Et Coorporative spil - tema?

Her kan alle med en lille designer i maven diskutere alt omkring brætspilsdesign.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Marcussen wrote:Kan ikke helt gennemske om du er ironisk?
Næh, hvorfor skulle jeg være det? Personligt kan jeg f.eks. godt lide Space Hulk, mens jeg syntes Descent var ret kedeligt. Det har selvfølgelig meget med det konkrete spilsystem at gøre (og ikke bare temaet), men et space marine tema er født til hårdkogt actionvold.

Det er Indy så måske ikke, men Andrea er allerede kommet med nogle gode forslag til hvad missioner ellers kan gå ud på.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Jens_Hoppe wrote:
Marcussen wrote:Kan ikke helt gennemske om du er ironisk?
Næh, hvorfor skulle jeg være det? Personligt kan jeg f.eks. godt lide Space Hulk, mens jeg syntes Descent var ret kedeligt. Det har selvfølgelig meget med det konkrete spilsystem at gøre (og ikke bare temaet), men et space marine tema er født til hårdkogt actionvold.

Det er Indy så måske ikke, men Andrea er allerede kommet med nogle gode forslag til hvad missioner ellers kan gå ud på.
hehe ok - var ikke sikker. Det jeg tænker er at Doom nok har det marked dækket. At gå i direkte konkurence mod Doom licencen er nok ret svært. WW2, Eventyr og SWAT har ikke en direkte konkurent. Fantasy kunne måske lade sig gøre fordi der er så mange fantasy elskere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg tror, at ideen om at få lov til at styre et SWAT-team ville tiltale rigtig mange. Mulighederne for variation i missionerne er stor og tankegangen er velafprøvet i computerspillenes verden. Det kan selvfølgelig også vække til en del bekymring; har interessen herfor toppet for flere år siden?!

Jeg kan afgjort også lide ideen om noget Indianna Jones-agtigt, men er her mere skeptisk overfor om man kan skabe den rigtige stemning omkring det via et spille-bræt-system, der kan være fleksibelt nok. Her ser jeg det som værende en meget mere tilgængelig opgave at lave nogle rum-dele, der kan kombineres ved at vende og dreje dem, til mange forskellige typer af bygninger. Men det er jo nogle rent praktiske ting... der skal såmænd nok være meget andet, der kan skabe større problemer! :wink:

Interessant lyder det i hvert tilfælde! :)
frouvne, administrator

Image
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Frouvne wrote:Jeg tror, at ideen om at få lov til at styre et SWAT-team ville tiltale rigtig mange. Mulighederne for variation i missionerne er stor og tankegangen er velafprøvet i computerspillenes verden. Det kan selvfølgelig også vække til en del bekymring; har interessen herfor toppet for flere år siden?!

Jeg kan afgjort også lide ideen om noget Indianna Jones-agtigt, men er her mere skeptisk overfor om man kan skabe den rigtige stemning omkring det via et spille-bræt-system, der kan være fleksibelt nok. Her ser jeg det som værende en meget mere tilgængelig opgave at lave nogle rum-dele, der kan kombineres ved at vende og dreje dem, til mange forskellige typer af bygninger. Men det er jo nogle rent praktiske ting... der skal såmænd nok være meget andet, der kan skabe større problemer! :wink:

Interessant lyder det i hvert tilfælde! :)
Jeg er helt enig i begge dine betragtninger.

Jeg tror også det kan være meget svært at skabe den rette stemning i et Indy spil - omvendt tror jeg SWAT kan fungere rigtig godt og med fede gadgets osv.
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Jeg vil også lige give mine 2 cents...

WW2 og fantasy er set mange gange før (det skal dog siges at flere af de spil er glimrende)

Ideen med Indy synes jeg er super! Men til dette skal jeg dog lige nævne at jeg er meget stor fan af den genre(tema), og jeg er enig med jer andre i at den måske ikke har et særlig stort publikum.

SWAT - endnu en super ide, som jeg tror vil appelere til et meget bredt publikum, hvorfor det måske er det rigtige tema til noget godt og nyt AI/spilmekanik uden overlord.
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

Jeps - personligt helder jeg også mod SWAT nu - i hvertfald bliver det nok SWAT som vil være prøve kanin på min AI ideer. Så må vi se hvad evt. udgivere kunne tænke sig for en setting... :)

Det irritere mig lidt at jeg ikke tænder så meget på indy ideen da jeg er ret sikker på at jeg kunne få det udgivet såfremt spillet er godt. Men tanken om at dedikere det næste halve år, fuld tid på noget jeg ikke brænder for er ikke så appellerende. Men, men - jeg vil lade den ligge i baghoved og så kan det være at der dukker noget op til det som gør at jeg tænder på det.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Marcussen wrote:Det irritere mig lidt at jeg ikke tænder så meget på indy ideen da jeg er ret sikker på at jeg kunne få det udgivet såfremt spillet er godt. Men tanken om at dedikere det næste halve år, fuld tid på noget jeg ikke brænder for er ikke så appellerende. Men, men - jeg vil lade den ligge i baghoved og så kan det være at der dukker noget op til det som gør at jeg tænder på det.
Nej, det ville også være fjollet at bruge så lang tid på noget, der ikke fænger én, så jeg synes, din prioritering lyder fin :)
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Well, hvis der er plads til 10 pirat spil, må der også være plads til 2 SWAT spil :wink:
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Der er da mindst plads til ét godt og ét dårligt... og vi ved jo godt hvilket af de to Hr. Marcussen er ved at frembringe :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Alternativt kan de sidste dages begivenheder i København give lidt inspiration til et (mindre) re-theme af SWAT-spillet. Så kunne man f.eks. have et scenarie, hvor en squad elite-politifolk skal rydde ungdomshuset. :twisted:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

Lidt gratis brainstorm (til gengæld garanteres der ikke for kvaliteten):

Man kunne jo så twiste temaet lidt. Det kunne f.eks. være nisser, der har deres eget SWAT team: nss.

Eller det kunne foregå før og under første verdenskrig. Tænk specialoperationer som drabet på på kronprins Ferdinand, deporteringen af Lenin til Rusland under krigen, osv.

Anden verdenskrig har både engelske commandos, og den tyske tosse Otto Skorzeny.

Eller på ändre tidspunkter end vores eget. Måske i fremtiden med tidsmaskiner til rådighed. Det kunne give et unikt scenarie, hvis man har mulighed for at ændre tingene efter at de er sket.
qute wrote:
Well, hvis der er plads til 10 pirat spil, må der også være plads til 2 SWAT spil :wink:
Jesper Rugård Jensen
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Post by Marcussen »

:D

Grunden til at der er plads til flere piratspil er fordi det er ret forskellige. Det han bekriver lyder meget nær det jeg havde i sinde :)

Men vi må jo se hvad der sker - som jeg også skriver så har jeg gang i flere ting heldigvis. 8)
Post Reply