50 Samtidige Brugere?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

50 Samtidige Brugere?

Post by netsapiens »

Flest brugere online på samme tid var 39, Søn jun 17, 2007 7:09 am
Jeg lagde lige mærke til ovenstående her idag, og tænkte selvfølgelig med det samme at da vi jo er nået post 10000, så var det måske på tide med en ny gætteleg.

Hvornår opnår dette forum monstro først 50 samtidige brugere?

(Jeg ville have spurgt på 100, men da der kun er 92 brugere i alt p.t. virkede det lidt langsigtet :) )
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 247 times
Been thanked: 2 times

Post by Kanzler »

Uha den er godt nok svær.. Jeg tror ikke helt på at det bliver her i sommerferien, så jeg gætter på søndag d. 16/9-2007 kl 21.46 :wink:
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

Det hedder sig godt nok, at der har været 39 samtidige brugere... men realistisk set er en pæn del af dem jo nok af den ene eller anden virtuelle slags. Så der skal nok skelnes kraftigt imellem registrerede brugere og ikke-registrerede brugere, hvis det skal give nogen mening?!?! :)
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Frouvne wrote:Det hedder sig godt nok, at der har været 39 samtidige brugere... men realistisk set er en pæn del af dem jo nok af den ene eller anden virtuelle slags. Så der skal nok skelnes kraftigt imellem registrerede brugere og ikke-registrerede brugere, hvis det skal give nogen mening?!?! :)
Helt enig! Hvis vi nogensinde når op på 50 besøgende samtidig, vil min. 50% af dem nok være potentielle spammere :o
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Gunness wrote:
Frouvne wrote:Det hedder sig godt nok, at der har været 39 samtidige brugere... men realistisk set er en pæn del af dem jo nok af den ene eller anden virtuelle slags. Så der skal nok skelnes kraftigt imellem registrerede brugere og ikke-registrerede brugere, hvis det skal give nogen mening?!?! :)
Helt enig! Hvis vi nogensinde når op på 50 besøgende samtidig, vil min. 50% af dem nok være potentielle spammere :o
Nu skal vi selvfølgelig også være en smule ambitiøse og så er 50 brugere måske ikke fuldkommen urealistisk... jeg tror, jeg har oplevet omkring 12 samtidige registrerede brugere i forbindelse med en af de quizzer, der har været. Og selvom der naturligvis er langt op til 50, vil jeg da ikke udelukke, at forum kunne udvikle sig i retning af, at der kom en pæn del flere brugere og dermed at en sådan situation måske kunne indtræffe... :D
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail

Post by Gunness »

Ja ok, "nogensinde" var måske også lidt vel pessimistisk, men det bliver nok i alt fald ikke lige med det første ;)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Her til morgen oplevede jeg 32 samtidige brugere... :D Jeg var dog den eneste registrerede bruger... :(
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

Der er ekstremt stor spammer-aktivitet i divese fora for tiden, hvilket man også kan se i phpbb's support-forum. Jeg administrerer selv to phpbb-boards, og jeg kan - til trods for diverse anti-spammer-tiltag - næsten ikke lave andet end at slette spambot-profiler. Mand, det er irriterende.

Efter sigende skulle den kommende phpbb 3 hjælpe lidt på situationen.
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Gunness wrote:Der er ekstremt stor spammer-aktivitet i divese fora for tiden, hvilket man også kan se i phpbb's support-forum. Jeg administrerer selv to phpbb-boards, og jeg kan - til trods for diverse anti-spammer-tiltag - næsten ikke lave andet end at slette spambot-profiler. Mand, det er irriterende.

Efter sigende skulle den kommende phpbb 3 hjælpe lidt på situationen.
Hjælper det ikke hvis brugere skal svare på hvad en typisk svensk bil hedder?
Image
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by stoffer »

Gunness wrote:Efter sigende skulle den kommende phpbb 3 hjælpe lidt på situationen.
Jatak, så skal alle themes programmeres om igen og den dumme add-on funktion bruges .. jeg forstår simpelthen ikke hvorfor PHPBB har så dumme addon-muligheder. Noget af det virker helt hen i vejret. Wordpress er f.eks. helt ekstremt god i forhold til phpbb når det kommer til plugins..

Og selv det der EasyMod gør det altså heller ikke meget nemmere, når først man har installeret 2-3 mods :-)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Lige nu er meldingen:
Der er i alt 35 brugere på systemet nu: 3 tilmeldte, ingen skjulte og 32 gæster. Flest brugere online på samme tid var 45, 26 jun 2007 11:41 pm
frouvne, administrator

Image
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Frouvne wrote:Lige nu er meldingen:
Der er i alt 35 brugere på systemet nu: 3 tilmeldte, ingen skjulte og 32 gæster. Flest brugere online på samme tid var 45, 26 jun 2007 11:41 pm
Egentlig utroligt at der er så mange botter der kravler på nettet.

Når vi får lidt mere styr på internettet burde man gøre det ulovligt med den slags @¤&!
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

qute wrote:Egentlig utroligt at der er så mange botter der kravler på nettet.
Uden at vide det, vil jeg tro at hvis f.eks. Google crawler forummet, så sker det med mere end 1 bot ad gangen.
qute wrote:Når vi får lidt mere styr på internettet burde man gøre det ulovligt med den slags @¤&!
Du er måske træt af Google? Hvis du forbyder bot-crawling, så fjerner du hele datagrundlaget for Google. Dels vil det være håbløst at håndhæve, og du vil samtidig fjerne det suverænt mest nyttige værktøj på internettet.
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Stony wrote:
qute wrote:Egentlig utroligt at der er så mange botter der kravler på nettet.
Uden at vide det, vil jeg tro at hvis f.eks. Google crawler forummet, så sker det med mere end 1 bot ad gangen.
qute wrote:Når vi får lidt mere styr på internettet burde man gøre det ulovligt med den slags @¤&!
Du er måske træt af Google? Hvis du forbyder bot-crawling, så fjerner du hele datagrundlaget for Google. Dels vil det være håbløst at håndhæve, og du vil samtidig fjerne det suverænt mest nyttige værktøj på internettet.
Jeg ved ikke hvor mange bots google har til at kravle en hjemmeside af gange, men jeg troede ikke det var 32. Selvfølgelig et pænt rundt tal, men alligevel...
Jeg tænker mere på de bots der går efter forums for at poste spam. Det er super irriterende.
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

qute wrote:[...] Jeg tænker mere på de bots der går efter forums for at poste spam. Det er super irriterende.
Uden at have nogen teknisk indsigt at lægge til grund, har jeg også bare gået ud fra, at den voldsomme stigning i aktiviteten, har skyldtes denne type bots. Google og andre søgemaskine har jo hele tiden været på banen... men det kan selvfølgelig være, at de har ændret adfærd. Nu har vi så rundet de 50 aktive brugere og det er jo så en fuldkommen ubrugeligt parameter. :roll:
frouvne, administrator

Image
Post Reply