Marcussen wrote:Kan ikke helt gennemske om du er ironisk?
Næh, hvorfor skulle jeg være det? Personligt kan jeg f.eks. godt lide Space Hulk, mens jeg syntes Descent var ret kedeligt. Det har selvfølgelig meget med det konkrete spilsystem at gøre (og ikke bare temaet), men et space marine tema er født til hårdkogt actionvold.
Det er Indy så måske ikke, men Andrea er allerede kommet med nogle gode forslag til hvad missioner ellers kan gå ud på.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Marcussen wrote:Kan ikke helt gennemske om du er ironisk?
Næh, hvorfor skulle jeg være det? Personligt kan jeg f.eks. godt lide Space Hulk, mens jeg syntes Descent var ret kedeligt. Det har selvfølgelig meget med det konkrete spilsystem at gøre (og ikke bare temaet), men et space marine tema er født til hårdkogt actionvold.
Det er Indy så måske ikke, men Andrea er allerede kommet med nogle gode forslag til hvad missioner ellers kan gå ud på.
hehe ok - var ikke sikker. Det jeg tænker er at Doom nok har det marked dækket. At gå i direkte konkurence mod Doom licencen er nok ret svært. WW2, Eventyr og SWAT har ikke en direkte konkurent. Fantasy kunne måske lade sig gøre fordi der er så mange fantasy elskere.
Jeg tror, at ideen om at få lov til at styre et SWAT-team ville tiltale rigtig mange. Mulighederne for variation i missionerne er stor og tankegangen er velafprøvet i computerspillenes verden. Det kan selvfølgelig også vække til en del bekymring; har interessen herfor toppet for flere år siden?!
Jeg kan afgjort også lide ideen om noget Indianna Jones-agtigt, men er her mere skeptisk overfor om man kan skabe den rigtige stemning omkring det via et spille-bræt-system, der kan være fleksibelt nok. Her ser jeg det som værende en meget mere tilgængelig opgave at lave nogle rum-dele, der kan kombineres ved at vende og dreje dem, til mange forskellige typer af bygninger. Men det er jo nogle rent praktiske ting... der skal såmænd nok være meget andet, der kan skabe større problemer!
Frouvne wrote:Jeg tror, at ideen om at få lov til at styre et SWAT-team ville tiltale rigtig mange. Mulighederne for variation i missionerne er stor og tankegangen er velafprøvet i computerspillenes verden. Det kan selvfølgelig også vække til en del bekymring; har interessen herfor toppet for flere år siden?!
Jeg kan afgjort også lide ideen om noget Indianna Jones-agtigt, men er her mere skeptisk overfor om man kan skabe den rigtige stemning omkring det via et spille-bræt-system, der kan være fleksibelt nok. Her ser jeg det som værende en meget mere tilgængelig opgave at lave nogle rum-dele, der kan kombineres ved at vende og dreje dem, til mange forskellige typer af bygninger. Men det er jo nogle rent praktiske ting... der skal såmænd nok være meget andet, der kan skabe større problemer!
Interessant lyder det i hvert tilfælde!
Jeg er helt enig i begge dine betragtninger.
Jeg tror også det kan være meget svært at skabe den rette stemning i et Indy spil - omvendt tror jeg SWAT kan fungere rigtig godt og med fede gadgets osv.
WW2 og fantasy er set mange gange før (det skal dog siges at flere af de spil er glimrende)
Ideen med Indy synes jeg er super! Men til dette skal jeg dog lige nævne at jeg er meget stor fan af den genre(tema), og jeg er enig med jer andre i at den måske ikke har et særlig stort publikum.
SWAT - endnu en super ide, som jeg tror vil appelere til et meget bredt publikum, hvorfor det måske er det rigtige tema til noget godt og nyt AI/spilmekanik uden overlord.
Jeps - personligt helder jeg også mod SWAT nu - i hvertfald bliver det nok SWAT som vil være prøve kanin på min AI ideer. Så må vi se hvad evt. udgivere kunne tænke sig for en setting...
Det irritere mig lidt at jeg ikke tænder så meget på indy ideen da jeg er ret sikker på at jeg kunne få det udgivet såfremt spillet er godt. Men tanken om at dedikere det næste halve år, fuld tid på noget jeg ikke brænder for er ikke så appellerende. Men, men - jeg vil lade den ligge i baghoved og så kan det være at der dukker noget op til det som gør at jeg tænder på det.
Marcussen wrote:Det irritere mig lidt at jeg ikke tænder så meget på indy ideen da jeg er ret sikker på at jeg kunne få det udgivet såfremt spillet er godt. Men tanken om at dedikere det næste halve år, fuld tid på noget jeg ikke brænder for er ikke så appellerende. Men, men - jeg vil lade den ligge i baghoved og så kan det være at der dukker noget op til det som gør at jeg tænder på det.
Nej, det ville også være fjollet at bruge så lang tid på noget, der ikke fænger én, så jeg synes, din prioritering lyder fin
Alternativt kan de sidste dages begivenheder i København give lidt inspiration til et (mindre) re-theme af SWAT-spillet. Så kunne man f.eks. have et scenarie, hvor en squad elite-politifolk skal rydde ungdomshuset.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Lidt gratis brainstorm (til gengæld garanteres der ikke for kvaliteten):
Man kunne jo så twiste temaet lidt. Det kunne f.eks. være nisser, der har deres eget SWAT team: nss.
Eller det kunne foregå før og under første verdenskrig. Tænk specialoperationer som drabet på på kronprins Ferdinand, deporteringen af Lenin til Rusland under krigen, osv.
Anden verdenskrig har både engelske commandos, og den tyske tosse Otto Skorzeny.
Eller på ändre tidspunkter end vores eget. Måske i fremtiden med tidsmaskiner til rådighed. Det kunne give et unikt scenarie, hvis man har mulighed for at ændre tingene efter at de er sket.