste fornemmelse at spille med, men det er jo en smagssag.

Jeg synes snart at Days of Wonder skal finde på noget andet end C&C og Ticket To Ride.

Hvor det ender på skalaen har jeg ingen anelse om. BGG ratings er underlige af og til.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så er turen ned ad bakke påbegyndt. BattleLore ligger i skrivende stund som nummer 7 på BGG.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Aermord
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 30
Joined: Sat May 19, 2007 8:57 pm

Post by Aermord »

Jeg gætter på.. uhm.. 42
/Aermord

I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend. -- Faramir (J.R.R. Tolkien)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Post by Frouvne »

Spillet ligger nu nummer 8, men det overrasker mig faktisk lidt, at nedturen ikke er gået hurtigere...
frouvne, administrator

Image
Post Reply