Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Tim Fowers er på banen igen. Det er ham som har lavet de solide og originale Wok Star og Paperback. Denne gang er det moderne Olsen Banden med et co-op heist spil som hedder Burgle Bros. Jeg skal selv lige have kigget det ordentligt igennem inden jeg tager en beslutning.

https://www.kickstarter.com/projects/fo ... escription
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Double post spammer...;)

Opdagede lige en nuttet Panda filler fra Asamdi Games: Adorable Pandaring.

https://www.kickstarter.com/projects/as ... escription

Jeg elsker Pandaer, så overvejer det kraftigt. Hvis vi er 4 kunne det blive 16$ istedet for 24$ med shipping, men det er ikke EU friendly og så er der bøvlet når det endelig rammer DK...
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

Et dansk spil på kickstarter:

https://www.kickstarter.com/projects/am ... board-game

Det blev nomineret (som Heirs) til en Otto I 2013:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ong-nobles
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 65 times
Been thanked: 3 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by AndersC »

Frouvne wrote:Er Blood Rage noget folk holder øje med? Eric M. Lang, Vikinger, Valhalla og nogle fine plastikfigurer kunne danne grobund for noget (semi-) interessant noget.
Så nærmer kampagnen sig sin afslutning.. Og indholdet er, som forventet, steget markant i løbet af kampagnen. Jeg er endt med at hoppe i med begge ben. Jeg har kun et enkelt spil med vikinge-tema i samlingen (Yggdrasil) og jeg håber at Eric Lang har designet et underholdende mix af drafting og area control. Det vil vise sig.. Men det er ihvertfald noget flot plastic :D
Sidst spillet:
Image
Tarkan
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Jan 14, 2013 12:45 am
Favoritspil: Arkham Horror
Location: Måløv

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Tarkan »

Mistfall

Kortspillet der lige nu indtager førstepladsen på The Hotness-listen på BGG, har lige rundet $50.000 og er har allerede banket en masse Stretch Goals af. Spillet ser interessant ud(to gode gameplay videoer, fra Rahdo og NVS ligger på siden), og da det er NSKN Games, der udgiver det, så er der nærmest garanti for at det kommer til tiden, uanset hvor mange Stretch Goals der bliver proppet ind i løbet af kampagnen. EU-Friendly og til en fornuftig pris. COUNT ME IN!
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Hands in the Sea, der tydeligt er inspireret af A Few Acres of Snow, er nok det spil på Kickstarter, der for tiden tiltrækker sig mest af min opmærksomhed.
frouvne, administrator

Image
Michael_Olsen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 462
Joined: Tue Apr 09, 2013 10:44 pm
Location: Ringsted
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Michael_Olsen »

Tarkan wrote:Mistfall

Kortspillet der lige nu indtager førstepladsen på The Hotness-listen på BGG, har lige rundet $50.000 og er har allerede banket en masse Stretch Goals af. Spillet ser interessant ud(to gode gameplay videoer, fra Rahdo og NVS ligger på siden), og da det er NSKN Games, der udgiver det, så er der nærmest garanti for at det kommer til tiden, uanset hvor mange Stretch Goals der bliver proppet ind i løbet af kampagnen. EU-Friendly og til en fornuftig pris. COUNT ME IN!
NSKN er det firma som lavede Exodus, og så inden for et halvt år (eller deromkring) lavede en revised edition, hvilket betyder at folk med den originale udgave ikke kan bruge den udvidelse der er på vej.
Nå ja, man kan købe deres upgrade kit, men i Europa er det nærmest lige så dyrt som at købe spillet igen.

