Jeg har startet måneden med at tage Obsession på bordet. Mest af alt med det formål lige at holde reglerne ved lige. Det blev som solospil. Så er måneden skudt i gang for mit vedkommende!
Det er da også rigtigt, at jeg fik spillet et enkelt spil Dice Realms forleden. Det handlede dog meget om lige at få en fornemmelse for spillets flow, da jeg hurtigt havde læst reglerne igennem og egentlig ikke var særligt imponeret over dem. Rent praktisk var jeg positivt overrasket over at der ikke var mere fnidder med at få skiftet siderne på terningerne. Det fungerede fint. Til gengæld skal jeg lige nogle spil dybere ind for helt at forstå konsekvenserne af de terninger jeg får bygget; fra et spil som Dominion, som jeg ikke kan undgå at sammenligne det med, er jeg jo vant til, at jeg altid får de kort, jeg har købt. Ofte ikke præcis når jeg gerne vil have dem, men jeg har altid en god fornemmelse af, hvornår de dukker op indenfor en hånd eller to. Til gengæld er der muligheden for at købe tiles der giver ret til hhv. omslag og en anden (noget dyrere) at sætte en terning på en valgfri side. Men at værdisætte disse ting kontra opgradering af terning, og hvornår jeg skal købe nye terninger m.m. det var en lidt stor mundfuld i første omgang. Så pt føler jeg egentlig bare, at jeg har fået styr på regler og mekanikker. Herefter skal der nok nogle håndfulde gennemspilninger til før jeg har en fornemmelse for fornuftige strategier.