Quiz varsling den 25. februar kl. 21.30

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Løsningen og vinderen kommer først i morgen - der skal lige tages højde for et par mulige dobbeltbesvarelser....
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Helle wrote:Hmmm min tanke var sådan set, at det skulle være meget nemt at slå op på BGG (eller selvfølgelig google), fordi tanken var at det ville øge chancen for at flere kunne være med ... Men samtidig at man skulle vide, hvilke opslag man skulle lave, så man ikke skulle vide for meget i forvejen, hvis man tilgengæld havde en del viden i forvejen, så ville man selvfølgelig have en fordel ...
Med forbehold for, at jeg har fejlet totalt....

Det var det også Helle. Det krævede ikke ret meget tid for at lave div. opslag. Der var kun et par stykker, der drillede. Så sværhedsgraden var helt i orden. Og med tidsfaktoren havde 'kendere' jo en fordel frem for 'dem, der slår op'.
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Så er resultatet på banen:

Tillykke til Jens!

1. Jens Hoppe med 39 points
2. Andrea med 33 points
3. Kanzler med 31 points
4. Tina med 27 points

Resten af besvarelserne fik under 25 points

Løsningen kommer her:

Spørgsmål 01: Gabriela Silveira

Spørgsmål 02: Frank Czarnetski

Spørgsmål 03: 1957

Spørgsmål 04: Et spil af Leo Colovini (carolus Magnus)

Svar spørgsmål 5: En middelalder by i sydfrankrig centreret om et borganlæg (både borg og by er godtaget)

Spørgsmål 06: Ingen af dem (Reiner Knizia har ikke designet Geschenkt - det var vist et spørgsmål for kendere :wink: )

Spørgsmål 07: Eufrat og Tigris (den tyske og danske udgave)

Spørgsmål 08: Flere af dem (Kramer og Seyfarth)

Spørgsmål 09: Lærer

Spørgsmål 10: Uwe

Spørgsmål 11: Sandt (Christian kommer fra Danmark, Anders bor her stadig)

Spørgsmål 12: Klaus Teuber/ ingen eller flere er også godtaget, da bgg giver to forskellige oplysninger

Svar spørgsmål 13: Vohwinkel

Spørgsmål 14: Catch, Colossal Arena og Catena

Spørgsmål 15: Sleuth

Spørgsmål 16: Ingen af mulighederne

Spørgsmål 17: Amigo Spiele (den tyske udgave)

Spørgsmål 18: Thomas Liesching

Spørgsmål 19: Den økonomiske sektor/ undervisningssektoren er også godtaget

Spørgsmål 20: Ingen eller flere af dem (Han har både deltaget i Warrior Knights og Citadels)


Indsigelser eller klager kan sendes via PB
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Tillykke til Jens!
1. Jens Hoppe med 39 points
Wauw - sejt!
Tillykke! Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Spørgsmål 11: Sandt (Christian kommer fra Danmark, Anders bor her stadig)
He! Det har jeg faktisk spekuleret over flere gange - og pga. quizzen fik jeg endelig taget mig sammen til at undersøge det :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Nu skal jeg måske være lidt kværulant her... (Ikke at det normalt ligger til mig :P )

Christian T. Petersen er - ligesom hans bror - børn af en dansker og en amerikaner. Født i USA, og i deres tidlige barndom rykkede de til Danmark sammen med forældrene. Christian faldt dog aldrig 100% til i Danmark, og da han skulle igang med en uddannelse, drog han til USA for at læse, og blev bagefter boende derovre. Idag vil jeg formode at han er amerikansk statsborger.

Jeg ved så ikke hvad der er den 100% korrekte definition på en "dansker". Rækker det at man er fra Danmark, selv om man har en anden nationalitet/statsborgerskab? Og hvis det er tilfældet, kan man så kalde en tilrejsende invandrer for (ny-) dansker?

