Selvbygger

Her findes og udveksles links og opskrifter på spil, man selv kan lave.
Post Reply
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Selvbygger

Post by Erik Mejer Hansen »

Jeg har længe gået og puslet med ideen om at bygge min egen deluxe version af et spil.
Først var tanken at lave en spille plade til Risk udført i træ, så fandt jeg ud af at Risk er et dårligt spil.
Så ændrede planen sig til Diplomacy, men det har jeg kun spillet en gang. Og jeg er ikke sikker på at jeg kommer til at spille det igen.

Men nu har jeg fået blik for Shogun. Så nu er planen lagt og skitserne tegnet. Nu skal jeg bare finde tid til at få det lavet, pengene til materialerne og så skal jeg jo også lige have købt spillet :D

Er der andre der har lavet jeres egne deluxe versioner? eller går med planer om det?
Måske et Euprates & Tigris kakkel bord? :lol:
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Altså deluxe og deluxe - allan og severin har lavet en version af code 777 til mig med farvede kort, sat op på pink og lysegrøn - lamineret ...

Så vældigt flot ... men det er nok ikke i den kategori du spørger til!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Som hovedregel vil jeg nok helst undgå selv at skulle kaste mig over at kreere et spil selv... det handler mere om manglende evner end der er tale om et princip. Hvis Mike Doyle en gang får færdiggjort sin udgave af Dune og præsenterer den, så man kan lave sin egen kopi, er det nok det spil, det er mest sandsynligt, jeg kunne finde på at kaste mig over at (gen-)skabe. Nu vil jeg dog starte med at få prøvet nogle spil Dune og se om det virkelig appellerer så meget til mig, som jeg formoder...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Jeg er stort set færdig med Mike Doyles udgave af Puerto Rico. Det er virkelig lækkert udført. Ikke alle brikker er lige overskuelige, men i det store hele anser jeg det ikke for noget problem. Og så er det et godt begynderprojekt, for hans instruktioner er meget grundige:

Puerto Rico
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply