Bedste spil ved Øbro-Con?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.

Hvad var det bedste spil DU spillede i går ved Øbro-Con?

Blue Moon City
1
8%
Ave Caesar
2
15%
RA
0
No votes
HeckMeck am Bartwurmeck
0
No votes
Geschenkt
0
No votes
Tempus
0
No votes
Traumfabrik
0
No votes
Shogun
2
15%
Die Säulen der Erde
1
8%
Mykerinos
2
15%
Khronos
2
15%
Railroad Tycoon
3
23%
 
Total votes: 13

User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Bedste spil ved Øbro-Con?

Post by Helle »

Der var mange spil på bordet - mange fik prøvet noget, men ikke alt, så det er naturligvis ikke helt fair at lave en afstemning, men alligevel...

- og det er klart, at svaret kan afdække den største positive overraskelse, solidt arbejde, største fremtidige forventninger mm... men alligevel -

Hvad var din bedste oplevelse!
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jeg spillede 5 gode/sjove spil - var egentlig ret imponeret over underholdningsværdien i de to små spil (korte ...) Geschenkt (som er kommet på min "must have" liste) og Ave Caesar - og selvom jeg havde to gode oplevelser med de lidt større spil (gode solide spil både Tempus og Die Säulen der Erde - som begge klart skal prøves igen), så var jeg mest positivt overrasket over et mellemstort spil... som derfor får min stemme, selvom det måske ikke er det mest "fremtidssikrede" af spillene - nemlig Mykerinos.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

I løbet af dagen kom jeg til at spille: Blue Moon City, Ave Caesar, Geschenkt, Tempus, Traumfabrik, Mykerinos, Khronos og så en prototype...

Traumfabrik har allerede en fast plads i min samling. Geschenkt og Mykerinos var nok de største positive overraskelser. Blue Moon City kommer muligvis til at blive kørt ud på et sidespor mens Ave Caesar udmærker sig som et spil, der yder god underholdning i forhold til spilletid. Tempus skal nok komme på bordet hos os... det er absolut et Martin Wallaces bedre spil! Så alt i alt nogle fabelagtige spiloplevelser. Prisen tager dog Khronos! Stadig forvirrer det mig en smule, men det er en af den slags spil, der pirrer min nysgerrighed... :D Så min stemme falder på: Khronos! 8)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

God ide med indlæggene....
.
....men alligevel 'dårligt'......I kan jo ikke kontrollere, at det KUN er folk, der var med, der stemmer..... :-S
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Post by Frouvne »

Drix wrote:God ide med indlæggene....
.
....men alligevel 'dårligt'......I kan jo ikke kontrollere, at det KUN er folk, der var med, der stemmer..... :-S
Nogle gange må man have tillid til sine medmennesker og gå ud fra, at de formår at udvise en smule pli... :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Yes.

Og du må jo om nogen kende brugerne :wink:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
Anders
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 495
Joined: Mon May 01, 2006 12:01 am
Location: Kbh Ø

Post by Anders »

Yikes, den er svær! Die Säulen der Erde har jeg haft i kikkerten i længe og det levede i allerhøjeste grad op til mine forventninger. Mykerinos har været støvsamler i skabet i et årstid, men det er slut nu - absolut en positiv spiloplevelse. Geschenkt var en finurlig oplevelse og Shogun super fedt….hvor mange stemmer må jeg afgive? :)
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 175
Joined: Mon Dec 18, 2006 8:18 am
Location: Trørød, Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Post by Jespen »

Jeg fik spillet Railroad Tycoon, Blue Moon City, Ra, Traumfabrik, Shogun og HeckMeck. Alle spil var nye for mig, så mine vurderinger skal naturligvis tages med et gran salt :)

HeckMeck var en ok filler, men ikke mere. Fint når man lige skal have hvilet hjernen lidt. :)
Blue Moon City levede ikke helt op til mine forventninger. Temaet appelerede ikke rigtig til mig (jeg har ikke spillet Blue Moon), og spillet virkede lidt kaotisk og det var slut inden jeg egentlig havde fattet hvad det gik ud på (sat lidt på spidsen). Jeg er dog villig til at give det et forsøg eller to mere inden jeg vender tommelfingeren definitivt ned. :?
Ra var til gengæld en positiv overraskelse (jeg havde ikke forestillet mig, at jeg ville kunne lide sådanne rene auktionsspil). Det var hurtigt og nemt at gå til og det blev hurtigt klart for mig hvike muligheder der lå i spillet. At temaet så er noget af det mest påklistrede, jeg har oplevet, gjorde nu ikke spilleoplevelsen mindre :)
Det andet auktionsspil, Traumfabrik, virkede derimod lidt fladt. Jeg var til at starte med lidt for tilbageholdende og fokuseret på færdiggørelse af mine egne film og ikke så meget på hvad de andre lavede. Det kræver nok også lige et spil mere før jeg er afklaret omkring dette. :?
Railroad Tycoon levede til fulde op til mine forventninger. Simple regler og masser af muligheder. Brættet virkede dog lidt for stort, både fysisk og spillemæssigt. Vi var fire til at spille, men brugte alligevel kun lidt over halvdelen af brættet. Jeg fik naturligvis bøllebank, primært fordi jeg udstedte for mange aktier og samtidig lod mig lukke lidt inde af mine onde medspillere. Det er et spil, jeg til hver en tid er klar til at spille igen :D
Shogun havde jeg også høje forventninger til og også her levede spillet op til dem. Akkurat som i Railroad Tycoon lavede jeg nogle klare brølere i starten af spillet, som specielt spillets vinder (Onde Steen) udnyttede hensynsløst (jeg byggede et tempel og et teater i 'hans baghave' uden egentlig at have noget at bevogte dem med). Dyre lærepenge, men igen en fed spiloplevelse, som jeg er klar til at gentage. Det bedste spil jeg fik spillet på denne fantastiske dag. :D :D
User avatar
frostholm
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 83
Joined: Thu May 04, 2006 12:37 pm
Location: Birkerød, nordsjælland

Post by frostholm »

Jeg spillede flere af spilne .. og har stemt på Khronos, selvom både Tempus, Blue Moon City og Ave Caesar er to af mine normale super farvoritter. Men Khronos var første gang jeg spillede så det får min stemme som den bedste oplevelse ... havde jeg kunne stemme på Helles super lækre supper havde den været en sikker vinder.

