Det højst rangerede spil du aldrig har spillet...

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Jeg mangler at spille Nummer 1 Puerto Rico
Image
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Jens_Hoppe wrote:
Kanzler wrote:Jeg mangler nr 3 - Power Grid

Det virker som om der er en del delte meninger om spillet
Her på forum er der i hvert fald, med Stony og mig som de sure anti-PG'ere. :D
Jep - Og I er jo begge garvede rutinerede brætspillere, så når I taler så lytter jeg ydmygt og tager ved lære :wink:
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Kanzler wrote:
Jens_Hoppe wrote:

Det virker som om der er en del delte meninger om spillet
Her på forum er der i hvert fald, med Stony og mig som de sure anti-PG'ere. :D
Jep - Og I er jo begge garvede rutinerede brætspillere, så når I taler så lytter jeg ydmygt og tager ved lære :wink:
I så fald skal jeg måske lidt oftere bide mig selv i tungen og holde min ti-stille.
Hvis du får mulighed for at prøve Power Grid, synes jeg ikke du skal tøve og spille det. Bare fordi jeg personlig ikke bryder mig om det, skal man ikke lade det gå din næse forbi. Et spil er nødt til at have nogle kvaliteter for at havne så højt på BGG.

Man kan altid bruge andres kommentarer til at sige "Det skal jeg bare eje" eller "Det skal jeg i hvert fald prøve før jeg beslutter mig". Men slet ikke at spille det, det er fjollet. :)
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Tina »

Jesper wrote:Osse mig...

Det virker som om der er en del delte meninger om spillet, og spørgsmålet er om jeg nogensinde får taget mig sammen til at få det prøvet...
Jeg melder mig osse som en af dem der endnu ikke har prøvet PG.
Jeg vil dog ikke lade mig skræmme af at flere brugere ikke synes om spillet :wink: Og hvis jeg får muligheden vil jeg helt sikkert slå til. Hvis de store masser kan lide spillet (aka. den høje placering) så må det have nogle mekanismer man sys om - eller også har det den der "it" faktor, der bare gør at spillet er godt.
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Kanzler »

Stony wrote:
Kanzler wrote:
Jens_Hoppe wrote: Her på forum er der i hvert fald, med Stony og mig som de sure anti-PG'ere. :D
I så fald skal jeg måske lidt oftere bide mig selv i tungen og holde min ti-stille.
Hvis du får mulighed for at prøve Power Grid, synes jeg ikke du skal tøve og spille det. Bare fordi jeg personlig ikke bryder mig om det, skal man ikke lade det gå din næse forbi. Et spil er nødt til at have nogle kvaliteter for at havne så højt på BGG.

Man kan altid bruge andres kommentarer til at sige "Det skal jeg bare eje" eller "Det skal jeg i hvert fald prøve før jeg beslutter mig". Men slet ikke at spille det, det er fjollet. :)
Hehe - bare rolig. Jeg er godt klar over at det sikkert er et glimrende spil, selvom I ikke bryder jer godt om det. Og hvis spillet en dag blev taget med til en spilaften ville jeg bestemt også være interesseret i at prøve det. Det er måske bare ikke et spil jeg ville købe uden at have prøvet det først, da det åbenbart har nogle lidt "kontroversielle" mekanismer. :)
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Tina wrote:
Jesper wrote:Osse mig...

Det virker som om der er en del delte meninger om spillet, og spørgsmålet er om jeg nogensinde får taget mig sammen til at få det prøvet...
Jeg melder mig osse som en af dem der endnu ikke har prøvet PG.
Jeg vil dog ikke lade mig skræmme af at flere brugere ikke synes om spillet :wink: Og hvis jeg får muligheden vil jeg helt sikkert slå til. Hvis de store masser kan lide spillet (aka. den høje placering) så må det have nogle mekanismer man sys om - eller også har det den der "it" faktor, der bare gør at spillet er godt.
Så vidt jeg ved er jeg ikke ejer af spillet - men det må kunne arrangeres - der er indtil nu flere, som gerne vil prøve spillet ....
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Power Grid er ganske underholdende, og med lidt routine kan det afvikles forbavsende hurtigt. Som ægte manisk samler har jeg investeret i udvidelseskortene uden at have spillet dem en eneste gang... Damn! :oops:

