Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Post by Jens_Hoppe »

Så kom der sørme lidt nyt til hylderne i dag:

Witness fra Ystari, som jeg strategisk ikke købte i Essen, men hvor jeg så senere selvfølgelig fortrød det... :oops:

Red7.

Dawn of the Zeds expansion #1: Director's Cut fra Victory Point Games.

Og så et fysisk eksemplar (snarere end den PDF jeg har) af, ja "rollespillet" kan man næsten ikke kalde det, men "historiefortællespillet" så, The Quiet Year.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 715 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Jens_Hoppe wrote:Og så et fysisk eksemplar (snarere end den PDF jeg har) af, ja "rollespillet" kan man næsten ikke kalde det, men "historiefortællespillet" så, The Quiet Year.
Fortæl, fortæl.
Der står ikke så meget på BGG.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:
Jens_Hoppe wrote:Og så et fysisk eksemplar (snarere end den PDF jeg har) af, ja "rollespillet" kan man næsten ikke kalde det, men "historiefortællespillet" så, The Quiet Year.
Fortæl, fortæl.
Der står ikke så meget på BGG.
Der står masser på BGG! :)

Her er f.eks. en rigtig god anmeldelse.

Udsnit fra anmeldelsen:
It isn't a role-playing game, as you don't really take on the role of characters. I mean you do, sometimes, but generally you act as waves of thought in a community.

It is a map-drawing game. Two to four players collectively explore the struggles of a small community after the collapse of civilization. How did civilization collapse? That is up to you. It may never even come up. But it's a game about creating challenges and seeing how a community develops and grows and ultimately how they deal with hardship. Individual named characters will make appearances, but for the most part, you are creating hardships like a perverse scientist looking down at his experiment and provoking reactions to test a breaking point, while simultaneously acting as currents in the community as you react to these trials.
Og her er en lang, lang PBF tråd.
Last edited by Jens_Hoppe on Tue Jan 20, 2015 12:46 pm, edited 1 time in total.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail

Post by Gunness »

Du har ret - jeg mente, at der ikke var så mange anmeldelser (2) - men tak for linket!
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

Har endelig modtaget Viticulture med Tuscany exp. (Collectors edition) i dag.
Glæder mig som et lille barn til at tvangsindlægge familien til et prøvespil... :-)

APK
/APK
Image
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by JoelP »

APK wrote:Har endelig modtaget Viticulture med Tuscany exp. (Collectors edition) i dag.
Glæder mig som et lille barn til at tvangsindlægge familien til et prøvespil... :-)

APK
Det ankom også her, og blev pappet ud med det samme. Fik spillet en kammerats 2nd ed i december, så nu glæder jeg mig endnu mere til at lege med alle mulighederne :D
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Så ankom Kickstarter-version 2 endelig af Viticulture + Tuscany.
På trods af den først var forbi Italien, kom pakken fint frem. Der var dog lige nogle nervøse dage, da jeg kunne følge pakken fra England til Italien til Brøndby og endelig Nørrebro...
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

Jeg har også lige fået pakke fra Stonemaier Games, som ganske vist ikke var forbi Italien, men til gengæld har cirkuleret en del rundt i hovedstadsområdet i nogle dage. Mystisk.

Jeg er stadig ret forgabt i Euphorias komponenter, og da Jamey Stegmaier annoncerede, at de ville lave en æske med løse komponenter til at pimpe sine spil med, var jeg med på idéen. I øvrigt et forbilledligt firma til at lave Kickstarter-projekter. Imponerende klar i kommunikationen og ingen slinger i valsen mht. leveringstid.
Jeg ved ikke, hvor mange spil jeg kan bruge det i, men jeg finder nok på et par steder, hvor de små, kedelige (og småkedelige) træcubes kan skiftes ud.

Træ - ler/mursten - sten - malm/sølv - guld - ædelstene

Image
Image
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Been thanked: 45 times

Post by Goblen »

Gunness wrote:Jeg har også lige fået pakke fra Stonemaier Games, som ganske vist ikke var forbi Italien, men til gengæld har cirkuleret en del rundt i hovedstadsområdet i nogle dage. Mystisk.