Og nej, det er ikke for at pille ved Helle's quiz. Jeg vil bare blære mig lidt med min (næsten) ubrugelige brætspilsrelaterede paratviden, og ærge mig lidt over at jeg slet ikke nåede at være med.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Stony

Jeg valgte at bruge informationen på hans egen side "In Denmark where I come from...."

og hans bror Anders, som har været med til at lave Mag Blast boede - i hvert fald indtil for et halvt år siden i DK ....

Men jeg kan afsløre, at det ikke er afgørende for udfaldet. De fleste havde svaret sandt, og de der ikke havde ville ikke kunne have vundet alligevel!
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Stony, du er ikke kværulant, og jeg giver dig helt ret.

Det var et brilliant spørgsmål....men lige som i TP handler det om "at gætte, hvad der står på kortet" :wink:

Jeg kan nemlig huske, da jeg købte "Twilight Imperium"... Hmm... har en dansker lavet dette? Nope...og jeg fandt ud af det samme som dig.
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Tja... hvad kan man sige .... heldigvis så var det kun for sjov og heldigvis har det ikke rykket ved resultatet ... tænk, hvis det havde været en million der var på spil .... :shock: så havde der nok været rigtigt :? :cry: :twisted: miner nu :D
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Nej, men selv om det er for sjov, skal tingene da være rigtige...

Laver du også dine egne terninger og kort, når du spiller spil :wink:

<mimer noget andet>
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

http://www.fantasyflightgames.com/history.html

I 4.afsnit 1. linie ser jeg tilknytningen til Danmark - men klart det er et definitionsspørgsmål - Anders derimod kan ingen vel have nogle indsigelser mod er dansker? ... Eller hvad?
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Helle wrote:http://www.fantasyflightgames.com/history.html

I 4.afsnit 1. linie ser jeg tilknytningen til Danmark - men klart det er et definitionsspørgsmål - Anders derimod kan ingen vel have nogle indsigelser mod er dansker? ... Eller hvad?
http://www.fantasyflightgames.com/history.html:
"I adjusted quickly, became Danish in heart and soul, and the years went by"

Han mener selv han er dansker. Man kan vel godt være dansker og amerikaner på samme tid? Eller skal man vælge?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Og så har jeg lige slået Carcassonne op - borg og by er blevet godkendt - region er ikke blevet godkendt, da følgende skrives om byens beliggenhed:

Carcassonne, fransk by beliggende i departementet Aude i regionen Languedoc-Roussillon, i den sydlige del af Frankrig.

Men heller ikke det ændrer noget som helst - og så har jeg vist været gennem de forskellige indsigelser - som for langt størstedelens vedkommende var ret væsentlige :wink:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg vil formode at Anders og Christian Petersen begge har dobbelt statsborgerskab. Nu har jeg flere gange haft lejlighed til at tale med Anders her i Danmark, hvor han bor og arbejder, så der kan der slet ikke være nogen tvivl. I forhold til Christian, så skriver han selv på Fantasy Flights hjemmeside: "So, after the gift of D&D from the great U.S, a Danish gamer (about 12 years old) was now making his way into the world." og andetsteds: "So there we were, two Danish boys in Burnsville [...]"

Kilde:
http://www.fantasyflightgames.com/history.html
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Frouvne wrote:Jeg vil formode at Anders og Christian Petersen begge har dobbelt statsborgerskab. Nu har jeg flere gange haft lejlighed til at tale med Anders her i Danmark, hvor han bor og arbejder, så der kan der slet ikke være nogen tvivl. I forhold til Christian, så skriver han selv på Fantasy Flights hjemmeside: "So, after the gift of D&D from the great U.S, a Danish gamer (about 12 years old) was now making his way into the world." og andetsteds: "So there we were, two Danish boys in Burnsville [...]"

Kilde:
http://www.fantasyflightgames.com/history.html
Bare en lille note.. Så vidt det er mig bekendt, så anerkender Danmark ikke dobbelt statsborgerskab. Så Anders' og Christians statsborgerskab forbliver et mysterium :shock:
Post Reply