Jeg stopper allerede ved El Grande (købt men ikke spillet) og derefter kommer Twilight Strugge (købt men ikke spillet). Der danner sig sågu' et mønster lige dér! :?
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Rune Petersen wrote: Jeg stopper allerede ved El Grande (købt men ikke spillet) og derefter kommer Twilight Strugge (købt men ikke spillet). Der danner sig sågu' et mønster lige dér! :?
At du ikke spiller nok brætspil? ;)

Kanzler - hvad er det for nogle mekanismer, du finder 'kontroversielle' ved Power Grid?
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Rune Petersen »

Tja, hvis det stod til mig spillede jeg gerne hver uge. Men nu hænger det sådan sammen, at jeg fortrinsvis spiller med folk herfra forumet og det kan svinge ret meget hvorvidt der er interesse for de spil jeg foreslår (eller også er jeg bare for sent ude). Klubber som KBK passer mig utroligt dårligt, eftersom min hverdag ikke er skruet sammen så jeg kan nå at tage derhen.

Kan man overhovedet spille for MEGET brætspil? :wink:
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Rune Petersen wrote: Kan man overhovedet spille for MEGET brætspil? :wink:
Det er der folk, der påstår!
Men de taler med onde tunger... eller... noget i den stil.

Og du er ganske velkommen til vores meget seriøse Loopin' Louie-aften :)
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Kanzler »

Andrea wrote:
Rune Petersen wrote: Jeg stopper allerede ved El Grande (købt men ikke spillet) og derefter kommer Twilight Strugge (købt men ikke spillet). Der danner sig sågu' et mønster lige dér! :?
At du ikke spiller nok brætspil? ;)

Kanzler - hvad er det for nogle mekanismer, du finder 'kontroversielle' ved Power Grid?
Det var nok mere et dårligt ordvalg.. Ærlig talt ved jeg ikke meget om spillet andet end hvad jeg har læst her på forum og en smule på BGG. Den kritik der har gjort indtryk på mig er bla. at man spiller et langt spil, og så er det alligevel sidste runde der betyder det hele. Og så er der vist et eller andet med kraftværkernes placering fra start og at spillet kan gå lidt i dødvande undervejs..
Men jeg skal UNDERSTREGE at jeg stort set ikke ved noget om spillet, og beklager hvis mit ordvalg måske var lidt forkert. Jeg vil meget gerne prøve Power Grid en dag. Så kan jeg måske selv danne mig et indtryk :wink:
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Rune Petersen wrote:Tja, hvis det stod til mig spillede jeg gerne hver uge. Men nu hænger det sådan sammen, at jeg fortrinsvis spiller med folk herfra forumet og det kan svinge ret meget hvorvidt der er interesse for de spil jeg foreslår (eller også er jeg bare for sent ude). Klubber som KBK passer mig utroligt dårligt, eftersom min hverdag ikke er skruet sammen så jeg kan nå at tage derhen.

Kan man overhovedet spille for MEGET brætspil? :wink:
Inviter på E&T og Imperial så :D

Jeg skal dog lige advare med jeg jeg nok ikke kan. Er endelig sluppet af med lejligheden i Århus, så jeg skal flytte
Image
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Kanzler »

Rune Petersen wrote:Power Grid er ganske underholdende, og med lidt routine kan det afvikles forbavsende hurtigt. Som ægte manisk samler har jeg investeret i udvidelseskortene uden at have spillet dem en eneste gang... Damn! :oops:

Jeg stopper allerede ved El Grande (købt men ikke spillet) og derefter kommer Twilight Strugge (købt men ikke spillet). Der danner sig sågu' et mønster lige dér! :?
Jeg vil gerne spille Twillight Struggle en dag. Om nogle uger når jeg igen kan løfte hovedet fra eksamenslæsningen..
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by stoffer »

Andrea wrote:At du ikke spiller nok brætspil? ;)
Sjovt nok er det ofte sådan, når jeg skal spille brætspil, at jeg har for vane at spille det samme gamle jeg kender gang på gang. Jeg spiller ca en gang om ugen (o.k. det er måske heller ikke meget), men så har man det alligevel sådan.. så skal det sgu være noget man kender og noget man ved er godt :)

Ligesom når man skal have en hyggeaften med slik og sodavand.. har man så EGENTLIG lyst til at prøve kræfter med den nye skumfidus med valnøddesmag og slurp-sodavand, når man nu ved matador mix og cola fungerer så perfekt :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
Post Reply