Jeg er stadig ret forgabt i Euphorias komponenter, og da Jamey Stegmaier annoncerede, at de ville lave en æske med løse komponenter til at pimpe sine spil med, var jeg med på idéen. I øvrigt et forbilledligt firma til at lave Kickstarter-projekter. Imponerende klar i kommunikationen og ingen slinger i valsen mht. leveringstid.
Jeg ved ikke, hvor mange spil jeg kan bruge det i, men jeg finder nok på et par steder, hvor de små, kedelige (og småkedelige) træcubes kan skiftes ud.

Træ - ler/mursten - sten - malm/sølv - guld - ædelstene

Image
Image
Den har jeg også tænkt på. Så den hos Boardgameguru. Du må gerne sådan relativt hurtigt give lidt feedback på om det er investeringen værd :-)
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

Det kommer nok an på, hvor mange spil du har, som de kan bruges sammen med. For mit vedkommende er komponenterne i høj grad med til at sælge temaet, og hvis du også ind imellem er træt af, at dine soldater, dine statuer, dine jordbær og din uran fra forskellige spil alt sammen - sjovt nok - ligner små, røde træcubes, så er du nok i målgruppen :)
Der er mange spil, hvor de ikke matcher behovet 100%, men så vil jeg nok bare være lidt kreativ og fx. skifte nogle af tingene ud.

Jeg kan se, at butiksprisen er noget højere end KS-ditto [£35 plus porto vs $41 inkl. porto) - så det er over hundrede kroner ekstra.
Jeg ved ikke, om du har set og mærket på Euphoria-komponenterne. De er superlækre. De ser flotte ud, de virker rigtige, når man mærker på dem, og der er passende tyngde i dem.
Ud over, at ædelstenene er lidt for lette, er de her komponenter også virkelig veludførte - men jeg er da glad for, at jeg "kun" har givet ca. 240 kr for dem. Hvis prisen ikke er et problem, ville jeg ikke betænke mig så meget.

De overvejer i øvrigt flere komponenter i serien, bl.a.
"resources":
Image

og
mad:
Image

Du kan jo se tiden an og se, om det evt. skulle blive muligt at købe en af dem sammen med det nuværende "treasure chest" til en favorabel pris.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Sidste besøg i den gamle spilbutik, inden receptionen på lørdag i de nye lokaler.

I rette tid inden næste Pathfinder-spilledag i morgen 8 dage ankom Adventure deck 5: The Price of Infamy.
Så skulle vi være klar, selvom de to sidste eventyr i fireren skulle viser sig at være for lette :D

Og så mente Marit at sikkert gerne ville vide at de nye udvidelser til Sentinels of the Multiverse var ankommet.
Jeg havde ellers besluttet mig for at jeg ikke behøvede mere, da jeg jo aldrig bruger de mange kort jeg allerede har (jeg spiller jo alligevel altid sammen med Martin, og bruger hans eksemplar)

Men jeg kunne ikke lade være, og nu er jeg også ejer af:
Wrath of the Cosmos
Guise Hero mini-expansion
Wager Master Villain mini-expansion
Omnitron IV Enviroment mini-expansion
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Jeg fik købt Heck Mech i miniudgaven, da jeg havde solgt min egen til en ven der skulle på tur i Vietnam i 2 måneder. Samtidig fik jeg foræret 3 eksemplarer af Hockenheim banen til Das Motorsportspiel, som enten skal foræres videre, eller klippes op til nye baner.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Så ankom mit eksemplar af Viticulture + Tuscany også. Endelig! :)
Sidst spillet:
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

I dag modtog jeg mine kickstarter eksemplarer af Yardmaster og Yardmaster Express.
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Been thanked: 45 times

Post by Goblen »

Har bestilt Resistance og Mythotopia hos boardgamer.dk. Ikke fordi jeg måske har været helt så imponeret over tidligere Martin Wallace, men jeg elsker deckbuilders. Vil stadig også gerne finde en kopi af hans Witches hvis jeg kan finde den til billige penge. Givet at mit spilkendskab er meget begrænset.

Får begge spil i morgen.

/Brian
Post Reply