Count me out.
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Var faktisk lidt skuffet over udvidelsen til Machi Koro og følte at spillet lige mangler det sidste for at blive rigtig godt. Kan rigtig godt lide 'Settlers mekanikken' med at man får aktiveret nogle af sine kort på de andres ture og det er altid sjovt at købe nye kort til sit eget lille tableau. Måske Valeria: Card Kingdoms er spillet som får finpudset den idé, så med det håb er jeg nu røget med på den kickstarter inden den lukker om 3 dage.
Image
User avatar
Pejk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 124
Joined: Fri Jul 18, 2014 11:44 pm
Favoritspil: X-Wing, Hansa Teutonica og Euphoria.
Location: Espergærde

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Pejk »

Jonezy wrote:Var faktisk lidt skuffet over udvidelsen til Machi Koro og følte at spillet lige mangler det sidste for at blive rigtig godt. Kan rigtig godt lide 'Settlers mekanikken' med at man får aktiveret nogle af sine kort på de andres ture og det er altid sjovt at købe nye kort til sit eget lille tableau. Måske Valeria: Card Kingdoms er spillet som får finpudset den idé, så med det håb er jeg nu røget med på den kickstarter inden den lukker om 3 dage.
Det ser spændende ud, så jeg er også røget på.
Image
User avatar
pytman
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Sun Nov 08, 2009 1:47 pm
Location: Næstved

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by pytman »

Pejk wrote:
Jonezy wrote:Var faktisk lidt skuffet over udvidelsen til Machi Koro og følte at spillet lige mangler det sidste for at blive rigtig godt. Kan rigtig godt lide 'Settlers mekanikken' med at man får aktiveret nogle af sine kort på de andres ture og det er altid sjovt at købe nye kort til sit eget lille tableau. Måske Valeria: Card Kingdoms er spillet som får finpudset den idé, så med det håb er jeg nu røget med på den kickstarter inden den lukker om 3 dage.
Det ser spændende ud, så jeg er også røget på.
Det ser rigtig interessant ud, så er også røget på den ;-)
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Stonemaier Games har lagt tre nye "treasure chests" på KS, hvis nogen skulle have lyst til at pimpe deres komponenter lidt. Jeg har den første æske og er ovenud godt tilfreds med den.

De tre sæt indeholder:
Image
Food Crate: steak, coffee, crate, bread, grain, corn

Image
Resource Vault: water, wool, barrel, bag, cloth, steel

Image
Energy Box: fire, gas, oil, uranium, coal, trash

På kampagnesiden kan man se, hvilke spil komponenterne passer til. Der startede med at være 20 af hver komponent, og efterhånden som de forskellige stretch goals låses op kommer der flere eksemplarer i æskerne. Lige nu er den på 22 stk af hver, og loftet er 30.

Prisen er:
1 sæt - $35
2 sæt - $67
3 sæt - $89
+ ekstra sæt $29 (op til 6 sæt i alt)
Kampagnen er EU friendly, så det er kun $9 i porto, der kommer oven i.


Anyway, som det kan ses, er der en del at spare ved at købe flere sæt. Nogen i Københavns-området, der evt. vil være med? Jeg koordinerer gerne.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

Overvejer kraftigt at backe Millennium Blades efter at have set Rahdos gennemgang.

Det er et spil, som handler om at spille et fiktivt CCG og spillet overgår i 3 runder over to faser. Første fase, hvor du deck-builder, samler og handler kort og anden fase, som er en turnering, hvor du så bruger dit nybyggede deck. Så man får både følelsen af at samle og handle og fornøjelsen ved at sætte et deck op til turnering i et og samme spil. Det lyder ambitiøst og det er det nok også, men Rahdos gennemgang overbeviste mig om at det rent faktisk fungerer.

Jeg elsker mekanikker hvor man sammensætter sine kort og finder synergier i dem og det lægges der i høj grad op til her. Forsendelsen er i den dyre ende, så det er ikke nogen billig kickstarter og jeg har ikke helt committet mig endnu, men det lokker gevaldigt.
Image
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

Hej Jonezy. Jeg har gang i et samkøb, sig til hvis du vil være med på den. Har stadig 2 pladser tilbage (ud af 6)
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by JoelP »

Nu 1 plads :)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

JoelP wrote:Nu 1 plads :)
Øj, den napper jeg gerne Joel, hvis den altså stadig er åben. Bare send en PB, så finder vi ud af det. :)
Image
Post Reply