Derudover en stor tak til Anders's kæreste for den lækre kage.
Michael Frostholm
Admin på TOPGAMES.DK
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Jeg nåede kun at prøve Railroad Tycoon, Ave Caesar og Blue Moon City. De to sidstnævnte har jeg spillet endog mange gange, mens jeg kun havde hørt om Railroad Tycoon (og mest negativt).

For mig virkede det langt mindre hårdkogt end Age of Steam (som jo typisk er referencen). Tilføjelsen af kortene berøver ikke spillet noget. Kombineret med det langt pænere design, gør spillet mere attraktivt end Age of Steam - for mig :). Klart en stemme på Railroad Tycoon.

Jeg er bestemt klar på at tage en tur mere med toget. Problemet bliver "blot" at skaffe det...
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

frostholm wrote:Tempus, Blue Moon City og Ave Caesar er to af mine normale super farvoritter.
Ærgeligt man ikke kunne være der - der må have været sjovt noget i den kage ;)
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Post by Gunness »

Drix wrote:God ide med indlæggene....
.
....men alligevel 'dårligt'......I kan jo ikke kontrollere, at det KUN er folk, der var med, der stemmer..... :-S
Det gælder vel alle denne type afstemninger? Folk kan altid stemme på noget, de ikke har set/hørt/læst/spillet.
Og hvorfor skulle de dog også det i denne sammenhæng? For meget tid?

Om igen :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Et meget svært valg for mit vedkommende.

Jeg spillede Railroad Tycoon, Die Säulen der Erde, Ra, Shogun, HeckMeck og Ave Caesar

HeckMeck må siges at være et ganske uskyldigt lille spil, som vi spillede ganske kort før midnat, da vores hjerner efterhånden var godt udbrændte. Men ganske hyggeligt trods alt :)

Ave Caesar er også en hyggelig filler

De 4 andre var solide spil og alle gode spiloplevelser.

Jeg havde selv taget Railroad Tycoon med, og må indrømme at det er længe siden at det sidst var kommet på bordet. Men det vil det afgjort komme igen inden længe. I forhold til Age Of Steam er jeg tilbøjelig til at mene at Railroad Tycoon er sjovere og mindre anstrengende at spille. Med sidstnævnte mener jeg, at man i Age of Steam altid skal gennemregne hele ens tur inden man kan tage stilling til noget som helst. Det kan til tider (i mine øjne) godt ende med at være lidt "brainburner-agtigt", og her er Railroad Tycoon lidt mere venligt. Så bevares - Age of Steam er da lidt mere taktisk og analytisk, men Railroad Tycoon er altså sjovere :D

Die Säulen der Erde var også en meget positiv overraskelse. Kendte ikke det store til spillet, men det er afgjort et spil jeg gerne vil spille igen. Minder vel lidt om Caylus, men betydelig sjovere vil jeg mene!

Ra har jeg prøvet før, men synes stadigvæk rigtig godt om det!

Shogun havde jeg prøvet 1 gang før med kun 3 spillere, hvor spillet ikke helt overbeviste. Denne gang var vi 4 og spiloplevelsen var langt bedre. Det skyldes måske også at overblikket var lidt større, når jeg nu havde prøvet det før. Et spil der helt sikkert skal på bordet igen.

Men min stemme går altså til Railroad Tycoon, skarpt forfulgt at Shogun og Die Säulen Der Erde. Jeg kan dog ikke udelukke at min stemme er påvirket af, at spillet er mit eget, og at jeg samtidig vandt - samt at min stemme giver Railroad Tycoon en midlertidig førsteplads i stillingen. :wink:
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Gunness wrote:
Drix wrote:God ide med indlæggene....
.
....men alligevel 'dårligt'......I kan jo ikke kontrollere, at det KUN er folk, der var med, der stemmer..... :-S
Det gælder vel alle denne type afstemninger? Folk kan altid stemme på noget, de ikke har set/hørt/læst/spillet.
Og hvorfor skulle de dog også det i denne sammenhæng? For meget tid?

Om igen :D
Pointen var.....hvis ikke du fik fat i den :roll: ...

Hvorfor lave en afstemning, der kan misbruges, når folk i stedet bare kan lave et indlæg, hvori man siger, hvilke(t) spil, de synes var det sjoveste, da I mødtes? På den måde kan I også se, hvem der syn's hvad SAMT I kan se, om vedkommende rent faktisk var med i weekenden.

Det kan I jo ikke ved en afstemning (af denne type), hvorved afstemningen vel ikke kan bruges :shock:

DET var pointen....... :?

Skal jeg ta' den EN GANG TIL ?? :wink:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Drix

Det har du naturligvis ret i - pointen med "afstemningen" var for så vidt også kun opsummerende og ren hygge... og i øvrigt en fin anledning til, at mange får luftet deres besværligheder over at skulle vælge et spil....

- og nej du behøver ikke forklare en gang til - selv jeg er med nu
:wink:

Helle
Post Reply