Af disse og flere andre grunde, hvoraf et ønske om at gen-spille allerede erhvervede spil står højt på listen, har jeg forsøgt at reducere i antallet af spil, der bliver erhvervet via Kickstarter og Gamefound. Jeg var dog positivt overrasket, da jeg kunne se, at jeg indtil nu kun har erhvervet to spil ad den vej i dette kalenderår. Jeg har været tæt på flere andre titler, men har trukket følehornene til mig imens tid var.
Det første spil jeg har backet er 51st State: Ultimate Edition. Det var på Gamefound og er et spil jeg allerede har. Jeg blev meget fascineret af det, men mine omgivelser var væsentlig mere afdæmpede i deres modtagelse. Jeg lod mig dog rive med, da jeg syntes de strømlininger der er lavet i regler og mekanikker ser ud til at kunne gøre spillet væsentlig mere tilgængeligt. Jeg ser det som lidt af et sats, da jeg som sagt ikke har gode erfaringer med at få det på bordet. Men mange overvejelser resulterede i, at valgte at give det endnu et forsøg.
Det andet spil jeg har backet var på Kickstarter. Titlen er Tiwanaku. Det er et deduktionsspil, som jeg er helt sikker på, der vil blive sat pris på i familien.
Hvordan ser det ud for jer andre?