Onsdag fik jeg lokket familien til
Photosynthesis, som jeg egentlig godt kan lide, selv om jeg sagtens kan se svaghederne i designet. Skyggemekanismen er overraskende intuitiv og vanskelig at håndtere (det, der er en stor fordel for dig i én runde, kan blive en kæmpe ulempe nogle runder senere) - men det er svært at lave en plan for noget som helst, fordi brættet ændrer sig hele tiden. Bør max spilles med tre.
Jf. Jons post fik jeg spillet
Ark Nova med en kammerat i lørdags - jeg havde spillet det før, det havde han ikke. Det gled væsentligt nemmere denne gang, og jeg fik løst op for arbejdere og opgraderet actions på en noget mere velovervejet måde.
Som kæmpefan af naturprogrammer i almindelighed og David Attenborough i særdeleshed er jeg helt solgt på temaet - men sorry, pænt er det ikke i min verden. Velfungerende, det kan vi godt mødes om

Jeg er lidt spændt på, hvor meget vi kan få banket spilletiden ned, for jeg synes stadig, at det bliver lidt langt ift. indholdet, men det kan jo ændre sig.
I går fik kone, søn og jeg prøvet
The Light in the Mist, et puzzle-/escape room-agtigt spil fra designeren af
The Emerald Flame. Jeg har haft sidstnævnte stående i et stykke tid, men ikke lige fundet lejligheden til at tage det i brug. TLitM er langt mere kompakt og lettere at gå til. Komponenterne er 78 tarotkort med puzzles, der referer til hinanden på kryds og tværs, og et historiehæfte, der binder det hele sammen. Vi var alle tre godt underholdt.